Nejste přihlášen/a.
Dcera ušila své známé svatební šaty podle jejího přání za domluvenou cenu. Poslala je kurýrní službou s tím, že přijede před svatbou a udělá potřebné úpravy. Nevěstě se napřed zdála cena vysoká, potom začala zpochybňovat samotné šaty. Nakonec řekla že odstupuje od dohody a že šaty vrátí. Už je měsíc po svatbě a šaty nikde. Co se dá s tímto dělat. Veškerá komunikace probíhala po telefonu a přes e-mail. Děkuji za odpověd.
Dělat se dá... máme Občanský zákoník, v něm paragrafy... třeba Část osmá Závazkové právo Hlava čtvrtá: Smlouva o dílo
Oddíl druhý: Zvláštní ustanovení o zhotovení věci na zakázku
§ 644Jde-li o zhotovení věci na zakázku, vznikne objednateli právo, aby mu zhotovitel podle jeho objednávky věc zhotovil, a povinnost zaplatit zhotoviteli cenu za zhotovení věci.
§ 648(1) Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, je objednatel oprávněn požadovat bezplatné odstranění vady. Zhotovitel je
povinen odstranit vadu bez zbytečného odkladu.
(2) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být podle objednávky řádně užívána jako věc bez vady, má objednatel právo na zrušení smlouvy. Totéž právo mu přísluší u vad odstranitelných, jestliže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad nemůže věc řádně užívat. Jde-li o vadu neodstranitelnou, která však nebrání řádnému užívání věci podle objednávky, má objednatel právo na přiměřenou slevu.
Nepíšete, zda máte něco písemně o objednávce šití, teda o zakázce a v ní podmínky a ujednání o ceně. i když ústní smlouva je také smlouva, hůře se dokazují skutečnosti... šaty byly ušity, kurýrní služba je převzala a odevzdala. důkaz je objednávka kurýra a doklad o zaplacení kurýrní služby. Dalším důkazem bude fotografie ze svatby, že šaty byly použity...pokud byly použity...
Vaše vyjádření v otázce je nepřesné, není jasné, kdy odstoupila od "dohody", zda šaty použila, co a jakým způsobem zpochybňovala, zda reklamovala způsob zhotovení a případné vady a kdy to reklamovala. komunikace po telefonu je sporná, emaily si odložte, z nich by se dalo něco použít při případné žalobě...možná svědci...
Peníze můžete vyžadovat, pokud šaty použila, i když je vrátí... je možné, že šaty se poškodily i při používání, víme, jak jsou někdy svatby bujaré... za zhotovení máte nárok na odměnu, pokud nezaplatí, tak i na náklady vzniklé posláním kurýrní službou...
Veškerá komunikace probíhala vzhledem ke vzálenosti (téměř přes celou republiku) písemně přes skype konverzaci, tudíž je uložena v historii. Konverzace obsahuje celou jejich dohodu o zhotovení šatů- cenu, domlouvání o odesílání, všechno.
Šaty nebyly použity, dcera je dodala kurýrní službou o víkendu měsíc zpátky, ten den byla nevěsta s šaty spokojená. Neprokazovaly žádnou vadu, pouze se domluvily na lehké zkrácení sukně až den před svatbou z důvodu plánované dceřiny účasti na svatebním obřadu. (Nevěsta mohla šaty samozřejmě taky poslat na zkrácení kurýrní službou obratem zpátky...). Problém v podstatě nastal až několik dní poté při placení, kdy nevěsta odmítla zaplatit plnou cenu s tím, že byl domluvený jiný rozpočet. Na nascreenovanou konverzaci, kde sama psala o maximální částce, jakou je za ně ochotná zaplatit, nebrala ohled a snažila se smlouvat. Dcera jí odmítla šaty slevnit a téhož dne ve večerních hodinách nevěsta napsala, že šaty pošle zpět.
V tu chvíli začala zpochybňovat kvalitu šatů (do momentu placení byly samozřejmě v pořádku) a o spodním korzetu, který se vždy šije vždy na míru, začala tvrdit, že byl již nošený.
Po komunikaci se ženichem se dcera dozvěděla o poškození šatů- vytržení jezdce zipu (Což není vada materiálu, ale mechanické poškození šatů, na které není při reklamacích brán zřetel. ), které nevěsta před dcerou zamlčela.
Podle svědků se vdávala v jiných šatech, ale fotografie nemáme. Po svatbě napsali, že můžeme šaty očekávat v nejbližších dnech. Od té doby s námi nikdo nekomunikuje.
Děkujeme za Vaši odpověď.
Zdena
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.