Nejste přihlášen/a.
Zdravím srdečně všechny,
jsem absolutní OSVČ laik a mám dotaz: Volal mi kamarád, že by jeho kamarád, který nemá živnosťák, potřeboval vyfakturovat své služby (nebo prostě odvedenou práci) pro jednu telekomunikační společnost. Já jako ajťák pracuji, ale de facto se o nic nestarám, jenom makám a mám měsíčně jednu fakturu (napsal bych, že dělám na Švarc, ale protože dělám hodně doma tak nevím). Tak jsem si říkal, že bych mu to vyfakturoval. Jednalo by se zhruba o 40 - 50 000kč. Kamarád se v tom taky nevyzná, v podstatě bych si měl říci, kolik z toho budu chtít pro sebe. Říkal něco o 10%... nevím, co myslíte Vy? Není to málo? Jestli se nepletu, tak ty peníze samozřejmě budu muset zdanit. Mám 60% paušál. Ale nevyznám se v tom, tak se ptám, kolik bych si měl říci? Nechci toho člověka nějak odrbat (a fláknout mu třeba 20% z voleje), ale zase nechci odrbat sebe, to je jasné. Takže?
Díky všem za odpovědi!
Dobrý den.
Ani o tom neuvažujte. Fakturovat za někoho jiného?
On je Váš zaměstnanec? Spolupracovník Vačí firmy?
Z toho kouká více než průšvih. Jedná se o daňový podvod a pro Vás by z toho plynulo spousta nepříjemností, kdyby se to dostalo ven...což se právě dostalo zde.
Neriskujte..to vám za těch pár korun nestojí.
S pozdravem
Hans S.
Díky za promptní odpovědi. Jsem ale lehce zmaten. Ten člověk je očividně pouze zaměstnanec, ne OSVČ. Jiná firma mu (dle mého celkem logicky) nedá prachy "jen tak" na ruku. Takže na fakturu. Bylo by to na mě. Jako bych to dělal já. Samozřejmě je normálně zdaním. Tak v čem by měl být problém?
V případě, že byste zaštítil celou akci svým Živnostenským oprávněním, tudíž byl dodavatel objednaného díla nevidím problém. Ten vidím jen v případě, že by objednatel uplatňoval reklamaci. Pokud by se "kamarád kamaráda" zasekl, že on s tím nic nemá společného, byl by celý problém na vašich bedrech.
Každopádně bych celou věc nepodceňoval.
Hans S.