Lze mít vlastní záruku na zboží? Jak?

Od: Datum: 12.11.12 18:16 odpovědí: 6 změna: 12.11.12 22:54

Dobrý den, začínám a tudíž bych se chtěl zeptat, zda-li je možné a pokud ano, tak jak dát na zboží záruku.
Jedná se o to, že koupím zboží z cizí země, př. televizi LG z Francie, bez záruky od výrobce a prodejce. Věc je nová, tudíž by se s ní nemělo nic stát, ale pokud chci poskytnout klasickou záruku, je to možné?
Jak postupovat při možné reklamaci? Zasílá se to na servisní středisko LG v ČR, nebo stačí jakýkoliv značkový servis a jeho vyjádření? Případně, kdybych poskytoval servis přímo já (je to hypotéza, ne realita), tak stačí vyjádření ode mě? Kdyby přístroj šel opravit, platil bych to já, kdyby se zjistilo, že si za to mohl zákazník sám, neuznal bych záruku a platil ji on? Funguje to stejně jako se zárukou z obchoďáků v ČR (zažil jsem u telefonu, že byl koupen u Vodafone, ten to odeslal na Britex a oni následně reklamaci neuznali z důvodu oxidace vlivem deště), nebo se poté postupuje úplně jinak, protože nemám sepsanou žádnou smlouvu se servisem a oni třeba ano?
Pokud jsem otázku podal špatně, pokusím se to ještě dovysvětlit.
Děkuji mnohokrát za všechny rady


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 12.11.12 18:26
 

Pokud se hodláte etablovat jakožto prodejce,musíte dodržovat zákony ČR, které praví, že záruka je (zpravidla) 24 měsíců.

Druhou věcí je zboží z tzv. šedého dovozu. Tam Vám to žádný z tuzemských autorizovaných servisů nepřijme a musíte to poslat prodejci do zahraničí, kde jste to koupil.

 
Datum: 12.11.12 18:37
 
avatar

vaše vztahy si musíte ujasnit s dodavateli. zákazníkovi musíte poskytnout zákonem danou záruční dobu 24 měsíců. vše ostatní je na vás a ve vaší režii. obávám se, že pokud nemáte elementární znalosti, není dobré se do takového podnikání pouštět. . .

doplněno 12.11.12 21:31:

servisu to asi vadit nebude a pošle vás kamsi. kdysi jsem si dovezl Tv z SRN. když přestala fungovat a nechtělo se mi to vozit na reklamaci, kontaktoval jsem v ČR několik servisů, které se opravami značky zabývaly. po sdělení typu tv mi shodně sdělovaly, že tento výrobek nebyl určený pro český trh a že to neopravují. totéž mi bylo sděleno i výhradním dovozcem. odvezl jsem tv na reklamaci do srn a opravili mi jí do týdne. jen náhradní díl vyšel na 50% nové Tv.

a tam kde budete nakupovat to záleží na tom, jaké si s nimi uzavřete smlouvy. pokud budete nakupovat jako konečný spotřebitel, budete to mít těžké. třeba s dodržením 30 denní lhůty pro vyřízení reklamace.

otázkou zůstává i vedení vašeho účetnictví, platba DPH a kontrola celní správy. . .

 
Od: vasington*
Datum: 12.11.12 21:14
 

Jasný, jde mi o to, že když dám na zboží záruku. Tak poté to mohu poslat prodejci, kde jsem to koupil, nebo do servisu v ČR?. Myslím si, že servisu to vadit nebude, když mu za to přece zaplatím, nebo ano?

Kupovat to chci normálně legálně, jen z velkoobchodu, který není v ČR a neposkytuje záruku. ( něco jako pixmania, jen s rozdílem, že tam lze záruka uplatnit)

Děkuji za odpověď.

Datum: 12.11.12 21:51
 
avatar

Proděláš kalhoty. Pošleš TV do servisu nebo dodavateli a už máš problém s dodržením 30-ti denní lhůty. Zaplatíš opravu, která bude stát minimálně půl nové TV a mezitím budeš muset vrátit kupujícímu peníze. Pokud lhůtu stihneš a servis neuzná reklamaci, tak je tu reálná možnost soudního sporu se všemi náklady, které k tomu patří. A tohle riziko neseš ještě dva roky po tom, co prodáš poslední kus.

 
Od: hop®
Datum: 12.11.12 22:06
 
avatar

Píšete, že Váš prodejce NEPOSKYTUJE zárurku, veškeré náklady na případné reklamace (tedy opravu či výměnu zboží) budou POUZE na Vás! Nevím, jak se bude tvářit prodejce, když mu zašlete vadný výrobek, pravděpodobně Vás pošle do patřičných míst, neboť on Vám záruku nedal...

Poskytnout záruku koncovému uživateli není jen "možné", ale ze zákona povinné!

Kromě záručních oprav ještě budete muset řešit i pozáruční servis...

Ohodnoceno: 2x
 
Od: vasington*
Datum: 12.11.12 22:54
 

noo, takovou odpověď jsem očekával.

Paráda, děkuji Vám. Nechci vozit televize, to by byla pálka, kdyby se něco podělalo. Jsem spíš na levnější elektroniku. Byl to jen příklad, píši, že to je teoreticky.

Díky

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.