Nejste přihlášen/a.
Krkovičko, udělejte si písmenka i celé slabiky z tvrdšího kartonu. Dcera Vám může pomoct, přece jen-škola hrou Ty písmenka a slabiky udělejte vícekrát.
Potom můžete sestavovat slova - jako třeba má-ma + obrázek mámy, nebo mí-sa a obrázek mísy. atd. atd.
Rozhodně dítě do ničeho nenuťte. Spíše opravdu školu hrou
Toto by Vám mohlo pomoci
Ono to nebude tak horký, uvidíte... Když jí to zezačátku nepůjde, tak se nic neděje. Spíš se ji snažte naučit ten PRINCIP, to jak, se jednotlivá písmenka spojují. Nespoléhejte na paměť, pak bude umět jen pár začátečních slabik a ve škole, když přijdou další, těžší, tak bude vymalováno.
Já jsem při nástupu do 1. třídy už uměla číst a psát, ale byly i děti, které neuměly ani písmenko a neřekla bych, že je to do budoucna nějak poznamenalo
No, já nevím, jestli u slabikování je ten šťastný postup učit dítě princip, na kterém se písmenka spojují Ze zkušenosti kamarádek jsou učitelky, které nechtějí, aby jim děti četly slabiky po písmenkách, chtějí slyšet rovnou slabiku. Ale není to moje osobní zkušenost, jenom co tak drbeme s kamarádkami na téma "co děti", "jak ve škole" a tak.
To jste dostali za úkol ze školy? Nebo je to vlastní aktivita? Pokud to druhé, máte zjištěno, jakým způsobem učí učitelka děti ve škole číst? Abyste spíš holce neudělali v hlavě zmatek Mně děti ve škole vůbec neslabikovaly, učily se číst po písmenkách. A další způsob je třeba splývavé čtení, což taky není klasické slabikování, co jsem pobrala v netových diskuzích.
Jako pokud víte natuty, že ve škole budou slabikovat, tak se omlouvám za OT. To mně jenom tak napadlo při čtení té otázky, zda jsme tohle taky museli podstoupit (moje děti zrovna ne).
Tak pokud dcera chodila do přípravky, tak byste mohli mít představu, co a jak s nimi dělali, nebo ne? Pokud ano, je na co navázat, nebo jenom opakovat. Pokud ne, tak osobně bych to přes koleno nelámala. Jinak já mám ve škole děti dvě - starší do ní šla s tím, že umí číst, ona je prosincová, šla skoro v sedmi, naučila se číst tak nějak "sama od sebe". Mladší číst neuměla a ani jsem ji to neučila. Obě školu zvládly dobře a osobně mám pocit, že jakmile dítě pochopí princip čtení, jde mu to pak samo od sebe (což vidím i teď na nejmladším, téměř šestiletém klukovi, který se díky docházce na logopedii musel naučit sluchem rozlišovat písmenka ve slově, a jakmile pochopil prinicp skládání slov z písmenek, začal si sám od sebe venku číst třeba jednoduché nápisy). Nevím tedy, jak je to u slabikování.
Co to je? Děti když jdou do školy tak dnes musí umět slabiky? Podala bych okamžitě stížnost na školu a dítě dala do jiné. I ty slabiky jsou nesmysl - to je totiž dost velká práce aby dítě pochopilo spojování písmen do slabik, ještě bych pochopila poznávání písmen ale i na to je první třída. Hlavně si nemyslete, že dítě bude premiant když ho budete o prázdninách učit něco dopředu. Vážně bych ráda věděla kdo vám takový úkol zadal a obrátila bych se na inspekci. Jinak Slabikář a jiné knihy mají u nás v Brně ve školní knize, zastávka tramvaje Malinovského, obchod je směrem k hotelu Grand nebo kniha Barvič+ teď nevím kdo na České kousek od obchodního domu Wágner.
Já to nechtěl napsat tak radikálně jako Liduš ) - ale sama bych nechtěla, aby mé dítě umělo číst před nástupem do školy (moje 5letá dcera též chce číst a psát jednotlivá písmena a rýmuje - minule dost silně: zkoušela rýmy na celé tělo, došla k prsům - po dlouhém přemýšlení z ní vyletělo: Ty jsi drsná - ty jsi prsná
) ...přitom frázi "být drsný" neužíváme
) ).
Ne, vážně - najděte si na Google odkaz s názvem Co by mělo dítě zvládnout před nástupem do školy, je to ve Wordu, nejde mi sem dát link, nelekejte se, že dole píšou cosi o hyperaktivitě, ale je tam pár bodů, kterých bych se držela - a mj. "Určit sluchem první a poslední hlásku ve slově, počet slabik " ... takže možná nejde ani ze str. pí učitelky o prosbu, aby se to děti naučily číst, jen jste to možná špatně pochopili. Prostě aby tušila, že nejsou jen písmenka, ale i slabiky, něco si rytmicky zabubnovat, zazpívat si Holka modrooká jako Helke medreeke, prostě si pohrát, že se písmenka mění a tím i slova, nebo že se skládají ap. Vytleskat nenásilně, nedělat z toho problém, ale mrknout na to, to ano (kolikrát my sami dospělí nevíme, kde přesně končí a začíná nová slabika). Ale sluchem, ne očima.
Krkovičko, to je u předškoláků normální. Ono jim pak v mozku secvakce Já opravdu nevím, jak se tohle řeší u slabikování, ale zato vím, že moje děti tím ve škole začínaly. Že se učily po sluchu rozpoznávat písmenka ve slově. Dělaly třeba chodící diktáty, kdy na každé písmenko ve slově měly udělat jeden krok - vždycky někdo slovo diktoval, další krokoval... a tak. Mladší holce, co číst neuměla, tohle seplo snad až někdy v říjnu... a to není žádný zaostalý blbeček, začátkem prosince na slavnosti čtení četla stejně dobře, jako ostatní
(oni se učili nejdřív jenom velká tiskací písmena, teprve po jejich zvládnutí přidávali malá tiskací a psací, neučili se všechno dohromady... v tom prosinci četli jenom velká tiskací).
Já souhlasím s Liduš. Vůbec to neřešte, neprožívejte. Jestli chcete něco udělat, tak jen formou hry, zábavy. Např. rytmizace. Vytleskávat slovo a pak je vyklepávat dlaní na nohy, ruce atd. Dát do krabičky třeba hrách a tím řehtáčkem doprovázet slabikování slov. Na melodii jednoduché písně to ma me mi a jiné zpívat. Zpívat "operu". Jak se jmenuješ, co děláš a tu operu rytmizovat. Napůl zpívat, napůl říkat. Říkat všecka slova na třeba a. Říkat všecka kratičká slova (z jedné slabiky) - vlk, krk, prut. . . Hádanky-Na které písmenko začíná slovo - mouka? Takových věcí se dá vymyslet spousty. Ale ta rytmizace, ta je velice důležitá.
Nevím, jak teď vypadá trh s pomůckami pro předškoláky, ale dříve bývalo "Těšíme se do školy" . Byl to vlastně pracovní sešit. Věřím, že v Levných knihách a v papírnictví, trafice, něco takového bude. Doplňovačky, dokreslovačky, vystřihovánky, počítání. Takové věci bývají nesmírně vtipné, lákavé, hravé.
Nesmíte dítěti školu zhnusit ještě dřív, než do ní vstoupí. Navíc, učitelka může mít jinou metodiku a ten váš dril bude naprd. Slušně řečeno. Je potřeba všestranně, hravě, vtipně, na dítě působit. Nesmí mu vůbec dojít, že se učí. Musí si hrát.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.