Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jak dítě naučit slabiky?

Od: krkovicka* odpovědí: 14 změna:
Dostali jsme za úkol naučit holku slabiky MA,MI-E-O-U,LA,LI-E-O-U,SA,SI-SE-O,U.Ukázat,seskládat,vyslovit.Tak jak to je v slabikáři,aby měla nástup do první třídy nejjednoduší.Prosím,nejsem učitelka,je moje první dítě a nevím jak na to.Koupit písmenka?Nebo i ten slabikář?Taky jste tohle museli podstoupit?Díky za odpovědi.

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

cocinkamichalka*
hodnocení

2x

Krkovičko, udělejte si písmenka i celé slabiky z tvrdšího kartonu. Dcera Vám může pomoct, přece jen-škola hrou :) Ty písmenka a slabiky udělejte vícekrát.

Potom můžete sestavovat slova - jako třeba má-ma + obrázek mámy, nebo mí-sa a obrázek mísy. atd. atd.

Rozhodně dítě do ničeho nenuťte. Spíše opravdu školu hrou :)

doplněno 14.07.11 19:45:

Toto by Vám mohlo pomoci :)

slunecnice.cz/...

krkovicka*
hodnocení

Hlavně trpělivost že ano?Vždycky jsem se těšila,že s ní budu dělat úkoly a učení,teď mám z toho vítr...Jen abych něco nezkazila...Dík
cocinkamichalka*

Ono to nebude tak horký, uvidíte... Když jí to zezačátku nepůjde, tak se nic neděje. Spíš se ji snažte naučit ten PRINCIP, to jak, se jednotlivá písmenka spojují. Nespoléhejte na paměť, pak bude umět jen pár začátečních slabik a ve škole, když přijdou další, těžší, tak bude vymalováno.

Já jsem při nástupu do 1. třídy už uměla číst a psát, ale byly i děti, které neuměly ani písmenko a neřekla bych, že je to do budoucna nějak poznamenalo :)

No, já nevím, jestli u slabikování je ten šťastný postup učit dítě princip, na kterém se písmenka spojují *nevi* Ze zkušenosti kamarádek jsou učitelky, které nechtějí, aby jim děti četly slabiky po písmenkách, chtějí slyšet rovnou slabiku. Ale není to moje osobní zkušenost, jenom co tak drbeme s kamarádkami na téma "co děti", "jak ve škole" a tak.

hodnocení

1x