Nejste přihlášen/a.
Lze reklamovat přístroj, který už je půl roku po záruční době?
Závadu už jsem zjistil dříve a také jsem firmu kontaktoval elektronickou poštou, ale jelikož šlo tehdy jen o nepatrný problém, tak jsem to nijak neřešil. Teď ale přibily další závady, ale bohužel už mi vypršela zádkua.
Mám právo na reklamaci? A mám šanci že mi ji uznají?
Právo na reklamaci nemáte, šance, že Vám ji uznají, není žádná. Pokud Vám vypršela záruka, nic s tím už neuděláte. Prostě konec. Je možné, že Vám firma bude ochotna přijmout porouchanou věc do opravy, ale protože už záruka vypršela, budou po Vás požadovat úhradu za tu opravu, což považuji za naprosto normální.
Někdy jsou velikánské problémy uplatnit reklamaci ještě v záruce, znám to a Vy byste to chtěl dokonce po záruce? Tak to nebylo ani v socialismu. Jaga.
Oni ji nejenom neuznají, oni ji ani nepřijmou. Dnešní spotřební elektronika je konstruována tak, aby vydržela 4-6 let, více jen vyjímečně, protože po této době bude natolik zastaralá, že i plně funkční je neprodejná. Většina lidí šest let fungující mobil, ntb, fotoaparát nebo navigaci dobrovolně vymění za modernější, rychlejší a vybavenější model. Dalším argumentem je cena: kolikrát je slyšet, že za minulého režimu to vydrželo déle. Jasně, jenže když si člověk v roce 1980 kupoval barevný televizor, musel ušetřit čtyři platy a tak logicky doufal, že mu přístroj dvacet let vydrží. Já si ho dnes raději koupím za poloviční plat, a poloviční životnost mě neurazí. Ono kdyby to i dnes mělo vydržet dvacet let, tak bychom se nedoplatili. A popravdě, chtěli bychom takovou elektroniku? Zpátky k záruce. Kdysi byla dokonce 6 měsíců, pak 12, teď ze zákona 24. Někteří prodejci (Lidl) Vám dají i 36měsíců, Béďa Trávníček 7 let, někde si lze delší záruku dokoupit. Ale obecně si myslím, že minimální délka záruky (24 měsíců) je pro koncového spotřebitele přijatelná. A já osobně nemám s uplatněním záruční oprav u obchodníků problém, naopak se mi zdá, že češi tento institut ve velkém zneužívají. A obchodní řetězce, které nechtějí mít problémy, raději vrátí i peníze (a to už při první reklamaci, ač na to nemá spotřebitel zákonný nárok).
No, ostatní elektronika možná, ale zrovna klávesnice, že by byla po 2 letech zastaralá... Já mám na jednom počítači ještě klávesnici z roku 1992 a žádný handicap nepoociťuju. Pokud jde o ty reklamační lhůty, tak tak si skončil na 7mi letech s maunfieldem, já jen dolpním že na kvalitní počítačový hardware bývají i delší záruky než 24 měs. Například já osobně mám ve svém PC paměti na kterých je záruka doživotní.
No nevím jestli bych chtěl v roce 2011 pracovat s klávesnicí dvacet let starou Za prvé už bych ji neměl na noťasovi kam připojit (PS2 už tam z nějakého důvodu nedávají) a za druhé klávesnice je u mě fakt spotřebák, radějí ji po pár letech nahradím než abych čistil tu původní zažloutlou, ale nic proti Tvýmu vkusu. Jinak já jsem nepsal o reklamačních lhůtách, ta je dle zákona v ČR jeden měsíc, ale o délce záruky. Dával jsem jen příklad. Ono s těmi doživotními zárukami to také nebývá tak růžové - buď to odejít nemůže nebo je výrobci jasné, že dřív odejde něco jiného, co je ze záruky vyjmuto, nebo je to ve finále nevýhodné. Jednou jsem si koupil "doživotní" sluchátka "KOSS". Na poškození tím, že kabel ukroutíš (99,9% závad) se záruka nevztahuje, ale naopak se musí první majitel na webu registrovat a pak, když se něco stane, zaplatíš poštovné do servisu (prodejce Ti to nevezme) a zaplatíš ještě "manipulační" poplatek. A doživotní záruka fakt neznamená, že je to do konce Tvýho života, ale životnosti výrobku, což si může každý dodavatel vysvětlovat různě.
Jak už vám napsali dvakrát, máte smůlu. Dokonce i kdyby na vás prodejce chtěl být mimořádně hodný (a byla by to JEN jeho vyjímečně dobrá vůle, nemá takovou povinnost) a uznal vám, že jste závadu ohlásil ještě v záruce - neřešil by vrámci záruky nic jiného, než právě tu ohlášenou závadu. Za odstranění ostatních problémů už byste musel zaplatit jako za normální pozáruční servis. Pokud byste stál o opravu, servis vám musí ještě před podepsáním smlouvy říct předpokládanou cenu opravy (a tu nesmí bez dohody s vámi neomezeně navyšovat), takže se z té odhadnuté ceny dá určit zda přístroj nechat opravit nebo odvézt do sběrného dvora a koupit nový. Upřímně - oprava se vyplatí jen vyjímečně.
Dobře, já teď uvedu důvod proč jsem zboží nereklamoval a opravte mě jestli se v něčem z toho mýlím. V případě že bych reklamoval vadnou klávesnici, musel bych ji odeslat té firmě zpátky. Reklamace, jak už mi napsali z obchodu by trvala zhruba měsíc. I kdyby mi nakonec důvody reklamace uznaly, v ČR to chodí tak že se firma snaží nejdříve vadný kus opravit, když když opravit nelze, pošlou vám stejnou klávesnici a finanční náhrada škody připadá jako poslední řešení. Čili když to shrnu, v ten moment kdy jim pošlu klávesnici k reklamaci, vzhledem k mojí práci ve které klávesnici k počítači prostě potřebuju, bych si musel koupit klávesnici novou. A i v případě že důvody k reklamaci mi budou nakonec uznány jako oprávněné a za měsíc mi přijde opravený kus nazpět, budu mít teď doma klávesnice dvě. Tedy reklamací klávesnice by nevyřešilo vůbec nic, protože bych stejně musel utratit peníze za novou klávesnici. Nebo se pletu?
Já Tě nechápu - na jednu stranu si nemůžeš vynachválit klávesnici z roku 1992 (šetříš na sobě) a na druhou stranu cpeš do PC paměti s doživotní zárukou. Nebo to čekáš, že je v PC budeš za těch dvacet let taky mít? Ale zpět k otázce, vím jak to myslíš, prodejce má na vyřízení reklamace skutečně měsíc a málokterý Ti na tu dobu poskytne náhradní kus. Ale v případě klávesnice bych to fakt neřešil, vždyť je to prkotina za stovku.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.