Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
reklamovala jsem po čtrnácti dnech kalhoty kvůli vadě materiálu. Při reklamaci jsem požadovala vrácení peněz - kvůli přístupu prodavaček - už prostě nikdy nechci v tom obchodě nakupovat. Tak nehorázný řístup, jaký měli před a při reklamaci, jsem nikde jinde nezažila. Reklamaci uznali, ale jen s tím, že mi dají poukázku na zakoupení zboží u nich, žádné peníze - prý nikdy peníze nevrací.
Samozřejmě jsem ji nepřevzala. Prosím o pomoc, abych věděla, jak se bránit.
Zajímá mě hlavně následující:
1.Platí stále, že do 6 měsíců má zákazník právo zvolit si způsob vyřízení reklamace?
2.Mají právo na nahrazování peněz poukázkami (mají to v reklamačním řádu!)?
3.V případě, že neustoupí, dá se věc nějak řešit?
4.V případě, že by se najednou rozhodli uznanou reklamaci dodatečně zamítnout (už se mi to taky stalo) a kalhoty přitom ještě více poškodili (roztrhli je na koleni)- jaká jsou v tomto případě moje práva?
Děkuji za Vaši pomoc.
NAPSÁNO MŮŽOU MÍT COKOLIV. poukázku vám rozhodně, v případě oprávněné reklamace, vnucovat nesmí. nové (naprosto stejné) zboží ano. nebo peníze.
Slečno nebo paní,
má sestra pracuje v HM a pokud zákazník nechce poukázku, vrací mu peníze.Nic mu nenutí.já se s tím mimochodem setkala všude, i v CA, Takko, NY, M&S,že vrací peníze při reklamaci. jen asi asi máte s těmito obchody jiné zkušenosti.
Mimochodem, nic o řvaní po prodavačce jsem nepsala, k takovýmto věcem se nesnižuji. Kde jste to vzala?
Reklamacni rad ovsem podleha obchodnim podminkam ustanovenym v zakone. Ten plati pro vsechny stejne, nikoli, jak si vymysli prodejna.
doplněno 05.07.11 18:30:Tazatelce radim si vytisknout prislusny zakona donest ho ani prodavacce, pokud se nadale bude zdrahat, nevahejte privolat klidne i policii. Dnes se realita takova, ze zakaznik aby se dovolaval svych prav leda s baseballkou v ruce (nadsazka)
Při reklamaci si můžete vybrat způsob "řešení" (vrácení peněz) pouze pokud se stejná vada opakuje 3x. Ve Vašem případě k tomu nedošlo. Obchodník tedy může vyřešit situaci 3 způsoby: vrátí peníze, zboží opraví nebo vymění za nové. Ve Vašem obchodě se rozhodli Vám jej vyměnit za nové a udělali to formou poukázky.
Takže bych řekla, že postupovali správně (studovala jsem ochranu spotřebitele na VŠ). Pokud již v tomto obchodě nechcete nakupovat, udělejte radost mamince nebo kamarádce.
vyměnit za nové znamená vyměnit za to samé. to samé, zřejmě, nemají. poukázkami vás nutí k nákupu jiného zboží.
O. Z. hovoří jasně:
§ 622
(1) Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
(2) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.
(3) Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci nebo může od smlouvy odstoupit.
odstupit od smlouvy znamená vrátit peníze, které kupující za věc zaplatil. tedy pokud neplatil poukázkami.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.