Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Má e-shop právo klamat zákazníky?

Od: silnejzaludek* odpovědí: 24 změna:

Dobrý den!

Minulý týden jsem si přes e-shop objednal mikrofón, protože psali že mají 1-2 kusy skladem (což píšou ještě teď) a žádný jiný český e-shop tento mikrofon nenabízí. Světe div se - dnes mi napsali tento email, přestože ještě včera jsem měl ve stavu objednávky napsáno "Zboží připraveno v Brně k odvozu".

"Dobry den,
Omlouvame se za vznikle potize, ale Vami objednane zbozi MXL V67G bohuzel jiz nemuzeme dodat, protoze se jednalo o vyprodej, ktery trval do vyprodani zasob.
Dekujeme za pochopeni.
S pozdravem
Petr Pokorny
AUDIOTEK s.r.o."
To je podle mě neseriózní jednání, protože buď ve svém e-shopu ještě v tuto chvíli nabízejí něco, co nemají, a nebo lžou v tom e-mailu, už jen protože nic o výprodeji tam nepsali. Chápu, že se jim možná nevyplatí dopravovat jeden levný mikrofón na pobočku v Praze kvůli ceně dopravy, to ale podle mě neznamená, že můžou lhát.

A teď moje otázka: "Dá se s tím něco sakra dělat?"

 

 

24 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

roboot*
hodnocení

1x

Dobrý večer, tento Váš dotaz mi přijde jako "prostě jim to zavřím a just jo".

Provozujeme 2 eshopy a věřte, že jsme opravdu jen lidi. Občas se stane, že mezi stovkami položek nám jedna vypadne a my to nestihneme zavést, prostě to nejde, máme toho hodně a stane se.

Pokud se nám toto stane zákazníkovi nabízíme určitou kompenzaci či dodání lepší třídy výrobku se slevou, prostě individuelně. Ale nikdy by mě nenapadlo, že zákazník může uvažovat jako Vy. Chápu, že jste naštvaný, ale Vaše reakce je nedekvátní. A jsem ráda, že žádný zákazník se zatím k nám nechoval jako Vy. :) Bez urážky :)

silnejzaludek*
hodnocení

Jo, byl sem nasranej. Jasný že se můžou splíst, ale jde taky o to, jakym způsobem semnou komunikovali. To je celý.

 

hodnocení

0x
avatar axus

Jo, da.

Uz si u nich nikdy nic nekoupit.

 

hodnocení

0x
avatar 2masoni

ano, dá se s tí něco dělat - nakupujte jinde. nevznikla vám žádná škoda, tak o co jde?

intrenetové obchody fungují jinak než kamanné obchody. tam musíte zboží nejdříve nakoupit od dodavatelů a potom prodávat. internetový obchod nabízí zboží, které je na skladě u dodavatele. až vy objednáte (zaplatíte třeba zálohu) pak internetový obchod objedná u dodavate a prodá vám. proto jsou na netu levnější. podobný problém jsem měl, když jsem kupoval myčku. podobný email jsem obdržel , postupně, od několika obchodníků. prostě zásoby u dodavatele došly...

Takto to nemusí nutně fungovat. Velké obchody mají pochopitelně mnohé věci ve vlastním skladu, a proto je lepší se dle svých zkušeností obracet na ně. Pochopitelně ne vždy to vyjde levněji, ale zase je to výhodné v okamžiku, kdy něco potřebuji brzy.

 

silnejzaludek*
hodnocení

No mě spíš zajímá, jestli to jde nějak právně napadnout. Protože mě dokáže nasrat, když mi napíšou takovou věc, když ještě včera bylo u stavu objednávky napsáno "Zboží připraveno k odeslání v Brně". A doteď ve svém e-shopu píšou, že zboží mají skladem. To přece není normální.

To jsme měli s ledničkou, která byla v akci. Napsali nám, že už je bohužel vyprodaná, ale protože jsme si to objednali ještě než to stáhli ze stránek, tak nám poslali ledničku o třídu lepší, která v akci nebyla, za stejnou cenu :D.

Nevím, jak by to šlo právně napadnout, když vám nevznikla žádná škoda. Kdybyste zaplatil a oni vám napsali toto a peníze vám odmítli vrátit, tak ano, ale tohle ne. Asi moc často na internetu nenakupujete, jinak byste věděl, že než objednáte to, co chcete, tak podobných e-mailů dostanete několik. Nebo si snad myslíte, že si řekli: "Hele, tohle si objednal ten Franta, na kterého jsem naštvaný, tak mu to zboží nepošleme." Kdyby zboží měli, tak vám ho pošlou, přece by nešli sami proti sobě. Stránky akorát pravděpodobně neaktualizovali. Nechápu proč z toho děláte vědu...

silnejzaludek*
hodnocení

Pořád nemůžu uvěřit tomu, že si to tolik lidí ještě nechá líbit a bere to jako něco normálního, když e-shop uvádí klamavé informace.

Víte, mě jde hlavně o to, že mi ještě psali e-mail, ve kterém bylo uvedeno:" Dobry den,
Dovolujeme si Vam zaslat aktualizovany stav Vasi objednavky:
1x MXL V67G -> pripraveno k distribuci - BRNO" což je tedy jasná lež. To se mi na tom nelíbí. Kdybych si to objednal a následně mi napsali "Omlouváme se za neaktualizované informace v e-shopu, ale toto zboží již nemáme skladem. Můžeme vám nabídnout...", jenže oni mi napíšou tohle, a dneska tohle. Co to má znamenat?!

martinaa*

Silny zaludek tedy nemate rozhodne:D Proboha, jsou to taky jenom lidi, Vy jste snad neomylny? Treba zapomneli, stat se muze. Predmet se take mohl v Brne prodat a obchod jim tento prodej nahlasil pozde... A prave pak se najde nejakej nespokojenec, kteremu prakticky nevznikla zadna skoda, nemusel se nijak obtezovat ani nic platit.

Co se Vam proboha stalo, krome zmrzaceneho nadseni? Prisel jste snad o neco, nejak Vas to poznamenalo, mate psychickou ujmu...? Tak proste nemeli, no... to se stava naprosto bezne i v kamennych obchodech, ano, je to normalni, tak doufam, ze na ne kazdy takhle nespusti:)

silnejzaludek*
hodnocení

Neomylný nejsem. To, že jsou to automatické mejly mě nezajímá - to je jejich problém, že to maj zařízený takle. Jednou se s někym dohodnu na kupní smlouvě, tak by ji měli obě strany dodržet a ne si to změnit podle toho jak se komu zlíbí. Důležité je pro mě, že jsem podle občanského zákoníku v právu, nic víc. Obchodovat semnou radost je a dokážu bejt solventní a tolerantní, pokud se ke mě obchodník chová slušně a nemění pravidla podle toho jak se mu to hodí. Ne že mi jednou napíše tohle a podruhý je to uplně jinak. Jsou to sice taky jenom lidi, ale jednou nabízej nějaký služby tak ať ty služby nabízej dobře. Já když nebudu dost dobře pracovat, taky mě zaměstnavatel bude penalizovat a nezajímá ho, že jsem jenom člověk a chybuju. V kameném obchodě se mi teda nestalo, že bych si něco koupil (podepsal smlouvu), a následně mi obchodník řekl. Ne to vám neprodám, smlouva je neplatná. Jiná by bylo, kdyby objednávku nepotvrdil a nepsal že je vše připraveno, to bych měl i pochopení pro chybu v tom e-shopu ;) A nakonec pro vás nejspíš špatná zpráva - nakonec mi to zítra pošlou. :D :)

reeve*

Že si něco objednáte, oni to potvrdí a následně zruší, to je k vzteku.Příště si u nich nic nekoupíte a můžete je pomluvit mezi známými. To je tak všechno, co s tím můžete dělat.

Za co by je měl kdo (soud? policie? obchodní inspekce?) trestat? Že mají v e-shopu bordel a neregistrují skutečný stav zásob? Jediné rozhodující je, zda vám vznikla nějaká konkrétní škoda nebo jim nějaké neoprávněné obohacení na váš úkor. Nic takového nenastalo. Vy nemáte mikrofon, na který jste se těšil, oni nemají vaše peníze (na něž by se jistě těšili také).

Abyste něco "vysoudil", musel byste prokázat, že kvůli potvrzené objednávce jste nevyužil možností jiných obchodů, které tentýž mikrofon nabízely (už tady to začíná drhnout) a vinou stornování objednávky jste přišel o nějaký důležitý kšeft, k němuž byl právě onen objednávaný mikrofon naprosto nezbytný. Zkrátka byste musel dokázat, že vinou prodlení od potvrzené objednávky k jejímu stornu vám vznikla konkrétní materiální škoda. A to se vám asi prokázat nepodaří. A na zbůhdarma vylitý adrenalin se bohužel žádné odškodné nevztahuje. Kdyby ano, jsou z poloviny národa multimilionáři.

martinaa*

Me je celkem fuk, jestli Vam to poslou nebo ne:D Nemeni pravidla, jak se jim to hodi, ale mozna jen neco prehledli ci zapomneli udelat. Ale dle meho jste pomerne agresivni zakaznik, a k tomu arogantni. Stuj co stuj se dozadujete sveho, jinak vyhrozujete a jste agresivni. Clovek neni stroj a dela chyby, i moji rodice v praci udelaji obcas chybu. Tato chyba nikoho nestala ani haler.:) To je rozdil u Vas v praci, kde Vam flakanim utikaji penize...

Majitel e-shopu take nemusi byt na mailu kazdy den, mohlo dojit k chybe v komunikaci majitel - zasobbovac ci majitel - prodejce.

k2

Vetsinou jsou takoveto e-maily automaticky generovane, proste v tom maji bordel no.

A s tim nechat si to libit-jak uz tu zaznelo: priste u nich nenakupovat.

Nechapu, jak byste toto chtel pravne napadnout, skoda Vam zadna nevznikla, tak to nechte plavat.

silný žaludku, souhlasím s Vámi, " že si to tolik lidí ještě nechá líbit a bere to jako něco normálního"ale co s tím uděláte vy?

silnejzaludek*
hodnocení

No já právě hledám oporu v právu. Zajímalo by mě, jestli prodávající, potom, co semnou uzavře smlouvu (sice přes internet, ale smlouva to je) a dvakrát ji potvrdí, od ní může jen tak odstoupit. Co kdybych si třeba kvůli tomu už zařídil půjčku, apod.? Zřídim si půjčku, pak půjdu do obchodu s autama, kde s obchodníkem podepíšu smlouvu, všechno potvrzeno, oukej. A najednou by mi obchodník řekl. Ne, já vám to auto nedám, smlouvu rušíme. Neřikám že jsem si vzal půjčku, ale přecejenom ty peníze na to sušim v peněžence a čekám, zatimco sem moh dělat uplně jiný věci. A navíc jsem se na to tak těšil... Zatimco teď sem akorát tak nasranej. Kdyby mi to nepotvrdili a nepsali že je připraveno zboží k distribuci, bylo by mi to jedno. Ale když mi napíšou jednou tohle a pak tamto, to je přece jasná lež.

pt®

Zřejmě je rozdíl, jestli mají v nabídce zboží "hokej", nebo zda je to klamání zákazníka. Jedině si zavolejte na Obchodní inspekci o radu. - stařenka

silnej žaludku, určitě mi dáte za pravdu v tomto případě.

Obecně:!

zákazník si koupí věc, zaplatí určenou částku a tím splnili oba podle občanského zákoníku závazek, ...ble, ble , ble...

a teď problém třeba u nás...zakazník jde pro věc aspousta možností... skladník poničí zboží, ukradl někdo, jiný hodný zákazník si zapůjčil na vyzkoušení...

nechci se zastávat nesolidních prodejců, ale i nü nás se vyskytne, že zboží není i když počítače ukazují že je na skladě...

Rozumíme si

silnejzaludek*
hodnocení

Ano, to že počítač ukazuje, že je na skladě, to ještě chápu. Co už ovšem nechápu je to, proč mi prodejce potvrzuje objednávku a ještě následně píše, že je připravena k distribuci (odsouhlasením objednávky ze strany prodávajícího podle mě došlo k uzavření kupní smlouvy), když tomu tak není a ještě mi pak píše nesmysly o výprodeji. Pochopil bych, kdyby mi napsali, že se omlouvají za chybu v eshopu, ale že zboží nemají atd... Nechápu, že mi potvrdí objednávku a píšou něco o distribuci a následně se vymlouvají na výprodej. Tento přístup se mi nelíbí a hodlám to nějak řešit, jde li to. Napsal jsem dotazy také na sos a čoi, tak jsem zvědav na odpovědi.

martinaa*

Uz to tu jednou bylo psano, jsou to automaticky generovane maily. Proste prijdou samy od sebe automaticky, jakmile neco pres net zakoupite. Nezlobte se, ale docela mi prijde, ze prehanite... nasranej, urazenej, hned zavola COI a SOS, s Vami musi byt velka radost jakkoli obchodovat...

Taky jste mohl kvůli tomu prošvihnout jinou možnost koupě, protože jste se spoléhal na jejich informace.

Na druhou stranu, tenhle nápad mi připomíná jeden židovský vtip. Pan Kohn inzeruje za výkladem svého kvelbu herinky po třech krejcarech, zákazník si ho koupí a pak zjistí, že Roubíček naproti má cenu 2 krejcary. I stěžuje si panu Kohnovi a ten mu povídá: No a má je pan Roubíček na skladě? Proč jste nenakoupil u něj.

Np, nakoupil bych, ale on je momentálně nemá.

Tak viděj. Až já je nebudu mít, taky budou po dvou krejcarech.

 

 

buss
hodnocení

0x

Tož rada je si počíst v občanském zákoníku (obchodním) nebo hned utíkat za právnákem. Bude případný soud stát za to?

silnejzaludek*
hodnocení

Soudit bych se s nikym kvuli takový blbosti nechtěl. Podle občanskýho zákoníku jsem v právu, ale hlavní je to, že už je tento problém vyřešen, protože se semnou domluvili.

Já bych Vám chtěl poděkovat, že přes to, že jste byl nas...štvanej a přes to, že ne všichni uživatelé Vám ve svých odpovědích pozitivně přizvukovali, neztratil jste hlavu a vychování a pokračoval v solidní slušné debatě až do ukončení...

zřejmě opravdu může být radost obchodovat, pokud se obě strany chovají zodpovědně a solidně...

přeji mnoho úspěchů...

buss

Asi tak, solidní prodejce by měl říct., lituji, už není ale seženu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]