Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Mají nárok na výpis - v práci

Od: murka* odpovědí: 7 změna:

Dobrý den,

přítel pracuje jako skladník a jelikož obsluhuje VZV, tak má uzavřenou pojistku "na blbost". Ted přišli v práci s tím, že chtějí vidět výpisy, že mají toto pojištění zaměstnanci zaplaceni. Nevím, zda všichni ho mají vůbec uzavřené, ale platíme to z účtu a opravdu nebudu ukazovat výpis z účtu nějakému vedoucímu skladu.

Je to "dobrovolné" pojištění, tak mají vůbec nárok vidět takový výpis?

Je to přeci pak moje věc když způsobím škodu a bude to po mě práce chtít uhradit, ne?

Děkuji za radu

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

reeve*
hodnocení

2x

Co je proboha zaměstnavateli do toho, jestli má zaměstnanec uzavřené pojištění odpovědnosti při výkonu povolání? Pravidla pro uplatnění odpovědnosti za škodu způsobenou zaměstnancem jsou jasná ze Zákoníku práce: Za neúmyslnou škodu ( z nepozornosti, z nedbalosti ap.) může zaměstnavatel uplatnik nárok na náhradu až do výše 4,5násobku měsíčního výdělku. Z čeho to ten zaměstnanec zaplatí - zda ze svých úspor nebo ze svého pojištění, to může být zaměstnavateli jedno. (Za úmyslnou škodu odpovídá zaměstnanec v plné výši, ale na ni se žádné pojištění nevztahuje.)

Že by se chtěl zaměstnavatel přesvědčit, že zaměstnanec bude schopen takovou škodu zaplatit? To je hodně divný požadavek. To už by také mohl chtít znát stav vašeho rodinného konta. Samozřejmě, že zaměstnavatel nemá žádný nárok ani na kontrolu výpisu z banky, ani na uzavření pojistky.

Zkusím být trochu paranoidní:
Skoro to vypadá, jako by zaměstnavatel předem počítal s tím, že těch způsobených škod bude "trochu více", než je obvyklé. Možná dokonce uvažuje o tom, že by po dohodě se zaměstnancem zkusil pumpnout pojišťovnu o peníze za "škody", které zaměstnanec ve skutečnosti nezpůsobil. Pozor na to, pojišťovny nejsou hloupé a při podezření na pojistný podvod dávají trestní oznámení na pojistníka, nikoliv na jeho zaměstnavatele.

murka*
hodnocení