Nejste přihlášen/a.
Zdravim,
podnikám jako zprostřekovatel obchodu, akorát mám nějaký problém...
Nechám si zaslat peníze a z těch peněz zákazníkovi objednám zboží na jeho adresu, jak to mám řešit v účetnictví?
Pokud mohu něco nakoupit např za 100kč, zprostředkuju to za 150kč, zisk je 50kč, ze kterýho bych měl odvýzt dan 15%, Pokud ale doklad je na zákazníkovo adresu tak si to nemohu odepsat a je to braný jako že mám zisk 150kč?
Frantaa. Najdi si dobrou účetní, nebo v tom budeš pěkně lítat . Kde máš sociální, kde máš zdravotní poj.? Nebude pro Tebe lepší uplatňovat výdaje paušální částkou? Když bude doklad na zákazníka, tak na základě čeho on platí Tobě? Je toho opravdu moc, kde můžeš udělat chybu a peníze, které vyděláš dáš potom finančáku. Není to škoda?
no nevím co by bylo lepší a jednodušší, v paušálu bych nemusel mít žádný tyhle doklady?
Mám to tak, že mám katalog zboží dodavatele, ke každému produktu je napsaná celková cena (nákupní+provize) zákazník si vybere, zaplatí mi, a já zařídím objednávku u dodavatele v zahraničí, případně vyřeším reklamaci s dodavatelem...
akorát nevím, jaké všechny doklady musím schovávat do účetnictví a jaký doklad dávat zákazníkovi? mohl bych mu meilem poslat doklad z objednávky u dodavatele, ale nechci aby viděl moji provizi (někde je to i 150%, někde třeba 10%...)
tak ste mi bohužel neodepsal.. poradí mi tedy prosím někdo? jaký způsob je lepší a jednodušší? a pokud jsem osvč tak mám také různé slevy na poplatníka atd..?
Úplně na samý začátek a velmi (velmi!) zjednodušeně řečeno:
Buď budete pro zákazníka dodavatelem zboží, pak ho u velkododavatele objednáváte na sebe (zaplatíte 100 Kč) a zákazníkovi to zboží prodáte za plnou cenu (150 Kč) - prostě jako klasický obchodník. (Samozřejmě se všemi právními důsledky, jako je odpovědnost za vady výrobku ap.) Vaše celkové výnosy jsou 150 Kč, od nich si odečtete veškeré náklady (nejen 100 Kč za samotný nákup, ale také náklady na dopravu, administrativu, odpisy, ap.), zbytek je váš zisk, z něhož platíte zdravotní, sociální a daň z příjmu.
Anebo budete pro zákazníka dodavatelem služby, přičemž tou službou je obstarání konkrétního zboží (vše by mělo být co nejpodrobněji specifikováno v nějaké smlouvě). Zboží tedy platí zákazník, uhradí požadovanou cenu (100 Kč) a vám zaplatí 50 Kč za službu zprostředkovatele. Vaším výnosem je tentokrát 50 Kč, od něj si odečtete vaše náklady (poštovné... atd.), zbytek je zisk, z něhož opět platíte zdravotní, sociální a daň z příjmu.
Každá z obou možností má své výhody i nevýhody, v obou případech se můžete rozhodnout, zda náklady budete uplatňovat formou skutečných nákladů (ty ovšem musíte evidovat), anebo formou procentního paušálu. Porovnejte a spočítejte si, co je pro vás výhodnější.
____________________
P. S.: Slevy na poplatníka má samozřejmě každá fyzická osoba, která podává přiznání k dani z příjmu FO, tedy i OSVČ.
doplněno 19.05.11 00:27:Teď jsem si dodatečně všiml:
Nechcete, aby zákazník znal výši vaší "provize" a zároveň dokážete řešit reklamace. To spolu dohromady svědčí pro první možnost, kterou jsem uvedl - tedy být přímo dodavatelem zboží neboli obchodníkem.
Reklamaci dokážu řešit, ale zkrácenou, většinou 1-6měsíců.
A prodávající zatím nechci být, musel bych navíc dávat české návody, záruku, zodpovídal bych za zboží... mám už téměř hotový "eshop" kde mám přes 25000 produktů...
a pokud zákazník pošle celou částku mě, já na jeho jméno "někde" balík objednám a zajistím aby se dostalo zákazníkovi domu, případně vyřeším s prodávajícím reklamaci, tak je ze zákona dáno že zákazník musí vědět mou provizi?
A ty slevy na poplatníka si mohu odečíst pokud budu platit paušálem a i pokud budu odepisovat?
Nechcete, aby zákazník znal výši vaší provize a současně nechcete nést za zboží plnou odpovědnost podle českých předpisů. To je pak těžké - to jaksi nejde dohromady.
Vy vlastně chcete, aby si zákazník sám na sebe (na své jméno a na svou odpovědnost) koupil u zahraničního dodavatele zboží, ale zároveň chcete, aby mu zahraniční dodavatel zatajil cenu, za níž si to zboží u něj kupuje. Navíc chcete, aby zákazník platil vám a nikoliv tomu, od něhož si zboží kupuje. To přece nejde dohromady, to je nelogické, na takové podmínky vám žádný dodavatel ani zákazník nepřistoupí.
Nechcete-li být obchodníkem v pravém slova smyslu, pak buď půjdete "s pravdou ven" a necháte si platit provizi za zprostředkování, anebo se nějak dohodnete se zahraničním dodavatelem, že bude zákazníkovi účtovat plnou cenu (včetně vaší provize) a vás pak bude platit jako svého "distributora" (naháněče zákazníků). Je-li však tím dodavatelem nějaká obří firma, pak se asi takovému návrhu vysměje.
-
Ano, při konečném výpočtu daně a uplatnění slev (na poplatníka, na manželku, na vyživované dítě, na studenta, na ZTP-P...) je naprosto putna, jakým způsobem byly určeny náklady u příjmů z podnikání.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.