Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Nárok na alimenty vs živnost

Od: tommyk* odpovědí: 3 změna:

Jsem student střední školy ( 3. ročník ). Otec na mě alimenty řádně platí, ale kvůli osobnímu nedostatku financí uvažuji o založení volné živnosti. Když si tedy živnost založím a ke studiu si budu přividělávat tímto způsobem ztratím tím nárok na alimenty od otce?

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

3x

Zákon o rodině praví:
HLAVA PRVNÍ
Vzájemná vyživovací povinnost rodičů a dětí

§ 85
(1) Vyživovací povinnost rodičů k dětem trvá do té doby, pokud děti nejsou samy schopny se živit.

(2) Oba rodiče přispívají na výživu svých dětí podle svých schopností, možností a majetkových poměrů. Dítě má právo podílet se na životní úrovni svých rodičů.

(3) Při určení rozsahu jejich vyživovací povinnosti přihlíží se k tomu, který z rodičů a v jaké míře o dítě osobně pečuje. Žijí-li rodiče spolu, přihlédne se i k péči rodičů o společnou domácnost.
doplněno 29.04.11 17:29:

Takže pokud bude rozsah Vaší samostatné výdělečné činnosti takový, že se uživíte sám, zanikne povinnost rodičů Vás živit, tedy i platit Vám alimenty.

tommyk*
hodnocení

Kde tedy leží hranice kdy podle zákonů jsem si schopen svými penězi sám zabezpečit živobytí? Existuje nějaká přesná částka?

Myslím, že ne. Na Vašem místě bych se pokusila s otcem domluvit asi v tom smyslu, že si chcete začít sám vydělávat, ale nebude to tolik peněz, aby Vám to stačilo na obživu, a navíc budete možná s výdělečnou činností mít taky nějaké náklady, takže Vaše potřeba činí např. 6.000 Kč, z toho si měsíčně vyděláte dejme tomu 4.000, a pokud Vám otec přispívá na výživu např. 4.000, bude Vám od Vašeho prvního výdělku přispívat jen 2.000. Taková domluva by mohla proběhnout. (Pro ty, kteří umějí počítat, podotýkám, že předpokládám, že přispívá i matka.)

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky: