Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Záměna zboží - přeprava k prodejci

Od: smudlinky* odpovědí: 7 změna:

přes internetový obchod s dětským zbožím jsem si koupila na dobírku zboží. Zboží dorazilo, ale bohužel jiné-záměna. Prodejce jsem ihned informovala Až za 3 dny zaslal správné zboží( pry čekali až jim pošlu zaměněné), přitom ale o zaslání zboží požádali až 2den, kdy o záměně věděli a uznali svou chybu. Zboží jsem jim odmítla vydat, dokud nebudu mít správné- v tom případě jsem byla ochotna ho vyměnit, kus za kus. Nyní má doma správné zboží a chci vrátit zaměněné, ale prodejce mi je ochoten zaplatit pouze poštovné, u přepravní společnosti požaduje mou spoluúčast 150Kč. Má na to právo? Já nevlastním automobil, proto požaduji zaslání přepravní službou(jedná se o balík 12kg, větších rozměrů- dětský kočárek). Dále mi navrhoval požádat o pomoc souseda- aby mi balík na poštu zavezl, ale soused či jiná doprava také není zadarmo, to on ale platit nechce. Poraďte co ted? nechci platit nic, chyba je jednoznačně na straně prodávajícího a dohodnout se evidentně nechce.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ladinpraha*
hodnocení

0x

Přečti si obchodní podmínky. Náklady na dopravu, ať se jedná o dodání nebo o případnou reklamaci nebo vrácení zboží, obvykle hradí kupující. S tím je nutno počítat před objednáním zboží a zvážit, zda se to vyplatí.

 

buss
hodnocení

0x

Mnoo, byla-li by to reklamace, hradí prodejce.

smudlinky*
hodnocení

Nejde o reklamaci, ale o záměnu. Poštovné hradí prodávající, to je jasné(ani se tomu nebrání, tvrdí že poštovné zaplatí), teď jde jen o to, zda má právo mne nutit poslat zásilku českou poštou, když nemám možnost tam balík fyzicky dopravit. V obchodnich podminkach neni o zamene rec, jen o reklamaci, coz neni muj pripad.

cocinkamichalka*

Když jsem reklamovala kolo (již pri sestavování se loupal lak), přijela si pro to PPL a neplatila jsem poštovné žádné. Vždy záleží na domluvě mezi prodejcem a kupujícím. Volala jste jim?

smudlinky*
hodnocení

jak jsem psala v první dotazu, prodejce mi je ochoten zaplatit jen část PPL či jiné služby z domu. Zaplatí mi prý zpětně(čemuž moc nevěřím) pouze poštovné u CP.

cocinkamichalka*

Tak v tom případě se rozhodněte - buď Vám zaplatí část dopravy u PPL (a vy to budete mít odvezeno z domu), nebo celou částku u ČP. Prodejce má zřejmě s PPL špatnou zkušenost, poštu má zřejmě blíže než centrální sklad PPL, proto požaduje zaslání Českou poštou. Jeho přístup se mi zdá férový a v pořádku.

 

karina*
hodnocení

0x

smudlinky, Vy jste měla zboží reklamovat. Pak byste ze zákona měla právo požadovat na prodejci náhradu svých výdajů spojených s reklamací. Pokud jste požadovala zboží vyměnit, byla to Vaše chyba. Teď máte dvoje zboží doma a jedno prostě musíte vrátit. Jakou spoluúčast bude mít nyní na Vašich výdajích s tím spojených prodejce je pouze na jeho rozhodnutí a na tom, jak se nyní vy dva mezi sebou dohodnete. A mimochodem, dětský kočárek se dá poslat poštou. Pokud není v krabici, tak s ním na poštu klidně dojedete i bez souseda ne? Pak nemusíte požadovat PPL. Karina

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]