Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
jsem student a loni (to mi jeste bylo 25 let) jsem mel z autorské prace celkovy prijem 95 000 (pekládání knih) bylo to od Ledna do Zari kazdy mesic neco pres 10 000 Kc.
Chci se zeptat, jestli se musim na CSSZ prihlasit jako platce (OSVC), kdyz jako studenta to za mne v te dobe platit stat?
Navic, kdyz jsem vyplnil ten formular, tak mi vyslo, ze bych platit nemel nic (na duchodove pojisteni)
Dekuji
Já bych řekla, že nemusíte, právě z titulu studenta, ALE je to bez záruky - na vašem místě bych kontaktovala (telefonicky) místně příslušný úřad (ossz) a přeptala se. Co ale musíte, je podat daňové přiznání! Ještě máte zítřek, pokud jste to nestihl...i když vám to nevyjde na placení daně, to DP podat musíte bezpodmínečně. A kdybyste nestihl vůbec nic, podejte alespoň ten formulář s vyplněnými daty (jméno atd), vyzvou vás k doplnění. Je to až ta poslední možnost, ale pro zichr je dobré o ní vědět...
doplněno 31.03.11 20:39:Tak špatně. Přihlásit byste se měl, neboť od loňska platí jiná pravidla, než když jsem studovala já. Viz zde: cssz.cz/... . Student už se neúčastní důchodového pojištění bez povinnosti cokoliv odvádět, jak zde píší, má ale právo přihlásit se k důchodovému poj. Ovšem v momentě, kdy začne pracovat, mu vzniká povinnost se k důchodovému pojištění přihlásit, jako každé jiné osvč. Proto ano, přihlásit jste se měl. Nestihl jste, nevadí, ale řešte to co nejdřív, vyplatí se nenechat to spát!
doplněno 31.03.11 21:06:Ještě cituji:
Studenti do 26 let, kteří podnikají,se považují za osoby samostatně výdělečně činné (OSVČ) vykonávající tzv. vedlejší činnost. Při výkonu této činnosti platí pojistné na důchodové pojištění pouze v případě, kdy daňový základ z podnikání a jiné samostatné výdělečné činnosti dosáhl výše zakládající povinnou účast na důchodovém pojištění nebo se k účasti sami přihlásí.