Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Poškozené zboží při přepravě

Od: michal958* odpovědí: 8 změna:

hezký den, poradte,jak je to s tím, když odešlu balík přes českou poštu (bylo by odesíláno na dobírku), balík bych pojistil na hodnotu zboží ( udanna cenna třeba 4000 kč ), a adresát by balík převzal a zboží které je v balíku by bylo poškozeno. kdo v takovém případě hradí škodu, a jak se v takovéto situaci postupuje? dík

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

cocinkamichalka*
hodnocení

1x

Škodu hradí ten, kdo ji zavinil: V případě nedostatečného zabalení odesilatel, přepravce (pošta) hradí škodu v případě, že zboží bylo poškozeno a zároveň zabaleno správně. Můžete si připlatit službu "křehké", s takovými balíky je zacházeno trochu lépe. Každopádně balík zabalte tak, aby přežil pád třeba ze 3 m...

Pozor na udanou cenu: Pošta hradí škodu pouze takového zboží, u kterého dokážete cenu (např. fakturou, účtenkou), a to AŽ do výše udané ceny. Neznamená to tedy, že když pošlete např. knihu, která stála 100 Kč ale vy udáte cenu 4000,-, že by Vám pošta 4000 zaplatila. Zaplatí pouze 100 Kč, a to tehdy, když prokážete, kolik kniha stála.

V případě rozbití zboží by měl adresát urychleně zajít na poštu a podat reklamaci.

Více a podrobněji poštovní podmínky: ceskaposta.cz/...

javi01*

Je tu ještě jedno úskalí. Málokdo si rozbalí balíček hned na poště nebo přímo před pošťákem, který ho doručil. Pak se těžko prokazuje, že to rozbila pošta a že to třeba adresátovi neupadlo doma při rozbalování. Z toho je pak tahanice na hodně dlouhé lokte a pokud pošta odmítne reklamaci uznat, je šance na náhradu škody dost malá. *zed*

Na druhé straně poštu chápu, že se brání. Nepochybně by se našla spousta chytráků, kterým kdyby se doma něco dražšího rozbilo, tak by to pěkně festovně zabalili, odeslali stejně vykutálenému kamarádovi a za náhradu od pošty si pořídili věc novou.

No takové podvody si dovedu docela dobře představit. Slyšel jsem i o případu, že to někdo chtěl takhle zkusit s rozbitou vázou, ale akce ztroskotala na tom, že pečlivě zabalil každý střep zvlášť. (Se non e vero, e ben trovato.)

javi01*

... a pak se pokoušel tvrdit, že ty papíry se kolem jednotlivých střepů omotaly díky tomu, jak příšerně s tím balíkem na poště zacházeli, ne? *smich*

cocinkamichalka*

Samozřejmě nejlepší je rozbalit zboží na poště. Pokud je vidět zřetelné poškození krabice, tak klidně i před balíkářem u auta. Jinak lze reklamovat i poškození, na které přijdete až doma, ale samozřejmě co nejdříve, nejlíp do druhého dne. Odesilatel se může pojistit tím, že si balík před odesláním např. vyfotí na mobil, aby dokázal, že zboží bylo řádně zabalené.

 

roboot*
hodnocení

0x

Přesně jak říká michalka.

Reklamovat nejdéle do dvou dnů od převzetí.

My jsme odesílali krb a přišel ohnutý v rohu. Kupující pádili na poštu a dle vystavené faktury dostali do týdne vyplacené penízky z pojistky a i krb jim zůstal.

 

atreus*
hodnocení

0x

V každém případě je to prokazování problematické. Je nutno mít pevně zabalené, naboť s balíky se zachází špatně - hází se s nimi, padají z dopravníku, z aut, na malý balík dají velký těžký, ...(a to i když je tam nálepka Křehké)

roboot*

To ano, ale pošta přistupuje k reklamacím dá se říct velmi vstřícně.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]