Nejste přihlášen/a.
Mám rozvedené rodiče a žiji s matkou. S otcem se nevídáme, jsem studentka - a i když má platit alimenty, neplatí vůbec nicc! Dluží nám už přes 100tisíc korun a nám ty peníze hodně chybí! Nicméně jak jsem ho viděla naposledy - říkal, že až bude starý tak za něho zaplatím všechny dluhy a ještě se o něj budu muset starat. Jeho dluhy jsou miliónové a opravdu mám jednou strach - že až zestárne tak to třeba budu muset za něj zaplatit a ještě se o něj starat - je přece ten zákon o rodině - kde se píše, že se děti mají starat o nemocné a nemohoucí rodiče... jenže když on se o mě nestaral - tak bych nemusela ani já o něj starat ne?, -co myslíte, může toho v budoucnu využít?, - nechci mít s ním nic společného
Molly, podívejte se tady na právní poradnu, myslím si, že z odpovědí byste mohla čerpat i Vy.
Ahoj,
u nás je to podobné. Ale nemusíš se bát, dluhy, pokud vím, po něm nepřevezmeš, pokud to dobrovolně nebudeš chtít. A pokud neplatí alimenty, měli byste uvažovat o podání trestního oznámení.
Krkovičko, právě že dědictví se může vzdát pouze celého. Nedělí se, čeho se vzdáváte, nebo komu to připadne. Mnozí stojí před tímto rozhodnutím, musí si propočítat, jestli majetek má větší hodnotu než dluhy a naopak. Kamarádka možná doufala, že barák dobře prodají.
No, ono to je maličko složitější. Zemře-li jeden z manželů a zůstanou po něm z manželství dluhy, tak přeživší manžel se NEMUŽE vzdát dědictví ( respektive těchto dluhů). Dluhy ne něho přejdou, s tím se nedá naprosto nic dělat. Na rozdíl od dětí, které se vzdají dědictví a tím i dluhů.
Nemáš pravdu sebode. Podle občanského zákoníku může odmítnou dědictví kterýkoli dědic. Zákon v tomto neomezuje ani pozůstalého manžela.
Sebi, tam šlo o dluhy po tátovi. Jj, je mi jasné, že pokud nadělám s manželem dluhy tak jsou i moje. I po...