Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Smysl života, motivace a úvahy 17 leté

Od: tolga odpovědí: 14 změna:

Dobrý den,

tak jak asi začit? No, je mi 17 a studuji druhý ročník gymnázia. Pocházím z malé vesnice, z poměrně "chudé" rodiny. Proč mám ono slovo v úvozovkách? Jak definuje dnešní společnost slovo chudoba? Oba moji rodiče pracují, otec vydělá za měsíc 20 000 Kč (dělník) a matka 10 000 Kč (pečovatelka). Ptám se hned na začátku, je toto chudoba?

Někteří řeknou, že ne, že se celkem dobře dá vyjít z 30 tisíci na měsíc (jsme celkem 4). Co myslíte, je v dnešní době důležité auto? Já bych řekla, ač nerada, že ano. Máme 20 let starého favorita. Z celé třídy samozřejmě nejstarší vozidlo. No uznejte, pokud mně otec veze do školy, raději vystoupím o ulici dříve, než aby moji spolužáci viděli tohleto.

Staré auto není tragédie, ale špatné bydlení ano. Obýváme byt 2+1 o výměře 65 m2. Kdo to nezažil, neví o co se jedná.

Jinak abych neodbočovala o pravého smyslu toho, proč to sem píšu. Jaký je dnešní smysl života? Peníze, sláva, bohatství? Ani jedno s toho nemám. Já bych řekla, že je to právě rodina a láska ... Ale je zde zase jeden malý háček, matka otce před rokem podvedla, sama se k tomu přiznala. Otec neměl daleko k sebevraždě. Rodina je úplně rozvrácená. Co dělat ...

Právě na gymnáziu jsem narazila na velmi dobrou partu lidí, ale nemůžu se s nimi v ničem srovnávat. Jen mě mrzí, když vidím některé profesory se svými dětmi, nebo i ty kamárády se svými rodiči ... no prostě mně mrzí můj osud.

Mým jediným koníčkem je divadlo, ke kterému mně dovedla jedna báječná paní profesorka. Bohužel s příjmy naší rodiny si tento koníček nemohu naplno užít. Bojím se toho, co bude po gymnáziu. Chtěla bych na VŠ ale nevím, zda na to budou finance.

Ptám se váš názor na moji životní situaci. Má vůbec smysl takhle žít?

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

sebod*
hodnocení

6x