Básnička:(-Jamb,trochej nebo daktyl?:O

Od: Datum: 10.03.14 21:55 odpovědí: 3 změna: 12.03.14 12:08

Potřebovala bych poznat,co o co se jedná v této básni(daktyl, trochej nebo jamb) :/.

A 3 básnické ozdoby(přirovnání,personifikace,metonimie,epiteton,zvolnění,inverze,apostrofa,slovověd)-->zatím mám jen personifikaci=září sklep.

Předem Vám děkuju.

Houf dětí zvědavě se krčí,

pod velkým oknem před chatrčí,

kde září sklep.

A přes sklo zahalené v ře,

se dívá lačně na pekaře,

jak mísí chléb.

A když pekař vyndá z pece housky,

a klade polámané kousky,

na zvláštní plech.

A když je na pukličky dává,

tu zatočí se dětem hlava,

a zatají dech.

Ta umouňená jezulátka,

hltají v duchu cukrlátka,

a koláčky.

A oči se jim v spánku klíží,

když tisknou k pekařově mříži,

své čumáčky.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 11.03.14 03:02
avatar

já odpovím jen na ten rytmus (jestli to stihnu), zbytek mě nebaví, ale to bych měl napřed pár otázek:
a) dokdy to má bejt?; b) jaká třída a škola? (typ pochopitelně) (příp. i věk tazatelky); c) jaký cizí jazyky se učíte (jak dlouho); d) co jako předcházelo zadání tohodle úkolu (a jakej má bejt asi tak jeho účel); e) jakou představu má tazatelka o trocheji, daktylu atd. (na co to je, k čemu je to dobrý?); f) co se (cca) tenhle školní rok vyučovalo z poezie?; g) autora tazatelka zná? (přičemž mi pochopitelně nejde o to, že se dá při zadání prvního verše zjistit z gůglu - prostě chci vědět, co se k textu dozvěděla); h) s tímhle textem se v hodině něco dělalo? (nebo bude dělat?)
mimochodem je to přepsaný trochu nepřesně např. ne A když pekař vyndá z pece housky, nýbrž jen Když pekař vyndá z pece housky (to je celkem důležitý, s tím A by to právě - trochu nelogicky - nefungovalo...)
návod k tomu rytmu (pokud bys to třebas chtěla udělat sama, anebo už nebyl čas a od spolužáků se nějak nedostávalo spolehlivýho řešení): zkusila sis přepsat tak první dva, tři verše, rozdělit je čárečkama na slabiky a pod slabiky si napsat přízvuky? - pak už to člověk vidí, případně si může ty stopy ještě nějak zdůraznit - třeba okolečkovat (úkol z pilnosti: proč je to asi rytmizovaný zrovna takhle?);
(jo a metonymie - řečtina se svýma tvrdýma y...)

Ohodnoceno: 2x
 
Od: minnie
Datum: 11.03.14 16:02

Za tu metonymii se omlouvám:X.A děkuji Vám za pomoc,zvládla jsem to udělat:)

Datum: 12.03.14 12:08
avatar
určitě není zač děkovat (já jsem dokonce vytvořil obrázík s přízvukama u 1. sloky, ale teď mi zkolaboval PC, takmám jiné starosti, i kdyby stálo za to ho sem ještě dávat; šlo o jamb samozřejmě)
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.