Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Usměrňová zlomku atd

Od: prosba* odpovědí: 8 změna:

Dobrý den,

za minulého režimu, škola do které jsem chodil zkončila...

Těd již v pozdím věku jsem začal jako samouk se učit matematiku. Boužel jsem narazil na nějaké příklady, které nemohu vyřešit.

Na oskenovém jsou napsána zadání příkladů. Chtěl jsem Vás požádat, jestli-že by mi někdo nebyl ochotný napsat postup.. Do nedávna jsem všem příkladům rozuměl, ale tady jsem uvízl.

Budu vděčný za každou odpověď.

Matějka

Usměrňová zlomku atd

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

2x

Já bych ten obrázek otočil; je to ono?:

doplněno 05.03.14 11:25:

A pokud je to ono, který z těch příkladů vám není jasný? Například ten první mi přijjde hodně jednoduchý a řešil bych ho takto:

2(a-4) + b(4-a) = 2(a-4) - b(a-4) = (2-b)((a-4)

Opravdu potřebujete všechny tyto příklady? Ono je jich docela hodně, a rozepsat všechna řešení chce čas a místo. Nemohl byste napsat, které příklady nevíte a proč (tedy na čem konkrétně vjste se zadrhl)? Třeba by to pak mohlo být užitečnější.

k2
hodnocení

0x

Naznacim:

1)Tam se nabizi vytknout z obou vyrazu (a-4), obdobne jako v tom dalsim (y-3z), pouze se budou nejak prehazovat znamenka. Ostatni priklady obdobne

2) Nastudujte "vzorec" (x-y)(x+y), to bude spolecny jmenovatel, stejny vzorec se pouzije i u dalsiho, tam pujde vsechno pekne pokratit, treti to same

penda
hodnocení

0x

Ahoj, mrkni i na češtinu, aspoň občas. ;) Na kdy tu domácí úlohu máte, ty bývalý režime? Nezlob se, ale nevěřím ti ani slovo...Příklady jsou jednoduché, není na nich nic složitého.

1) - Z druhé závorky vytkni mínus a poté vytkni člen (a-4). To, cos počítal ty, není součin.

- Ten samý postup. 6(y-3z)-(y-3z): Vytkni (y-3z).

- z prvních dvou členů vytkni x, z dalších dvou y. Poté vytkni (a-b).

- z prvních dvou vytkni a^3, z dalších dvou (-1), pak vytkni (a+1).

- c^2-(a^2-2ab+b^2)=c^2-(a-b)^2=(c-a+b)(c+a-b)