Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
za minulého režimu, škola do které jsem chodil zkončila...
Těd již v pozdím věku jsem začal jako samouk se učit matematiku. Boužel jsem narazil na nějaké příklady, které nemohu vyřešit.
Na oskenovém jsou napsána zadání příkladů. Chtěl jsem Vás požádat, jestli-že by mi někdo nebyl ochotný napsat postup.. Do nedávna jsem všem příkladům rozuměl, ale tady jsem uvízl.
Budu vděčný za každou odpověď.
Matějka
Já bych ten obrázek otočil; je to ono?:
doplněno 05.03.14 11:25:A pokud je to ono, který z těch příkladů vám není jasný? Například ten první mi přijjde hodně jednoduchý a řešil bych ho takto:
2(a-4) + b(4-a) = 2(a-4) - b(a-4) = (2-b)((a-4)
Opravdu potřebujete všechny tyto příklady? Ono je jich docela hodně, a rozepsat všechna řešení chce čas a místo. Nemohl byste napsat, které příklady nevíte a proč (tedy na čem konkrétně vjste se zadrhl)? Třeba by to pak mohlo být užitečnější.
Naznacim:
1)Tam se nabizi vytknout z obou vyrazu (a-4), obdobne jako v tom dalsim (y-3z), pouze se budou nejak prehazovat znamenka. Ostatni priklady obdobne
2) Nastudujte "vzorec" (x-y)(x+y), to bude spolecny jmenovatel, stejny vzorec se pouzije i u dalsiho, tam pujde vsechno pekne pokratit, treti to same
Ahoj, mrkni i na češtinu, aspoň občas. Na kdy tu domácí úlohu máte, ty bývalý režime? Nezlob se, ale nevěřím ti ani slovo...Příklady jsou jednoduché, není na nich nic složitého.
1) - Z druhé závorky vytkni mínus a poté vytkni člen (a-4). To, cos počítal ty, není součin.
- Ten samý postup. 6(y-3z)-(y-3z): Vytkni (y-3z).
- z prvních dvou členů vytkni x, z dalších dvou y. Poté vytkni (a-b).
- z prvních dvou vytkni a^3, z dalších dvou (-1), pak vytkni (a+1).
- c^2-(a^2-2ab+b^2)=c^2-(a-b)^2=(c-a+b)(c+a-b)
2) Zlomky upravit na společný jmenovatel a sečíst (odečíst).
3) Odmocninu si vyjádři jako mocninu, pak se ti bude líp počítat úprava výrazu
4) zlomek vynásob zlomkem (1-sqrt 2)/(1-sqrt 2)
5) Číslo 1200 rozlož a částečně odmocni: např. začneš jako sqrt(12*100)=10sqrt(12) ... atd.
6) Celou rovnici vynásob společným jmenovatelem (nejdříve rozlož výraz x^2-1 podle vzorečku a^2-b^2).
3)Uz naznacila "penda" - kazdou odmocninu, lze napsat jako mocninu, tedy napr. druha odmocnina z a: sqrt(a)=a^(1/2). Takto vyjadrite vsechna "a" ve vyrazu a pak upravite.
4)usmerneni=zbaveni se odmocniny ve jmenovateli, tedy opet to, co Vam naznacila "penda". Jmenovatel se pak posklada dle vzorce (a+b)(a-b) a odmocnina z nej vypadne.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.