Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jak na dějepis?

Od: studentka111 odpovědí: 3 změna:

Jsem studentkou gymnázia a jsem v 1. ročníku. Potřebuji poradit jak se učit dějepis a taky bych ocenila tipy na dobré učebnice dějepisu.

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

tlapka*
hodnocení

0x

Ahoj, já se dějepis učila jako příběh. Kdo, s kým, proti komu, proč... plus občas nějaké to významné datum. Dobré je ten příběh rozšířovat postupně - vypsat si tyhle zásadní otázky a k nim stručné odpovědi. A ty potom rozvětvovat a rozšířovat o podrobnosti. K maturitě jsem si taky nakreslila časovou osu a do ní jednotlivé události zakreslovala + jsem si vyrobila kartičky, kdy na jedné straně byl název události a na druhé straně letopočet a třeba přehled účastníků. :)

Samozřejmě je třeba zohlednit metody učení, které ti vyhovují: předříkávat si to nahlas, dělat si barevné poznámky, myšlenkové mapy, poslouchat z diktafonu nebo si třeba s někým povídat. :)

My jsme se na gymplu učili tohle: inzerce2.cz/...

doplněno 23.02.14 13:47:

A ještě k letopočtům: pokud máš paměť spíše na slova a věty než čísla, tak si vytyč třeba ústřední letopočty (začátek a konec války, třeba). A doplňující události si pamatuj ve větách jako třeba "dva roky před koncem války", "patnáct let po uzavření míru", "tři roky před smrtí ve válce"... :)

vlasatec*
hodnocení

0x
Dobré je si hned odpoledne zopakovat látku, kterou jsi slyšela. Komu by se chtělo... Je to ale hodně účinné.

zvidavajanca*
hodnocení

0x

Na gymplu jsem měla stejné učebnice jako v příspěvku výše, ale o to až tak nejde. Myslím, že mi nic extra nepřinesly.

Dějepis jsou jednak letopočty a pak takové ty věci, jak proč se to stalo (válka nebude jen tak) a co to přineslo (je jasné, že válka něco změní, minimálně ztráty a zničené území).