Lze navařit hliníkový plech a ocel?

Od: Datum: 10.02.14 19:18 odpovědí: 8 změna: 11.02.14 08:41
avatar

Dobrý den, napadla mě otázka, zdali jde svařit ocel s hliníkem /duralem jednat se má o ALU plech 2,5 mm a obyčejná ocelová navařovací matice/či šroub. Jde tyto materiály spojit svařením?

Děkuji za reakce.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 10.02.14 19:21
avatar

Není to jednoduché, ale jde to. Podívejte se na tyto stránky: http://www.svareciprace.cz/

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 10.02.14 19:26

To jako že svařuje ocel s hliníkem?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.02.14 19:53
avatar

@ra252: Já to tak pochopil. Nejlepší bude, když se ho na to tazatel zeptá zde: bubak.david@seznam.cz Nic není nemožné, jak se dočtete tady.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.02.14 20:09

Já jen, že nic takového neinzeruje. Tvrdí, že umí svařovat nerez a že umí svařovat hliník.

Mimochodem, ono to svařování hliníku s ocelí není svařování v pravém slova smyslu. Spojit hliník s ocelí ovšem jde. Třeba ultrazvukem nebo výbuchem. Nebo lepením.

Nebo šroubem či nýtem. Za vlhka to ovšem sežere koroze.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.02.14 19:46
avatar

Do svařování nevidím, nejvejš tak ještě svařím víno.

Ale onehdá jsem četl knihu, když Clarence "Kelly" Johnson vyvíjel ve Skunk Works Lockheed F-117 Nighthawk. A jeden z mnoha nespočetných problémů bylo zasklení kabiny. Nic nefungovalo, jak spojit zasklení s rámem. Nakonec zvítězilo ultrazvukové svařování, a sklo bylo zavařeno přímo do rámu.

Takže svařit se dá snad všechno.

*uspech*

*uspech*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.02.14 20:07

V pravém slova smyslu se to svařit nedá vlivem výrazně odlišných teplot tání a tepelné roztažnosti obou materiálů a elektrtochemických potenciálů.

V poslední době se provádějí pokusy, nejde ovšem o čisté svařováví, o svařování lze hovořit na straně hliníku. Na straně oceli jde o pájení. Navíc musí být ocelový díl pozinkovaný, kde vrstva zinku funguje jako tavidlo. Je nutno také použít jen vhodnou slitinu hliníku, nejde svařovat jakákoli.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 10.02.14 21:27

Pokud se jedná jen o to získat závit na hliníkovém plechu, použil bych nýtovací matici...

Jednoduché, levné a čisté řešení...

doplněno 10.02.14 21:28:

ten obrázek se mi nějak nepoved...

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 11.02.14 08:41
avatar

Děkuji za odpovědi. Na otázku mi to odpovědělo.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.