Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Studium, po letech přerušení studia, na SŠ?

Od: esterpolkova odpovědí: 23 změna:

Dobrý den všichni,

Moc bych Vás všechny chtěla požádat o pomoc mé mamce, která si hledá školu kde si lze dodělat maturitu i bez předložení výučního listu (Studovala konzervatoř,tudíž obor bez učňáku).
Školu musela přerušit, protože jsem se ji narodila já a musela se o mě postarat.Já již studuji VŠ a můj mladší bratr bude končit ZŠ,takže už přišla vhodná situace k dodělání školy. Když jsem pátrala po takovém to druhu studia našla jsem hned několik oborů, avšak pouze ošetřovatel pro pomoc seniorům(nebo tak nějak),podnikatel,nebo elektrotechnik..Moje máma má zdravotní problém,který ji neumožňuje vykonávat náročné práce jako je zvedání seniorů v LDN apod...
Prosím proto o pomoc s jakýmkoli nápadem který by mé mamce pomohl, protože moje máma není vůbec hloupou a nechci aby nadále vykonávala podřadné druhy práce jen proto,že jsem se jí narodila tak brzy.
Předem Vám velice děkuji za jakékoli SŠ (V Moravskoslezský kraji - nejlépe přímo v Ostravě) o kterých víte, že vyučují lidi starší 26let, se základním vzděláním.
Moc Vám děkuji za Váš čas a pomoc v této věci.
Hezký zbytek dne :)
Ester

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

1x

Dobrý den, dále budete volit mezi 4-letým a 5-letým oborem. Doporučuji 4-letý obor, na pětiletém je učivo opravdu dost roztažené a píšete, že mamka je chytrá. V OV je několik gymplů s dálk. studiem (všechny soukromé) ale gympl nedoporučuji. Mamka by neměla žádné zaměření, lepší je SOŠ (ať má odbornost).

4-letou SOŠ máte jedině v Klimkovicích, soukromé školné cca rok/18000,- (obory Ekonomika a podnikání, Obchodní akademie). Pak máte 5-leté obory: 1) státní, obor OA na ulici Karasova, Mariánské Hory 2) státní, obor Pedagogika pro asistenty ve školství v Porubě (bez VŠ problém uplatnění) 3)soukromá, obor veřejnosprávní činnost na AHOL Vítkovice (za celé studium okolo 100 000,- a OA má lepší uplatnění)