Nejste přihlášen/a.
Zdravím,potřebuji radu: mladej probírají valivé tření a odpor prostředí. Učitel dal ukol: 1)Proč měly válečné vozy Hyksoku veliká kola? 2)Proč mají lokomotivy velkou hmotnost? Děkuji za pomoc
Nevím co je to Hyksoku, ale obecně válečné vozy musí mít slušnou průchodnost terénem, protože se neválčí na parketách, či betonu. A cokoliv s malými koly zapadne do první větší myší díry a je dobojováno.
A lokomotiva - no celkem jednoduché, ne? I kdyby měla sebevětší výkon, tak kdyby byla lehká, tak jen hrabe koly po kolejích. Prostě musí být natolik těžká, aby dokázala přenést prostřednictvím tření výkon parního stroje či motoru na dopředný pohyb
2) Protože mají velký motor, s generátorem a také velké elektomotory zpravidla pro každé dvojkolí eketromotor. Velká hmotnost u lokomotiv se navíc využívá k mošnosti přenosu trakční síly na kolejnice. Tření mezi ocelovám kolem akolejnicí není moc velké, proto by lehlá lokomotiva nemohla utáhnout těžký nákladní dlouhý vlak. nkteré staré parmí lokomotivy mívaly hmotnost i kolem 120t, dnešní moderní diesel-elektrické i elektrické mívají hmotnost kolem 70 - 80t. Na trati v horách se pro zvýšení stoupavosti mohou vyžívat různé systémy, v ČR neznámějsí uzubnicový systém na trati kolem Harrachova, kdy malou adhezi kol potlačuje hřeben uprostřed pražců, do kterých zapadají ozubená kola lokomotivy a vlak tak dokáže překonat i úseky s nejvyšší stoupavostí.
koukám, že jsem si to po sobě blbě přečetl. Takže možnosti, ocelovým, a kolejnicí, lehká, Některé, parní, nejznámější. Snad je to všechno.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.