Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
jsem učitelka a chtěla bych poradit ohledně studia při zaměstnání. Chtěla bych si doplnit vzdělání jako učitelka 1.stupně o logopedii. Přihlásila jsem se k doplňujícímu studiu, které bude probíhat 3 semestry, pravděpodobně 1x za 3 týdny. Bohužel, když jsem to šla oznámit řediteli, tak mi toto studium zakázal z důvodu, že na škole již studují 4 učitelé a nebude si moci dovolit moji absenci v zaměstnání. Má na to ředitel právo, když se chci z vlastní iniciativy vzdělávat?
Děkuji
Nikdo Vám nemůže zakázat se vzdělávat a já osobně to vřele doporučuji, ale zároveň neexistuje nárok na studijní volno, ať placené, či neplacené. Pokud tedy potřebujete úlevy ze zaměstnání, a ředitel vám je nechce poskytnout, na to on rozhodně právo má. Právo zakázat vám studium ovšem nemá.
Tady asi nejde o to, že má právo Vám to zakázat. Ale spíš to nepovažuje za potřebné k doplnění Vaší kvalifikace a tak Vám neschválí žádné úlevy a uvolnění ze zaměstnání. Zkuste se s ním dohodnout, že ve dnech studia si budete brát dovolenou. Učitelé mají hodně dnů, takže by to pro Vás neměl být problém. Dovolenou Vám sice také nemusí schválit z provozních důvodů - je to skutečně jenom o dohodě s nadřízeným. Tak zkuste alespoň na něm vymámit písemný příslib, že jakmile skončí jeden ze čtyř učitelů, že můžete ihned nastoupit Vy na doplňující studium. Já jeho jednání chápu, musí zajistit výuku v plném rozsahu. Dneska při feminizaci ve školství mu jeho plány občas naruší mateřství, potom péče o nemocná děcka - není to jednoduché. Zkuste ještě pohledat v nabídkách, zda neobjevíte studium vyloženě přes internet, kdy by byly možné konzultace v sobotu a nebo odpoledne a teď mě vůbec napadlo - o prázdninách. To by bylo pro učitele nejvýhodnější. Divím se, že by na to někdo už nepřišel. Dávám nápad do placu úplně zdarma! :D