Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Maturitní příklady - jak

Od: artik* odpovědí: 21 změna:

Dobrý den , rád bych pochopil a naučil se matematiku a proto vás chci poprosit o rady , případně odkazy kde se nejlépe učit a připravit na maturitu . Dávám první příklad a prosím vás o postup ( potřebuji to pochopit ) Moc děkuji


Maturitní příklady - jak

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

luke237
hodnocení

0x
0,66666 = 2/3
Na obe je vyznacen usek 1/2 rozdeleny na 9 dilu, takze 1
dilek = (1/2)/9 = 1/18
2/3 - 1/2 = 1/6 = 2/18
Maturitní příklady - jak #2
luke237
Sorry, neumim nasobit *zed*
1/6 = 3/18
Maturitní příklady - jak #3
luke237
Trosku to rozepisu, kdyby to reseni nebylo jasne:

  1. 0,6666 je 2/3 (dve tretiny). Jak se na to prijde, to vazne nevim, protoze je to takovy zaklad, ze o tom ani neuvazuju.
  2. Na ose je zobrazen usek delky" 1 - 1/2 = 1/2
  3. tento usek delky 1/2 je rozdelen na 9 dilku, tedy 1 dilek je dlouhy (1/2):9 = 1/18
  4. 2/3 jsou za 1/2 vzdalene o: 2/3 - 1/2 = (4-3)/6 = 1/6 = 3/18
  5. 2/3 jsou tedy 3 dilky (3 krat 1/18) za cislem 1/2
artik*
hodnocení

díky moc , poprosím o vysvětlení proč 2/3-1/2 .Děkuju

luke237
2/3> 1/2, takze lezi mezi 1/2 a 1
Zaroven nase osa zacina 1/2, takze nas zajima jen kolik z tech 2/3 lezi za tou 1/2.
artik*
hodnocení

:D , děkuju chápu a snad se to naučím . Nemáte radu z čeho se učit, když je člověk 22let ze školy a matematiku jsem vůbec nepoužíval?

luke237
V kramech by melo byt nekolik knizek s nazvy jako "Prehled matematiky zakladni skoly", "Prehled stredoskolske matematiky", "Priprava z matematiky k maturite"apod. Podivejte se take na tento dotaz.
artik*
hodnocení

super díky moc , mám na to ještě víc jak rok , tak musím zamakat .

 

artik*
hodnocení

mám další dotázek Umocněno podle vzorce (a − b)3 = a3 − 3a2b + 3ab2 − b3

proč y na 6 , když ve vzorci je a na 3 ?

Děkuju

doplněno 19.01.14 12:49:

jak na to koukám , nechápu ani další postup

Maturitní příklady - jak #4

To taky nevím, takhle to nedává smysl. Pravá strana odpovídá levé straně (y2 + 2)3.

doplněno 19.01.14 12:54:

Oprava: (y2 _ 2)3.

artik*
hodnocení

takže chyba v zadání k maturitě?

Asi ano, Možná překlep.

artik*
hodnocení

bude tam " 3y na 4 krát 2 nebo krát (-2)? Děkuji

luke237
Krat 2.

Ve (y2-2)3 je a=y2 a b=2. Cele se to rozklada podle vzorce (a-b)3 a ten druhy clen toho rozkladu je -3a2b, jak uz mate spravne uvedeno nahore.

 

artik*
hodnocení

a další problémek , chápu dobře, že roznásobuju ( -1)? proč se neměněj znaménka? děkuju

Maturitní příklady - jak #5

Znaménka se mění, jen, v podstatě z estetických důvodů, autor je místo v čitateli změnil ve jmenovateli-

doplněno 19.01.14 13:52:

A k té první otázce: Vycházíme z toho, že levá strana je těch (y2 _ 2)3. Pak tam bude 3y4*(+2). To mínus, které tam patří, je zacgyceno už v samotném vzorečku, který používáte. Kdybyste si levou stranu představil (napsal) v podobě

(y2 +(- 2))3.

a použil vzorec (a+b)3 = a3 + 3a2b + ...

tak by tam bylo 3y4*(+2), ale před tím členem by ze vzorečku bylo plus, takže nekonec by to vyšlo, jak jinak, nastejno.

artik*
hodnocení

dole chápu , ale proč se neměněj známénka nahoře v závorce?

 

Jak říkám, proč by se tam měnily, když se mění ve jmenovateli? Můžete si to představit i tak, že to mínus (tedy _1) nevytýkáte ze závorky v čitateli, ale z toho výrazu _a + 3 ve jmenovateli.

artik*
hodnocení

super díky , vždy zapomenu zachovat znaménko ze vzorce :( . A ještě velká žádost , to s tím znamémkém nechápu .

Jestli mám (-a+3 ). (-1) = a -3 ,ale když mám 2(a - 3) .( -1) = -2a +6 = -2(a-3) :D :D :D to je vlastně ono :D , ale až když jsem si to rozepsal :( . Dá se na to přijít rychleji?

takže vlastně jsem to mohl udělat už dříve 2a-6 / 3-a . (-1) = -2a+6 / -3+a = -2(a-3) / a-3 = -2

doplněno 19.01.14 14:29:

a nyní už jen pochopit zápis :(

Maturitní příklady - jak #6

Co je třeba pochopit? To v oválku? To je prostě podmínka, aby celý výraz (a následující výpočet) měl smysl. Jak víme, nesmí se dělit nulou a tak musíme předem (ve vašem výpočtu je to sice až nakonec, ale pracuje to s hodnotami ze začátku) napsat, že žádný jmenovatgel se nesmí rovnat nule, a tuto podmínku pak upravujeme, abychom běděli, co to znamené pro vstupní hodnoty. Třeba ta druhá podmínka říká, že ten slořený jmenovatel nesmí být nula, ale je to podmínka dost nepřehledná, a tak ji upravujeme tak dlouho, až zjistíme, že tato podmínka vlastně znamená, že a nesmí být rovno třem. (Mimochodem, já bych tam na závěr spíš napsal ekvivalenci ⇔ (čte se "právě když") než ymplikaci ⇒. Ta je sice taky správně, ale implikace je jaksi důraznější. Anebo bych nepsal nic.

 

hodnocení

0x

Dobrý den, zkuste na přípravu a trénink tuto učebnici, je i s řešením:

tvojematurita.cz/...

a zde máte řešené ostré maturitní testy z posledních let:

nabla.cz/...

doplněno 20.01.14 17:24:

placená příprava na maturu z matiky:

onlinematurita.cz/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]