Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Problémy s učením a školou

Od: verenamonth odpovědí: 7 změna:

Dobrý den, měla bych takový dotaz. Moje dcera chodí na nedaleké 8leté gymnázium, je v prváku ale přestává to tam zvládat, ale nemyslím známkama myslím celkově.. Přijde mi že denně píšou spoustu testů, když byli u ředitele ptát kolik testů můžou denně psát bylo jim řečeno že dva velké testy, ale v tom je ten háček že každý učitel bere test jako malý, a když já pak vidím že píše z dějepisu, francouzštiny a biologie a vidím kolik toho má na to aby se to naučila za pouhý den jsem neštastná aji já, celý den prosedí jen nad učením, usíná u toho jen aby se to naučila a měla dobrou známku. Říká mi jak jí tam nic nebaví, že každej učitel a každej předmět je OPRUS a že ani to učení pak nejde ani tolik do hlavy. Když přijde ze školy v pátek jde si lehnout a spí do večera únavou. A když zrovna v ten den náhodou nic nepíšou tak se učí věci dopředu aby si to nenechala na poslední chvíly. Chodí tu jak ponocnej, skleněný oči, je z toho prostě neštastná a já nevím jak to řešit, ptala jsem se na třídní schůzce třídního učitele ale ten mi řekl že s tím nic nenadělám, že každej učitel si může zvolit délku testu a že on rozhodne zda-li de o test velký nebo malý (já to pochopila tak že velký je čtvrtletka popř. pololetka) Jak mám dceři pomoct.. co by jste dělali na mém místě.. :/

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Na 8LG jsou na děti kladeny poměrně velké nároky. Je to výběrové gymnázium a většina rodičů i dětí předem neví, co to přesně pro ně bude znamenat. Obvykle se tam dostanou z běžné třídy ZŠ třeba 4 "nejlepší". Než šel náš syn na výběrové gymnázium, tak nás jeho třídní varoval, že tam syna měl také, a že má pocit, že mu tím zničil dětství. V zásadě měl pravdu.
Vidím to tak, že na 8LG se dostanou následující kategorie dětí. 1. Děti přirozeně velmi inteligentní, téměř geniální, které to i bez učení zvládají levou zadní. 2. Děti inteligenčně normální, či lehce nadprůměrné, ale zodpovědné a snaživé, které ZŠ úplně neflákali, občas se naučili a tak měli samé jedničky. Většinou jde holky, co jim spolužáci říkají "šprtky" 3. Opět děti inteligenčně normální, či lehce nadprůměrné, ale rodiče na ně na ZŠ dohlíželi, takže také měli na ZŠ jedničky.
Po přestupu na 8LG pak dojde k tomu, že kromě těch téměř geniálních dětí, které jsou bez problémů, dojde u těch ostatních k poměrně velkému šoku. Pokud by chtěli stále nosit samé jedničky, museli by se naučit učit velmi efektivně a i tak to znamená tomu obětovat velkou část volného času. Je to pro ně pochopitelně dost demotivující a stresující, dříve měli bez práce jedničky a nyní, i když se na látku podívají, dostanou klidně 2..3, tedy stejné známky jako nosili dříve jen jejich "hloupější" spolužáci.
Je to o povaze, schopnostech a životních prioritách. Jedna cesta je opravdu se vzdát dětství, učit se i několik hodin denně a štvát se za prospěchem - úspěchem. Stejně jako potom v životě. Druhá cesta (kterou jsme zvolili my) je, že to za zničené dětství prostě nestojí, takže jsme našli jakousi ještě únosnou střední cestu. Prakticky to u nás znamená smířit se většinou s dvojkami, protože ten čas a energie nutné k přesunu na jedničky za to prostě nestojí. Bylo potřeba se i smířit s jakýmsi taktizováním , tedy jsou-li dvě písemky v jeden den, tak se naučit jen na tu důležitou. Nebo prostě nečte román "Vojna a mír", ale najde si z něj jen obsah, protože v ušetřeném čase se lze naučit několik jiných předmětů. Výsledkem je, že se syn dostal zpět do pohody a do školy chodí opět bez stresů.

asd*

Absolutní souhlas. Pokud není opravdu nadaná a nezvládá to s učením ve škole + doma úkoly a max. hodinu denně zopakovat látku, tak buď změnit systém učení tak aby zvládala, nebo se bude učit ne na jedničky, ale tak aby nepropadala - z látky se naučí základy a hlubší vědomosti vynechá. Např. o spisovateli se nebude učit celé dílo a životopis, ale jen období kdy působil, hlavní dílo co napsal a o čem to zhruba bylo. Ještě zbývá přestup na jinou školu, to bych nechal jako poslední možnost, kdyby se ukázalo že nemá ani na čtyřky.

Trvale být ve stresu a trávit veškerý čas učením je nesmysl, z toho jen zmagoří a přijde o dětství, přesně jak píše tomkk. Pokud se začne cítit dobře, tak se jí pak bude i líp učit - v klidu se naučí na čtyřky a to tak, že nakonec bude mít trojky nebo i lepší.

 

skolak*
hodnocení

0x

Poraďte se s dcerou. Dala bych jí možnost se rozhodnout zda chce zůstat nebo se vrátit na základku. V takovém případě by bylo vhodné jí át na jinou školu než na tu kterou navštěvovala předtím jelikož by mohli nějací rejpálkové šťourat že to nezvládla nebo jiné hlouposti ale pokud chce na gymnáziu zůstat nic s tím dělat asi nejde.

 

jokeer*
hodnocení

0x

Já jsem na střední škole a skoro pravidelně něco píšeme. Učení je dobrá věc, ale nemá se to učit vše najednou myslím, že kdyby se učila postupně to co si za den napíše, že by jí učení tolik netrvalo. Já sám se učím většinou vše na poslední chvíli, ale vím, že je toho pak moc a tak to doháním ještě den předem dlouho do noci. Zeptejte se vaší dcery, ale myslím že děti každou školu hodnotí jako nudnou, ale je možné, že na ZŠ by to měla lehčí :D

 

hodnocení

0x
avatar anzionka

Dobrý den, z vašeho příspěvku jasně nevyplývá, na jaké to známky se dcera takto musí dřít. Pokud na jedničky a na dvojky, tak to je úplný nesmysl. Ať zvolní a uvidí, trojka přece není špatná známka. Pokud se takto musí učit, aby vůbec prolezla, tak bych volila přestup na lehčí školu.

 

keckanka
hodnocení

0x

Tak takovýhle styl učení je na všech gymnáziích. Já třeba taky chodím na gympl teď do tercie a třeba dneska jsme psali 3 celohodinové písemky- celopololetní opakování do literatury, dějepis a chemii a k tomu ještě písemku do biologie, která teda nebyla na celou hodinu. A taky jsem se na to začala učit až včera, protože na čtvrtek jsme psali zase další písemky. Tak to prostě na gymplech bývá. A profesoři nás už teď upozorňují ať si začneme vybírat předměty, na které se později zaměříme, jelikož druhý stupeň na gymnáziu je ještě mnoohem horší. Takže já bych vybrala předměty , které jí jdou a baví a na ty se víc zaměřila a zbytek prostě nějak dala, protože takhle dohromady se to prostě nenaučí.

 

martinaa*
hodnocení

0x

Je otázkou, zda se dcera opravdu musí učit (přičemž bez každodenního učení by měla výsledky o dost horší), nebo je takový ten učící se typ, co se učí každý den do noci a pak se hroutí, když dostane dvojku. Nedivím se, že jí po každodenním učení nic neleze do hlavy, co dělá krom toho(koníčky, záliby, sport)? Učí se s přestávkami, nebo v kuse?

Za druhé Vám málokteré dítě řekne, že je škola super a že ho baví, téměř vždycky je to právě ten opruz. Opravud píší několik testů denně, nebo je to jen Váš dojem? Zeptejte se u ředitele.

Za třetí, při přechodu za základky na gympl, ať už čtyřletý nebo osmiletý, je to pěkný záhul, povinnosti, příprava a testy jsou úplně jiné a dost dětí, potažmo studentů je v šoku, zdá se jim to příliš náročné a nereálné školu dokončit. Během prvního roku se většina z nich srovná, a pokud ne...

... tak máme možnost B. Není ostudou přiznat si, že na to dcera nemá, než aby byla vystresovaná, nevyspalá - to je o ničem. Taková škola by ji v jejím případě mohla připravit leda na zhroucení.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]