Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
dělám graf v excelu, jsem v tom nováček, prostě to nějak blbne. Koukněte prosím na foto, nevím, jak mám nastavit, aby byl čas na ose x a procenta na ose y. Docela mě to už štve. Zadám data, označím oblast, vyberu typ grafu a dál nevím, jak mám prohodit ty osy?
Díky za každou radu.
Nevidím to jinak, než prohodit sloupečky. První zleva bude vždycky na ose X, tudíž čas a tudíž nezávisle proměnná. Závisle proměnná Y bude druhý sloupec, muže být i víc slupců..
Bezva, ne?! Já už nemůžu...
Proč mi to sakra začíná na jedničce, proč tam mám dvě čáry, když chci jednu?!
Na jedničce čára začíná proto, že na prvním řádku máte v obou sloupcích hodnotu nula.
doplněno 27.09.13 16:50:Už jsem pochopil, o co vám jde. Označte pouze sloupec pojmenovaný procenta. Zvolte spojnicový graf a vložte jej. Pak na něj klepěte pravým myšítkem a zvolte "vybrat data". V pravé části - popisky vodorovné osy stiskněte upravit a pak označte oblast v prvním sloupci= čas. Na ose x grafu pak budou vyznačeny hodnoty času.
Díky moc, už jsem to vyřešila. Ještě mám takový dotaz. Mám klasický milimetrový papír, mám hodnoty jako 3 998,3; 3 089; 2 884,9... a tloušťku od 0 do 21 mm. Potřebuji ručně udělat graf závislosti tloušťky (tloušťka bude na ose x) na výše uvedených číslech (které budou na ose y). Vůbec nevím, jak mám nanést na osu y ty hrozné čísla!
Poradíte někdo?
Anzi, to je otázka měřítka. Já bych na ose x zvolil měřítko např. toto: 1 mm tloušťky = 1 cm na papíru a na ose y: 200 čehosi bude na papíru 1 cm. Pak se vám hodnoty na vodorovné ose zobrazí na délce 21 cm a na ose y na výšce 20 cm (pokud je 3998,3 nejvyšší číslo). A to se mi zdá vzhledem k formátu papíru (A4?) únosné.
doplněno 27.09.13 21:28:Hodnota 3 998,3 bude na 199,9 mm. Klidně to buchněte na 20 cm a napište k tomu tu zmíněnou hodnotu.
doplněno 27.09.13 21:33:Trojčlenkou: 200=1cm, 3998=x; 3998:200=19,99