Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jak mám vytvořit ten graf?

Od: anzionka® odpovědí: 7 změna:

Zdravím,

dělám graf v excelu, jsem v tom nováček, prostě to nějak blbne. Koukněte prosím na foto, nevím, jak mám nastavit, aby byl čas na ose x a procenta na ose y. Docela mě to už štve. Zadám data, označím oblast, vyberu typ grafu a dál nevím, jak mám prohodit ty osy?

Díky za každou radu.

Jak mám vytvořit ten graf?

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

narf
hodnocení

0x

Nevidím to jinak, než prohodit sloupečky. První zleva bude vždycky na ose X, tudíž čas a tudíž nezávisle proměnná. Závisle proměnná Y bude druhý sloupec, muže být i víc slupců..

hodnocení

Bezva, ne?! Já už nemůžu... *zed* *plac*

doplněno 27.09.13 15:37:

Proč mi to sakra začíná na jedničce, proč tam mám dvě čáry, když chci jednu?!

Jak mám vytvořit ten graf? #2

Na jedničce čára začíná proto, že na prvním řádku máte v obou sloupcích hodnotu nula.

doplněno 27.09.13 16:50:

Už jsem pochopil, o co vám jde. Označte pouze sloupec pojmenovaný procenta. Zvolte spojnicový graf a vložte jej. Pak na něj klepěte pravým myšítkem a zvolte "vybrat data". V pravé části - popisky vodorovné osy stiskněte upravit a pak označte oblast v prvním sloupci= čas. Na ose x grafu pak budou vyznačeny hodnoty času.

x®

Zvolím upravit data a jako hodnoty X řad vyberu hodnoty času a jako hodnoty Y řad vyberu hodnoty procent.

Na vašem druhém grafu jsou hodnoty času i procent vybrány jako řady na Y, proto dvě křivky.

Jak mám vytvořit ten graf? #3

hodnocení

Díky moc, už jsem to vyřešila. Ještě mám takový dotaz. Mám klasický milimetrový papír, mám hodnoty jako 3 998,3; 3 089; 2 884,9... a tloušťku od 0 do 21 mm. Potřebuji ručně udělat graf závislosti tloušťky (tloušťka bude na ose x) na výše uvedených číslech (které budou na ose y). Vůbec nevím, jak mám nanést na osu y ty hrozné čísla!

Poradíte někdo?