Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jak se orientovat ve vzorovém účetním rozvrhu

Od: mauti odpovědí: 4 změna:
Ahoj potřebovala bych pomoci.Studuji obchodní akademii, jediný předmět který mi dělá potíže je účetnictví. Při písemkách máme vzorový účtový rozvrh pro podnikatele, ale já prostě nechapu jak zjistím ten účet který potřebuju. Vím třeba jaký je pasivní, jaký je aktivní...ale nechapu jak mám zjistit jaký zrovna mám použít...Nemyslím zrovna takové ty primitivní příklady jako když třeba z pokladny dáme odběrateli nebo z bankovního účtu... spíše mi dělá potíže ty složitější jako u interních dokladů... pak třeba zálohy, akcie apod. Hledala jsem nějaké typy na netu, ale nic jsem nenašla, nebyla by rada od někoho? Potřebovala bych jen říct, jak se v tom orientovat, jak správně najdu ten účet co potřebuji.

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

saw*
hodnocení

0x

Na to nedá moc dobře odpovědět. Všechno je logické, tak jako základní účetní operace, viz tvůj příklad pokladna, odběratelé. Asi nejlepší je umět účtové třídy a skupiny nazpaměť a hlavně logicky uvažovat. Uvědomit si, co pohledávka, závazek, náklad, výnos, atd.

Možná by bylo lepší uvést nějaké konkrétní účetní operace, co konkrétně není k nepochopení..

mauti
hodnocení

Tak takové ty základní ty jednoduché chápu např. z bank. účtu nebo z pokladny k dodavateli nebo odběratel zaplatit apod., spíše mi dělají potíže ty více složité...například u interních dokladů.

Dělají mi potíže jako zálohy, akcie, společníci, zisk a je toho mnohem více...

udám příklad: Přiznání podílu na zisku - VÚD 431 / 364

Vůbec nevím jak jako logicky jsme na to přišly, že to budou ty dva účty.

kjaneckova*

To je těžké, já vše pochopila v praxi. Teoreticky (ve škole) jsem byla v účetnictví ztracená.

Pokusím se odpovědět alespoň na Váš konkrétní příklad Přiznání podílu na zisku 431/364.

Účet 431 (HV ve schvalovacím řízení) je pasivní účet, tedy konečný zůstatek na D.