Nejste přihlášen/a.
Přeji dobrý den,
mám takový problém. Studuji již čtvrtým rokem na SŠ a momentálně pracuji na ročníkovém projektu o energetice. Snažím se hlavně porovnat který druh elektráren je nejvýhodnější. Na to samozřejmě potřebuji dostatečné množství informací... a to především ceny. Nicméně Vám ukážu kde je kámen úrazu: 1. potřebuji zjistit náklady na výstavbu jednotlivých druhů elektráren (průměrnou) 2. náklady na provozování elektráren (údržba) 3. ceny paliva (uhlí, uranu, ... - "ceny uranu se opravdu těžko shání - však ho taky kupujeme každý den") 4. dále jejich energetický potenciál (nejen paliva ale také kinetické energie větru, vody a solární energie) 5. A samozřejmě účínnost elektráren, tedy co všechno z paliva využijou - v tepelné a elektrické formě energie.
...na internetu takové informace najdete jen zřídka, pořád narážím jen na "kalkukačky - vypočítejte si cenu elektřiny" to mi je k ničemu. potřebuji vědět ceny elektřiny, nebo spíše celkové náklady na výrobu elektřiny u jednotlivých druhů elektráren, prodejci jako ČEZ aj. nemají, že "jaderná" elektřina stojí tolik a tolik a elektřina z větrné stojí zase tolik (doufám, že chápete co tím myslím).
Nevíte někdo o nějaké dobré stránce, nebo nevíte něco o tom vy sami? Strašně moc by mi to pomohlo. Možná by toho mohlo být ještě více, ale snad to bude stačit, popřípadě zase napíšu...
Děkuji.
Zkuste se do tématu ponořit konkrétněji se zaměřením na jiné typy elektráren, například MVE (malé vodní elektrárny) pro jednotlivé domy nebo obce, na malé větrné elektrárny a jejich provoz na chatách nebo u rodinných domů a také na solární panely pro bytové domy nebo malé firmy. O tom najdete údajů víc a pokud budete mít přímé kontaktry na výrobce elektrické energie a jejich zkušenosti a odkazy na konkrétní typy i s potřebnými údaji, bude to možná lepší než psát o něčem pro vás vzdáleném.