Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Ročníková práce

Od: danker* odpovědí: 6 změna:

Přeji dobrý den,

mám takový problém. Studuji již čtvrtým rokem na SŠ a momentálně pracuji na ročníkovém projektu o energetice. Snažím se hlavně porovnat který druh elektráren je nejvýhodnější. Na to samozřejmě potřebuji dostatečné množství informací... a to především ceny. Nicméně Vám ukážu kde je kámen úrazu: 1. potřebuji zjistit náklady na výstavbu jednotlivých druhů elektráren (průměrnou) 2. náklady na provozování elektráren (údržba) 3. ceny paliva (uhlí, uranu, ... - "ceny uranu se opravdu těžko shání - však ho taky kupujeme každý den") 4. dále jejich energetický potenciál (nejen paliva ale také kinetické energie větru, vody a solární energie) 5. A samozřejmě účínnost elektráren, tedy co všechno z paliva využijou - v tepelné a elektrické formě energie.

...na internetu takové informace najdete jen zřídka, pořád narážím jen na "kalkukačky - vypočítejte si cenu elektřiny" to mi je k ničemu. potřebuji vědět ceny elektřiny, nebo spíše celkové náklady na výrobu elektřiny u jednotlivých druhů elektráren, prodejci jako ČEZ aj. nemají, že "jaderná" elektřina stojí tolik a tolik a elektřina z větrné stojí zase tolik (doufám, že chápete co tím myslím).

Nevíte někdo o nějaké dobré stránce, nebo nevíte něco o tom vy sami? Strašně moc by mi to pomohlo. Možná by toho mohlo být ještě více, ale snad to bude stačit, popřípadě zase napíšu...

Děkuji.

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

3x

Nemyslím si, že tyhle informace získáte v otevřených zdrojích. Zkoušel jste s touto otázkou oslovit přímo provozovatele jednotlivých elektráren?

danker*
hodnocení

nezkoušel, ale jak to tak vidím, tak asi budu muset... Děkuji

zvidavajanca*
hodnocení

3x

Energetika se dá studovat na mnoha VŠ - projít diplomové a bakalářské práce třeba na theses.cz jste zkoušel/a?

danker*
hodnocení

ne nezkoušel, tuto stránku jsem doposud neznal...díky za radu, vypadá to slibně

host*
hodnocení