Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Stereometrie - příklad

Od: dalkar odpovědí: 15 změna:

Dobrý den, studuji při zaměstnání dálkově střední školu, zárověň jakožto skorovzorný otec řádně opečovávám svou pětiletou temperamentní dceru, času a duševních sil na paní Matematiku mnoho nezbývá, zkouška za dveřmi. Probíráme Stereometrii a právě se dosud bezvýsledně potýkám s následovným příkladem: Koule, V=400cm3, určete její povrch. Za případnou radu-pomoc předem velmi děkuji.

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

2x
vodnáři, znáte objem, neni nc jednoduššího než vzít vzoreček podle kterého se objem počítá a určit jaký je poloměr koule. no a ten poloměr pak dosadit do jiného vzorečku tentokrát pro povrch. a pak už jen šťastně přistát :)

cocinkamichalka*
hodnocení

2x

Pomohlo by tohle? ulozto.cz/... (nestahovala jsem to, bez záruky)...

dalkar
hodnocení

Stáhnul jsem, vyzkoušel, a s následujícím efektem, který mne znejistěl natolik, že nevím :). Zadal jsem poloměr ze situace, kdy je objem 400cm3, tedy konkrétně 4,57cm a očekával jsem, že dosáhnu výsledku 400cm3, ale hodilo to výsledek 21,871cm3. Tak nevím, ale každopádně díky.

jirbar*

Proboha pokud má být to 4,57 poloměr a průměr nějakých 9 cm tak snad jen od oka vidím, že krychle o hraně 9 cm by měla objem 9³ což je 729 cm³ a koule o stejném průměru má objem cca poloviční. Tak jakých 22 cm³

dalkar
hodnocení

4,57 cm jsem dosadil do prográmku, na nějž poslala odkaz slečna o patro výš na Ulož.to. Dosadil jsem do automatického výpočtu poloměr a vše se vykalkulovalo správně - až na ten obsah, ale asi to neumím používat :)

nero33*

Nechápu, do jaké situace jsi dosadil. Myslíš do původního vzorce? Pro jistotu jsem to po kolegovi přepočítal a vychází to skutečně zpětně V = 399,795 cm3. Ale přikláním se k názorům ostatních.Největší rada z této diskuze: vyhledej co nejrychleji pomoc kohokoliv alespoň trochu matematicky vzdělaného, jinak dál se tutově v matematice ztratíš.

jirbar*