Nejste přihlášen/a.
Ahoj, mám týden do maturity na gymplu a začaly mě chytat nervy. Nejsem špatná studentka, na vysvědčení se většinou pohybuji kolem dvojek, ale přiznávám, že učení na maturitu jsem dost podcenila. K většině otázek jsem snad schopná něco říct, k těm, co ne, se to ještě doučím. Ale strašně se bojím výpadků paměti, které mívám vždy, kdžy jsem nervozní - u písemek, u zkoušení a mám tušení, že si sednu na potítko a nebudu vědět ani to, čí jsem.
Proto se chci zeptat, kolik vědomostí člověk musí ukázat, aby mu dali alespoň čtyřky. Když si vytáhnu nějakou otázku, řeknu naprostý základ, dejme tomu že mi to vystačí na 5 minut a pak nebudu vědět jak dál, na otázky učitelů si taky nebudu moct vzpomenout, mám šanci, že mi to dají i tak - za ten základ, za to, že jsem byla schopna mluvit alespoň chvilku?
Možná stresuju zbytečně, ale opravdu mě to popadlo a od rána se klepu a nemůžu se ani učit.
Jako loňská maturantka říkám: až budeš mít dva dny před maturou, dostaneš záchvat, že neumíš říct ani to "něco" a nemá cenu tam chodit. Tyhle nervy jsou absolutně normální a brzy uvidíš, že zbytečné. Jestli se učíš "kolem dvojek", tak u maturity určitě nevyhoříš. Učitelé poznají, jestli je dotyčný nervózní a má okno, nebo jestli se na to prostě vykašlal. A umí navést člověka tak, aby z něj dostali, co potřebují. Oni taky nemají zájem na tom, aby jim někdo zbytečně propadal.
Důležité opravdu je říct - aspoň něco. Radši ke každé otázce, než umět půlku skvěle a půlku skoro vůbec!
Drížm palce! Hlavně zachovej klid, soustřeď se na přípravu (k tomu ovšem napomáhá i odpočinek!) a uvidíš, že to dobře dopadne! Když už člověk projde tou cermaťáckou částí, tak "domácí" učitelé ho nepotopí.
Zíttra jdu k maturitě a jak říkáš, tenhle super záchvat jsem měla včera večer. =D Začala jsem strašně panikařit, že nic neumím a že to neudělám. Ale myslím, že to je jenom kvůli těm stresům, které se na nás valí z každé strany...rodiče, učitelé, kámoši s maturitou, vysoký školy.