Nejste přihlášen/a.
Psali jsme test z bezpečnosti práce v elektrotechnice, kde byla tato otázka:
Jakmile je postižený při zásahu el. proudem vyproštěn, je zachránce povinen:
a) dát mu první pomoc a zavolat sestru
b) dát mu první pomoc a zavolat sestru a lékaře
c) dát mu první pomoc a zavolat lékaře
V testu mohlo být více správných odpovědí. Dal jsem za C, ale to bylo špatně, správné odpovědi jsou prý všechny (ABC). Co byste za správnou odpověď označili vy?
P.S. V nadpisu píšu p0moc, protože mi systém nechce vzít nadpis se slovem pomoc.
To jenějaký nesmysl. Jestliže jsou správné všechny odpovědi, pak a) a c) jsou minimálně neúplné, což by ale podle mne znamenalo , že jsou nesprávné. Kruci, povinnost by měla býd stanovena úplně, jednoznačně a nezpochy. Jestliže zavolám sestru, vyhovím tím bodu a, ale stejně jsem se nezachoval správně, protože dle rovněž platného bodu c) jsem měl zavolat lékaře. Prostě přinejmenším zmateční.
Zmateční? Krávovina na entou. Přesně jsi to popsal, logicky to tak je. Tohle vymýšlel zase nějaký expert na lidské zdroje a podobné h0vadiny, co neumí nic pořádného dělat. Já bych je nahnal do Mišelinky tahat pneumatiky:D
Ten test byl dělaný tak, že za správné se považovaly i neúplné odpovědi (což nám ale nikdo neřekl). Další zvláštnost byla ta, že za špatnou odpověď se odečítal 1 bod. Za špatnou odpověď se považovalo i vynechání kterékoliv možnosti, třeba jen 1 ze 3. Pár lidí mělo celkové hodnocení v mínusu.
"za správné se považovaly i neúplné odpovědi"
Takže správně by bylo i kdy v odpovědi balo jen "zavolat" . Odpovědi by pak mohly vypadat takhle:
a) zavolat
b) zavolat
c) zavolat
Zaškrtnout byste musel samožřejmě všechny 3.
Já bych dala taky C. Ale jestli jste na to měli nějaké předpisy, kde je to doslovně napsané i se sestrou, tak to asi neukecáš. Jsem laik, soudím jen podle toho, že jsem nikdy neslyšela "zavolat sestru", vždycky jenom doktora.