Strojírenství - kalibr

Od: Datum: 04.03.13 16:23 odpovědí: 7 změna: 05.03.13 17:59

Čaute studuji strojírenství, chtěl bych se zeptat, jestli by jste mi neporadili prosím, už si nevím rady. Dostal jsem za úkol od učitele toto: Vysvětli jakým způsobem je kalibrem zachycen horní a dolní mezní rozměr. Vůbec nevím co to může bejt, že správná jde a zmetková nejde, přitom vypadají stejně nevítě někdo prosím :)

Seznam odpovědí:

moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

Odpovědi na otázku:
Datum: 04.03.13 16:36

Jedna strana je správný rozměr a druhá již mimo toleranci jedná se o kalibr do otvoru nebo závitový.

doplněno 04.03.13 16:39:

Pokud se vám povede použít i strany pro horní toleranci jste u zmetku, pokud se nedá vsunout nebo zašroubovat správná strany nic se neděje porád je co ubrat, opačně to jaksi nejde.

Ohodnoceno: 0x

Od: filda24*
Datum: 04.03.13 17:20

Ok, ještě otázka. Jakej je rozdíl mezi Správným a Zmetkovým válečkem? Připadaj mě stejně. Právě učitel na to zadal at se nad tím zamyslíme, a já vůbec nevím..jsou skoro stejný, akorát jeden tam jde občas a druhej ne občas.

Datum: 04.03.13 17:25

tak 1,máš daný nějaký rozměr a k tomu tolerance +/-. 2,vybereš správný kalibr nebo kalibry(př.Johansonovy měrky) a zkoušíš jestli ti projde,neprojde.

Od: ben®
Datum: 04.03.13 17:47

Dobrý den, vše bylo napsáno, tak jen doplním odkaz pro lepší pochopení. Zdravím!

http://cs.wikipedia.org/wiki/M%C4%9Brka

Od: zabu
Datum: 04.03.13 23:12

Každý rozměr má nějakou toleranci. To už tu zaznělo. Ten kalibr má vždy jeden rozměr do plusu od středního rozměru(ten nesmí projít) a druhý do minusu od stř, rozměru(ten musí projít).

Datum: 05.03.13 00:18

Jen tedy doplním ještě jedem na první pohled viditelný rozdíl (je to tak schválně) - "dobrá" strana nemá označení barvou, "špatná" (zmetková) strana je označená červenou barvou (proužek u válečku směrem k rukojeti).