Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Matematika - příklady

Od: artik* odpovědí: 24 změna:

Dobrý den , prosím o radu a trochoa vysvětlení

5 na -2 + 5 na -1 = 0,24 ( nechápu postup )

postupně sem budu přidávat další příklady ,tak se nezlobte . Díky moc

 

 

24 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jirbar*
hodnocení

0x

Tak debilní a jednoduchý příklad jsem tady na poradně ještě neviděl. A jen tak mimochodem výsledek je 6/25.

Jo a místo zadávání příkladů se radši začni učit.

doplněno 01.03.13 12:02:

Počítáno z paměti

artik*
hodnocení

potřeboval jsem postup jak zapsat . Z paměti to učitelka neuzná .

doplněno 01.03.13 12:32:

jinak se právě učím , proto sem píšu

jirbar*

Myslí ti to aspoň trochu. Když napíšu z paměti tak pochopitelně postup mohu hodit i na papír. Já jenom že "vyrukuješ" s tak jednoduchým příkladem, který ani tu tžku nepotřebuje. A toto jste se jistě učili. Jen to správně použít

1/ Co to je mocnění

2/ Co to je umocnění záporným číslem

3/ Co to je umocnění zlomkem (to teprve asi přijde v dalších příkladech)

4/ Převod zlomků na společného jmenovatele

Jen tak mimochodem ty zlomky se budou učit již ve třetí třídě. Tak se pochlub v které třídě s těmi příklady "bojuješ".

artik*
hodnocení

máš pravdu , učil jsem se to před 30ti lety

jirbar*

V tak mladém věku a taková skleróza. Já se to učil před 60. lety a zopáknem si třeba derivace.

artik*
hodnocení

já to nikdy nepoužíval a derivace ani nevím co je *ee* ,ale k tomu taky časem dojdu

jirbar*

V nejjednodušším případě derivace je funkce vyjadřující třeba přímku to jest tečnu k jiné funkci která byla derivována. Třeba se používá k vyšetření maximální a minimální hodnoty funkce. V tomto bodě totiž ta přímka (tečna) je vodorovná to jest rovnoběžná s osou "x".

Praktické použití, třeba výpočet kolik mám z tabule plechu ustříhnou v rohu, abych vyrobil krabici která bude mít největší objem z uvedené tabule plechu.

Jenom pro upřesnění, v nejjednodušším případě derivace není funkce (přímka, tečna), ale číslo (směrnice tečny). Je-li tečna vodorovná, je její směrnice nulová, a naopak zase. Ale ono se to často zaměňuje z v řadě případů to nevadí (nevede k chybnému výsledku či k nedetozimění).

jirbar*

My si rozumíme. Ano chybí absolutní člen, tak aby mohla být rovnice přímky definována

 

mocnina
01.03.13 12:00
hodnocení

0x
.
Matematika - příklady
artik*
hodnocení

díky moc .

doplněno 01.03.13 12:31:

a přidávám další . Jde mi o postup

14na4 : 21na 3 = 4,148

díky

mowla*

Výsledek - ´hrubou´ silou (závorky pro názornost): (14 . 14 . 14. 14) : (21 . 21 . 21) = 4,148148148...

Jinak samozřejmě můžeš z mocnin ´vykrátit´ mocninu sedmi, aby dělení bylo jednodušší. Prosím tě - o co v takovém příkladu jde, jde-li ti o "postup"...?

artik*
hodnocení

je to převod mocnin na stejný základ

mowla*

Aha - já napsal "vykrátit mocninu sedmi", Andrea ti to i rozepsala...

Ale - tebe fakt nenapadne, že základy mocnin - tedy 14 a 21 jsou dělitelné 7? Tedy, že lze zadání rozepsat jako (7 . 2)^4 a (7 . 3)^3 ?

doplněno 01.03.13 13:15:

BTW - pokud je ti nejasné krácení mocnin, rozepiš si je - 7^4 = 7 . 7 . 7 . 7 ... ;)

andrea*

Přikládám obrázek s řešením a tady ještě odkaz na vzorce mocnin a odmocnin: aristoteles.cz/...

Matematika - příklady #2
artik*
hodnocení

moc děkuju , zasekl jsem se u toho krácení 7na 4 a 7na 3 , nevěděl jsem jistli se to dá krátit .

doplněno 01.03.13 13:08:

a ono to je vlastně dělení se stejným základem .

 

artik*
hodnocení

tak jsem u % , vše v pohodě ,až na jeden příklad .

Koukám tady do toho a nemohu s tím hnout

kolik gramů kuchyňské soli máme rozpustit v 600g vody, abychom získali 20% roztok? ( zase bohužel počítat jedním % ) . Nechciznát výsledek ,ale potřebuji pochopit postup . Moc děkuju

jirbar*

Skutečně složité. Poměr 8 : 2 takže soli asi bude 4x míň

artik*
hodnocení

to je parádní rada ,ale máme to počítat přes 1% . to že to je poměr 8:2 to vím také

doplněno 08.03.13 12:07:

ale abych nemachroval jak dojdu k tomu poměru 8:2 když vím 600g vody a 20% roztok? Je to tak, že do celku schází 80%? proto 8:2?

Když budu mít třeba 600g vody a 40% roztok je to poměr 6:4?

mowla*

Dobrá - ´přes 1 %´...

600 g vody je kolik % roztoku, který máš vytvořit? A tedy 1 % je kolik gramů?

doplněno 08.03.13 12:03:

;)

 

artik*
hodnocení

600g = 80%

1% = 7,5

x = 7,5x20

x= 150g

nechápal jsem tu vodu , když jsi to napsal takle je to lehký . Zmátlo mě - V 600g rozpustit sůl , pořád jsem si říka , že 600g je 100%

moc děkuju

jirbar*

Vždycky je důležitej výsledek ke kterému se dojde vlastními silami a je to jedno jak. To pochopí i rozumný učitel syna nebo dcery či pro koho to počitáš (dle předešlých vyjádření) A jen tak mimochodem ta čtvrtina ze 600 je 150.

artik*
hodnocení

dělám si nástavbu po asi milionu let co jsem ze školy . Učitelku nezajímá výsledek,ale postup . Výsledek prej dokáže spočítat kalkulačka , ona chce vědět jak k tomu dojdu .

jirbar*

No jistě jak k tomu dojdu. Má správný názor. LOGIKA. Takže žádná procenta. Jen správný postup.

doplněno 08.03.13 13:06:

A s tou kalkulačkou je to blbost. I té kalkulačce se musí správně zadat jinak nespočítá nic.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]