Nejste přihlášen/a.
Dobrý den , prosím o radu a trochoa vysvětlení
5 na -2 + 5 na -1 = 0,24 ( nechápu postup )
postupně sem budu přidávat další příklady ,tak se nezlobte . Díky moc
Tak debilní a jednoduchý příklad jsem tady na poradně ještě neviděl. A jen tak mimochodem výsledek je 6/25.
Jo a místo zadávání příkladů se radši začni učit.
doplněno 01.03.13 12:02:Počítáno z paměti
potřeboval jsem postup jak zapsat . Z paměti to učitelka neuzná .
doplněno 01.03.13 12:32:jinak se právě učím , proto sem píšu
Myslí ti to aspoň trochu. Když napíšu z paměti tak pochopitelně postup mohu hodit i na papír. Já jenom že "vyrukuješ" s tak jednoduchým příkladem, který ani tu tžku nepotřebuje. A toto jste se jistě učili. Jen to správně použít
1/ Co to je mocnění
2/ Co to je umocnění záporným číslem
3/ Co to je umocnění zlomkem (to teprve asi přijde v dalších příkladech)
4/ Převod zlomků na společného jmenovatele
Jen tak mimochodem ty zlomky se budou učit již ve třetí třídě. Tak se pochlub v které třídě s těmi příklady "bojuješ".
V tak mladém věku a taková skleróza. Já se to učil před 60. lety a zopáknem si třeba derivace.
V nejjednodušším případě derivace je funkce vyjadřující třeba přímku to jest tečnu k jiné funkci která byla derivována. Třeba se používá k vyšetření maximální a minimální hodnoty funkce. V tomto bodě totiž ta přímka (tečna) je vodorovná to jest rovnoběžná s osou "x".
Praktické použití, třeba výpočet kolik mám z tabule plechu ustříhnou v rohu, abych vyrobil krabici která bude mít největší objem z uvedené tabule plechu.
díky moc .
doplněno 01.03.13 12:31:a přidávám další . Jde mi o postup
14na4 : 21na 3 = 4,148
díky
Výsledek - ´hrubou´ silou (závorky pro názornost): (14 . 14 . 14. 14) : (21 . 21 . 21) = 4,148148148...
Jinak samozřejmě můžeš z mocnin ´vykrátit´ mocninu sedmi, aby dělení bylo jednodušší. Prosím tě - o co v takovém příkladu jde, jde-li ti o "postup"...?
Aha - já napsal "vykrátit mocninu sedmi", Andrea ti to i rozepsala...
Ale - tebe fakt nenapadne, že základy mocnin - tedy 14 a 21 jsou dělitelné 7? Tedy, že lze zadání rozepsat jako (7 . 2)^4 a (7 . 3)^3 ?
doplněno 01.03.13 13:15: BTW - pokud je ti nejasné krácení mocnin, rozepiš si je - 7^4 = 7 . 7 . 7 . 7 ...
Přikládám obrázek s řešením a tady ještě odkaz na vzorce mocnin a odmocnin: aristoteles.cz/...
tak jsem u % , vše v pohodě ,až na jeden příklad .
Koukám tady do toho a nemohu s tím hnout
kolik gramů kuchyňské soli máme rozpustit v 600g vody, abychom získali 20% roztok? ( zase bohužel počítat jedním % ) . Nechciznát výsledek ,ale potřebuji pochopit postup . Moc děkuju
to je parádní rada ,ale máme to počítat přes 1% . to že to je poměr 8:2 to vím také
doplněno 08.03.13 12:07:ale abych nemachroval jak dojdu k tomu poměru 8:2 když vím 600g vody a 20% roztok? Je to tak, že do celku schází 80%? proto 8:2?
Když budu mít třeba 600g vody a 40% roztok je to poměr 6:4?
Dobrá - ´přes 1 %´...
600 g vody je kolik % roztoku, který máš vytvořit? A tedy 1 % je kolik gramů?
doplněno 08.03.13 12:03:
600g = 80%
1% = 7,5
x = 7,5x20
x= 150g
nechápal jsem tu vodu , když jsi to napsal takle je to lehký . Zmátlo mě - V 600g rozpustit sůl , pořád jsem si říka , že 600g je 100%
moc děkuju
Vždycky je důležitej výsledek ke kterému se dojde vlastními silami a je to jedno jak. To pochopí i rozumný učitel syna nebo dcery či pro koho to počitáš (dle předešlých vyjádření) A jen tak mimochodem ta čtvrtina ze 600 je 150.
dělám si nástavbu po asi milionu let co jsem ze školy . Učitelku nezajímá výsledek,ale postup . Výsledek prej dokáže spočítat kalkulačka , ona chce vědět jak k tomu dojdu .
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.