Nejste přihlášen/a.
Občas v matice dostaneme písemku s příkladem, ke kterému máme např. 5 odpovědí. Když nevím jak to řešit, jde nějak vzít výsledek a zkusit to z toho nějak spočítat zda to může být ono? A jak se to dělá? Nemyslím jednoduché příkládky ze ZŠ, ale mám na mysli věci ze Střední Š.
Prostě to zkusit zpětně. Pomocte prosím děkuji
Obecně by to mělo jít, jenomže
1) zabere to víc času, pokud budete zkoušet dosadit všechny možností a správná nebude ta první
2) předpokládám, že učitel chce vidět postup, tak je otázka, jak by se na tenhle způsob řešení tvářil.
Přece vám nemůže dát do testu něco, co jste neprobírali? Užitečnější je naučit se počítat i takové příklady, pak nebudete muset řešit dosazování všech možných odpovědí. Pokud si vážně nevíte rady, zkuste některý z nich dát sem na Poraďte, třeba vám někdo pomůže nebo aspoň napoví Nebo jděte na konzultaci k vyučujícímu.
No ono to může jít, ale neumím obecně říci, jak. Záleží na konkrétním příkladu. Někdy může být některý výsledek viditelně nesmyslný, někdy jsou rozdíly jemnější a tedy skrytější. Někdy pomůže dosazení (s výhradou, kterou uvádí honzs), ale budou i příklady, kde vlastně není co dosadit (namátkou, i když tohle nebude zrovna typ, která byste potkali. říci, zda nějaký graf zobrazuje sinus nebo tangents) , Zkrátka chce to konkrétní příklady, o kterých se pak můžeme konkrétně bavit.
Jinak, existuje zajímavá knížka, která se tohoto tématu také dotýká, Napsal ji Barry Cipra, vyšla v nakladatelství Dokořán a jmenuje se
Chibičky - a jak je najít dříve než učitel
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.