Jak udělám ze zlomku desetinné číslo?

Od: Datum: 08.09.12 08:56 odpovědí: 7 změna: 10.09.12 13:26

Ahoj. Chci ce zeptat, jakým způsobem či výpočtem se dá zlomek převést na desetinné číslo. Například 2/3 nebo 4/3 a podobně. Díky moc :)


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: hop®
Datum: 08.09.12 09:00
 
avatar

Jednoduše, z čitatele uděláme dělence a ze jmenovatele dělitele. Pok provedeme operaci dělení...

doplněno 08.09.12 09:01:

*Pak...

Ohodnoceno: 2x
 
Od: crocodille*
Datum: 08.09.12 09:01
 

zlomek je jako deleno. takze si to vydel a hotovo. napr.1/2 je 1 deleno dvema a to je 0,5

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 08.09.12 09:13
 
avatar

nebo 22/7 je 3,1422857... , což je přibližně π. Tím dělením nevznikne vždy konečný rozvoj, může být nekonečný jako třeba zde, nebo i u

1/3 = 0,333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333...,

ale pak je periodický.

doplněno 08.09.12 09:14:

Pardon, u těch 22/7 jsem asi podržel klávesu a zdvojil dvojku, má být 3,1428571...

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 09.09.12 10:27
 
avatar

zlomek je naznačené dělení. Podělte čitatele jmenovatelem a je to.

2/3=0,6666666666

4/3=1,3333333333

100/50=2

1000/2000=0,5

atd. :)

 
Datum: 09.09.12 11:53
 
avatar

Pleonasmus. Předchůdci to už mnohokrát vysvětlili, a navíc tohle vysvětlení je špatně.

(Rozvoj dvou třetin a tří čtvrtin není konečný, ale nekonečný periodický.)

Já se omlouvám,nechci rýpat, opakované vysvětlení, byť zbytečné, by mi tak nevadilo, je ale ono je to opravdu nesprávně.

doplněno 10.09.12 18:01:

Ad figurek: Tak to je tedy celoživotní trauma, o kterém jsem nevěděl. Nicméně jsem se omluvil předem a omlouvám se znovu, Tu učutelku si dovedu docela představit, zřejmě poněkud samice hovězího dobytka, ale její chování nesouviselo s matiikou, ale s osobními rysy. Ono se někdy říká, že učitelka není povolání, ale diagnoza. Já s tím obecně nesouhlasím, ostetně i jedna z mých dcer je taky učitelka, ale jsou případy, a tohle byl zřejmě jeden z nich, kdy to sedí.

Jen tak na okraj, já sice taky učil, ale krom toho jsem se věnoval i vědě, dá-li se tomu tak říci.

Takže dobrý, jo?

i ad pt. - vlastně je to taky opakování již řečeného, proto taky nehodnotím, ale aspoň je to jimými slovy. Jen na okraj, taky bych našel mouchu: kdybych to dělení provádel například ve dvojkové soustavě, tak by výsledek nebyl desetinné číslo. Ono ovšem obecně vzato, není-li výslovně řešeno jinak, užití desítkové soustavy se předpokládá automaticky. Tkže ta má poznámka bylajentakové škádlení, noufám, že jsem se nedotkl.

 
Datum: 10.09.12 13:11
 
avatar

jj, jste všichni stejní. Si pamatuji jednu profesorku matematiky, kdy jsem měl zlomek přes celý řádek. A ona řekla: Víte co je to za balast? Víte vy vůbec, co je to zlomek? Zlomek je naznačené dělení. Vy chcete studovat vysokou školu a nevíte, co je zlomek? Co tady vlastně děláte?

A už to jelo, klasická učitelská buzeračka na zkoušce Matematika III. Nakonec jsem dostal trojku s ořenýma ušima, protože bych se to stejně nakonec doučil a ona se s takými idioty musela rozčilovat desetkrát. Já ke své smůle mám dobrou paměť, takže si to všechno pamatuji dodnes.

 
Od: pt®
Datum: 10.09.12 13:26
 
avatar

horní číslo nad zlomkovou čarou : /děleno/ spodní číslo pod zlomkovou čarou = desetinné číslo

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.