Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaký je výsledek

Od: ok® odpovědí: 33 změna:
avatar ok

Prosím o váš výsledek, a jaký je postup,děkuji


Jaký je výsledek

 

 

33 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

zabu
hodnocení

0x

Nula. Ale proč, to ti neřeknu, na to si přijď sám.

 

hodnocení

0x

Mně vyšlo 14.

doplněno 26.08.12 23:11:

Jo postup, to jsem nějak přehlídla. Prostě nejdřív si vynásobíš 1*0=0 a dál všechny ty zbývající jedničky sečteš a odečteš a samozřejmě místo té poslední jedničky bude nula, která ti vyšla jako první výsledek.

hanher*
26.08.12 23:11

Ju, 0.

Jj, nula... pokud to počítáte na kalkulačce hezky postupně zleva doprava :D Pokud ovšem respektujete takové ty blbosti, co se učí ve třetí třídě základní školy, jako že závorka má přednost před násobením/dělením a sčítám/odčítáním či že násobení má přednost před sčítáním/odčítáním, tak to vyjde 14 ;) Pokud tedy nepřehlédnete to jedno určitě naschvál narafičené mínus...

ucebnice.fraus.cz/...

 

blesk16
hodnocení

0x

Prej 0 :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

ok®
hodnocení

Těch jedniček tam je ale mnohem víc , takže výsledek je 16,nebo se mýlím?

 

jakojaaa
hodnocení

0x

Násobení má větší prioritu než sčítání, výsledek bude 14

ok®
hodnocení

mne by zajimalo proc ma nasobeni prednost...

protože se to tak učí už na prvním stupní základní školy, že násobení a dělení má přednost před sčítáním a odčítáním. Aby mělo sčítání přednost, muselo by být v závorce.

Tedy 2+2x2 = 6, ale (2+2)x2 = 8

doplněno 26.08.12 23:21:

a 16 to není, je to 14, protože je tam jednou mínus ;)

 

hodnocení

0x

14... proč? Není to jasné? 0 vynásobíš jen tu jednu jedničku, ty ostatní (+ ta před nulou) nejsou v závorce... ach jo...

doplněno 26.08.12 23:19:

Je tam jedno mínus!

 

hodnocení

0x
avatar mikihans

prioritní je násobení, takže po první úpravě to bude 1+1+1+1+1+1+1+1+1+1-1+1+1+1+1+1+0 = 14

ok®
hodnocení

nechápu,ale vždyť tam je po 10 jedničce mínus a pak "mínus" je tam 6 jedniček, tak to musí být přece = 4!

mínus je tam jedno, pak jsou zase plusy...

...

...9 + 1 = 10

10 - 1 = 9

9 + 1 = 10

10 + 1 = 11

11 + 1 = 12

12 + 1 = 13

13 + 1 = 14

14 + 1x0 = 14

doplněno 26.08.12 23:31:

aby se odečetly všechny jedničky za mínusem, musel by být mínus před každou jedničkou zvlášť, nebo to být zapsáno v závorce...

kterou třídu navštěvujete?

askmenow*

Ale ty neodečítáš všechny jedničky, co jsou za mínusem, to by tam musely být závorky. Odečítáš jen tu jednu.

doplněno 26.08.12 23:34:

Doporučuji zopakovat si základní věci jako jsou přednosti násobení, dělení a práci se závorkami.

Pokud pořád nechápe to s tím mínusem, představte si to asi následovně, 1 + 1 + 1 - 1 + 1 = dostal jsem jeden bonbon, dostal jsem druhý bonbon, dostal jsem třetí bonbon, jeden bonbon jsem snědl a tak mi zbyly dva, pak jsem dostal ještě jeden...

doplněno 26.08.12 23:35:

... tedy bonbony, které dostanu potom, co jeden sním, se také přičítají, a nemizí mi někde záhadně proto, že už jsem jeden snědl...

NENÍ TO V ZÁVORCE, takže ty znaky platí jen na následující číslo, ne na skupinu čísel.

Pokud to chcete zkrátit, tak by to bylo 10*1 - 1 + 5 + 1*0 => 10 - 1 + 5 + 0 => 9 + 5 => 14


Ale mínus je tam přece jenom jedna jednička, ostatní jsou plus Aby to bylo tak, jak píšete vy, musel by zápis být:
1+1+1+1+1+1+1+1+1+1-(1+1+1+1+1+1)+1x0
ok®
hodnocení

100000000% je to nula je to v řadě... proto násobení přednost nemá ... a jelikož jakékoliv násobené číslo nulou je nic jiného než 0

askmenow*

číslo násobené nulou je nula, to máte pravdu

v čem se velmi pletete je to, že vy nemáte nulou násobit vše, k čemu dojdete

násobení má přednost před sčítáním a odčítáním

vždycky

vždycky

vždycky

takže nulou násobíte jen poslední jedničku

zbytek můžete počítat normálně od začátku

a výsledek je,

světe div se... 14

ok®
hodnocení

OK, a jaký by byl pak výsledek kdyby bylo (-) místo (+) na prvním řádku po sedmé jedničce?

to by bylo pak = 12,že?

? Myslíte 1+1+1+1+1+1+1-1+1+1+1+1+1+1+1+1+1*0? Bylo by to pořád 14. Prostě odečtete jen jednu jedničku, protože je tam jedno mínus a žádné závorky.

ok®
hodnocení

nene,já mysle,že tam budou 2 (-)

jedno mínus v prvním řádku na konci a pak to druhé mínus tam jak je

No, tak odečtete 2 jedničky. Výsledek bude 12.

A já bych řekl, že 13 *smich*

doplněno 27.08.12 00:48:

A jo. Máte pravdu.*hi*

 

chloe*

Podobný příklad proběhl kdysi na FB, tak tam jeden tvrdil, jak je ten výsledek na 10000000000000% a že má otce matematika :-D Doporučuji koupit si matiku pro 3.třídy zš a počíst si o přednosti násobení atp. Nějaký je za sebou a není za sebou je dobrá blbost. Výsledek je14, smiř se stím

 

solenza*
hodnocení

0x

Taká se přidávám k těm, kteří si myslí, že vyjde nula. Násobení má přednost a cokoliv krát nula je nula. S předností násobení je to jako se semafory na křižovatce, které mají také přednost před značkami.

doplněno 27.08.12 00:17:

Nojo, to je vlastně fakt. *bzum*

Veď hej *smich* Přednostně se vynásobí 1*0, vyjde 0 no a zbytek se normálně sečte a odečte, akorát tedy místo poslední jedničky bude ona výsledná nula spočítaná přednostně. Protože, jak správně píšete, násobení má prostě přednost ;)

doplněno 27.08.12 00:15:

Anebo by tedy VŠECHNY předchozí jedničky musely být v závorce krát nula. Pak by měla přednost závorka a následovalo by vynásobení nulou, čili ať už by v závorce vyšlo cokoli, po následném vynásobení by to byla nula.

chloe*

Násobení má přednost, cožale znamená, že vezmete to číslo, kde se násobí, spočítáte apakjedete dál! Klidně si tam namalujte závorku. 1+1+1x0 = 1 + 1 + (1x0) = 2

 

hodnocení

0x

A když máte příklad

5+2*0, tak jaké číslo vám vyjde? Nula? To snad ne!

Nebo 0*8-1+2... 3+5-1*0... atd... Nejsou tam závorky. Aby ten příklad vyšel 0, tak by to muselo být (1+1+1+1+1+1+1+1+1+1-1+1+1+1+1+1)*0.

Násobení má VŽDYCKY přednost...

Jak se poperete s příkladem: 4+18/2*(3+9)?

doplněno 27.08.12 00:27:

Násobení A dělení ;)

chloe*

Jasný jak facka, ne? :-D Mám 5 hrušek, přidám si k nim 2x žádný jablko, tedy v podstatě ŽÁDNÝ jablko a co mi zbude? Prázdný košík? *smich* *smich* *smich* *frajer*

ok®
hodnocení

a tady stím příkladem si nevím rady už vůbec , dle mne to bude = 156

nejdříve vydělím , k tomu přičtu +4 a nakonec násobím to co je v závorce,

je to tak? *nevi*

chloe*

Ještě jednou - přednost má násobění! Takže nejdřív vynásobíš ty dvě čísla (musíš tedy vydělit a vypočítat závorku, což jsou jen dílčí kroky, které umožní násobit) a pak až přičítáš!

4+18/2*(3+9)Prvně sečtete závorku => 4+18/2*12Pak musíte postupovat ZLEVA (tak jak čtete), ale NÁSOBENÍ A DĚLENÍ má přednost. Prootože je dělení PŘED násobením, tak prvně vydělíte 18/2=9. Vznikne vám 4+9*12. Postupujete dál, je tu násobení. To musíte prvně udělat, takže 9*12=108. Vznikne vám 4+108. No a to už je jednoduché. Takže výsledek je 112. ;).

 

chloe*
hodnocení

0x

Pro ty, co trvají na 0 a podobných blbostech...

Mám košík, dám do něj jablko, druhé jablko, třetí jablko... až jich tam mám10. Pak jedno jablko odeberu (-1) a zbyde mi jich 9. Pak si přidám dalších 5 jablek a mám jich 14. Nakonec přidám 1x žádne jablko, tedy 1x0 a tedy NIC a zbyde mi co? Prázdný košík nebo 14 jablek?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]