Nejste přihlášen/a.
Ahoj, neni to moje zalezitost, ale kamarad by potreboval zpocitat seminarku, respektive uz ji ma, ale potreboval by se utvrdit zda to ma dobre, zavisi na tom jeho znamka. Jedna se o linearni lomene funkce.
Dekuji mnohokrat za odpovedi, rady atd. budu nesmirne vdecny
To je docela dost psaní, když už tu práci má, co takhle ji sem hodit ke kontrole? V jaké podobě ji má?
Takhle bychom mohli buď tu práci vypracovat, to snad po náás nechcete, nebo napsat nějaké poznámky jako že je třeba určit definiční obor, čili vyloučit nuly ve jmenovateli (což váš přítel jistě ví), následně určit intervaly spojitosti, což u lomené funkce (teď nemluvím o tom prvním pžíkladu), limity v krajních bodech (včetně nevlastních), případně asymptoty, najít nulové pody funkce a intervaly, kde je kladná a záporná, spočítat derivaci a druhou derivaci tam, kde existují, případně jednostranné derivace v krajních bodech, najít intervaly monotonie, minima a maxima (lokální i globální) intervaly konvexity/konkavity, inflexní body, (tedy pokud s těmito pojmy pracujete), případně sudost, lichost, , průsečíky s osou y... to jsou ovšem obecné poznámky, to váš přítel jistě buď ví, nebo nedělá (nevím, na jaké úrovni to je a jestli třeba derivace zná, snad ano),
Tak jsem na to koukal, kamarád zřejmě má jaousi představu, ale mátam nepřesnosti.
Souhlasil bych s příkladem 1 a i b (možná bych ten středový tvar napsal v podobě třeba (y + 2 )= -11/(x-3) v případě a, ale to není až tak podstatné.
Příklad 2a ... celkem správně, jen je to trochu popletené,výraz x+1 musí být kladný (záporný) , to, co je tam psáno pro x+1, se týká už po úpravě samotného x. Taky by tam měla být někde explicitně podmínka x≠0. A taky je to psáno trochu nesrozumitelně, beze slova vysvětlení, co se děje,musí čtenář luštit. Proč třeba píšete -(x+1) = -x-1, to je dost samozřejmé, řešiteli jde zřejmě o to, že za daných podmínek je |x+1| = -(x+1) . A vlastně ani nevím, co myslíte tím
2->1. a 3. kvadrant (teda já to tuším, ale přijde mi to hodně stručné
jinak graf vypadá dobře. V příkladu 2b se řeší funkce uvnitř absolutní hodnoty, následně je graf namalován dobře, se zohledněním té absolutní hodnoty, ale beze slova vysvětlení. Příklad 2c je úplně blbě, už na první pohled je graf špatně, protože se řešitel vykašlal na tu vnější absolutní hodnotu, y vždy vyjde kladné.
Příklad 2d- tam bych to řešil metodou jako v 2b, tedy určit ty "vnitřnůhyperbolu a udělat z ní ansolutní hodnotu. Jak je to dělané tady, není nejštastnější, ten graf je poskládán z kousků hyperbol a vy to máte tak, že jste vždy namaloval celou hyperbolu a pod to poznamenal interval, to by bylo třeba vyznačit přímo na grafu. A doporučil bych namalovast tam osy (určete významné body)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.