Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Učitelka mě nesnáší

Od: pomocka odpovědí: 12 změna:

Ahoj, mám takový problém... Učitelka mě nemá ráda. Dřvíe, se všemi starými učiteli, jsem měla ze slohu za 1, ale teď mám vždycky za 3 :(. Učitelka to vždy odůvodní tím, že píšu nezajímavě, a přitom na literárních soutěžích (ve škole, nebo tak) jsem oceňována. Nevíte, co s tím mám dělat? Poraďte prosím...

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

eulalie*
hodnocení

4x

Asi jsi učitelce nesedla a má ve třídě jiné oblíbence. Většinou s tím nic nenaděláš. Snaž se normálně učit tak, jak doposud. Pokud tě baví psát a literární soutěže, zúčastňuje se jich a na výroky své učitelky nehleď. Ony nejsou v mnoha případech objektivní. Na to jsme už doma přišli dávno. A hlavně se tím nenech otrávit. Ber to tak, že učitelku nepředěláš. Taky mě napadá, má ona ve třídě nějakého oblíbence, kterému např. nadržuje? Víš kolik nadaných lidí bylo ve škole považováno za naprosté debily a nevzdělatelné lidi a chodili domů se čtverkami? Jen svou vlastní pílí a úsilím se jim pak podařilo překonat tyto potíže a přesvědčit své okolí o svém nadání. Takže jak jsem psala - uč se, vzdělávej, piš, soutěž, recituj apod. a na učitelku opravdu kašli. Málokterá umí překonat svůj stín a poznat v dítěti, že v něm nějaké nadání je. Toto je naše zkušenost s českým školstvím.

pomocka
hodnocení

Páni, dík. To mě povzbudilo :)

 

iz*
hodnocení

4x

Hodnocení dřívějších učitelů ani ocenění v literárních soutěžích nevypovídají nic o tvé schopnosti splnit zadání slohu od současné učitelky.

Máš-li pochybnosti o hodnocení učitelky, obrať se prostřednictvím rodičů na vedení školy a žádejte přehodnocení jiným učitelem. Pokud se jiní učitelé ve více případech (jeden sloh by nestačil) budou v hodnocení výrazně lišit, mělo by s tím vedení školy něco dělat. Pokud by se tím vedení školy nechtělo zabývat, lze se obrátit na školní inspekci, případně na zřizovatele školy.

___ Nelíbí se mi, jak kvůli odlišnému hodnocení své učitelky hned konstatuješ, že tě nemá ráda.

To je velice subjektivní hodnocení a podle mne i nesmysl. Učitel nemůže žáky hodnotit podle toho, jak mu jsou blízcí či sympatičtí, ale musí je hodnotit podle jejich výsledků. A u písemných prací, u nichž je velice snadná kontrola, by si to (alespoň podle mne) žádný nedovolil.

doplněno 28.01.13 11:34:

Na rozdíl od Eulálie neradím na učitelku a její hodnocení i názor kašlat. Já bych si naopak za paní učitelkou došla a požádala bych ji o konzultaci.

Porovnala bych její hodnocení s předešlými i s literárními soutěžemi, vyptala bych se jí na důvody jejího hodnocení a zeptala bych se v čem jsou mé slohy oproti dřívějšku horší.

Budeš-li šikovná a zdvořilá, dozvíš se, co bys mohla zlepšit, a navíc dáš paní učitelce najevo svůj zájem o předmět. Je možné, že ji i přiměješ k zamyšlení.

Teprve pokud by toto k ničemu nevedlo, hodila bych to za hlavu. Talent se prosadí i bez neobjektivní (?) učitelky.

doplněno 28.01.13 14:43:

Eulálie, vlastně ani ne (znám to z dřívějška - z doby, kdy jsem navštěvovala základní školu, ny gymnáziu už to bylo jiné).

Za svou praxi (přes 16 let) ve školství jsem se s takovou učitelkou setkala jenom jednou. Ovšem vedení školy s ní hodně rychle zatočilo (pochybuji, že by si to v další škole ještě dovolila) ... Dřívější praktiky se v dnešním školství už dlouho nepoužívají.

Stejně jako mají žáci (i jejich rodiče) znát povinnosti žáků, měli by znát i svá práva. A neměli by se bát se jich slušně (!) domáhat.

doplněno 28.01.13 14:49:

@Eulálie, @Honzas1

Nesouhlasím s Vámi: Nechají-li si rodiče "zasednutí učitelky" na své dítě líbit, "aby se učitelka jejich dítěti ještě nemstila", prokazují svému dítěti medvědí službu.

doplněno 28.01.13 21:20:

Eulálie, právě že vím, jak to ve školách chodí.

Znám školství z pohledu žáka/studenta, matky tří dcer i učitelky (ZŠ, učiliště, SŠ).

Trvám na tom, že je chyba nechat špatnému učiteli či vedení školy jejich jednání projít. Nejen proto, že tak nemůže dojít k nápravě na straně školy, ale hlavně proto, že se tak dítěti dává návod, jak problémy obcházet.

Ale to už jsme odbočily od původního tématu.

eulalie*

Ivzez, a máte vůbec osobní zkušenosti s tím, jak si umí učitelka na dítě zasednout? Takové ty rady typu - Zajdi si za učitelkou, požádej o konzultaci, je možné, že ji přiměješ k zamyšlení... bacha na tady toto. Asi neznáte, jak umějí být učitelky mstivé, když se jim člověk postaví. Já jsem toto zažila se svým dítětem. A nepomohlo nic, vůbec nic. Takže po těchto zkušenostech už radím, nehledět na učitelku a hledět si svého.

s tím musím souhlasit.. není dobré si to u učitelky rozházet a věřím tobu že ksyby sis na ni šla stěžovat tak by ti to pak dala v hodinách vyžrat...ono každý učitel hodnotí jinak.. to se tak nedá brát... co se jednomu líbí, pro druheho je nuda... nejrozumnější by bylo, kdyby jsi za ní zašla a probrala s ní, co se jí na té práci nelíbí, co by jsi měla změnit... z tohoto by ses měla poučit a myslet při příští práci na to, co vyžaduje učitel a máš to v suchu...

eulalie*

Jak jsem již jednou psala, mám s tímto velmi zlé zkušenosti. Tady nejde o to, že zasednutí učitelky nebudou rodiče řešit, vy asi opravdu nevíte, jak to taky může ve škole chodit. My jsme to zažili, vím o čem mluvím. Někdy je lépe nechat učitelku učitelkou a její blbosti, než aby se mému dítěti mstila... Omlouvám se předem všem schopným a kvalitním kantorům, kteří se takto špatně nechovají, ale o učitelích mám tedy své mínění, a není to vždy to nejlepší. Dokážou svým chováním naprosto otrávit pobyt dítěte ve škole.

já hlavně nechápu paní učitelko, jak můžete někoho soudit, aniž vůbec víte jak to přesně bylo... proto jsem doporučil nejšetrnější cestu... pokud poté má žákyně stále pocit že je na ní nějak zasedlá tak at si jde stěžovat.. prosím.. ale také si myslím že chování dnešních žáku je takové kvůli osobám jako jste vy... místo toho aby šli s učitelem tak jdou proti.. a pak že není úcta k učitelům...

iz*

Nejsem si jista, komu je Vaše reakce určena.

Já přece nikoho nesoudím. A se žáky jsem případné problémy vždycky řešila. (Věděli, že za mnou mohou kdykoliv s čímkoliv přijít.)

 

hodnocení

3x

Každý kantor má svůj pohled na věc, svůj vkus a svůj literární cit.

Taky je potřeba říct, že jak se školák vyvyjí, měl by se vyvíjet i literární projev. Je možné, že prostě na svůj věk už nepíšeš tak poutavě, jako dřív.

Postupem času by se mělo taky větší vahou hodnotit technické provedení slohové práce, nejenom její obsah, tak jak je tomu v nižších ročnících.

Doporučuji na sobě pracovat, hodně číst a získávat na slovní zásobě i obratnosti v psaní.

iz*

Minstrele, souhlasím s Vámi. To, co stačilo v nižších ročnících (v případě soutěží v nižších věkových kategoriích) už nemusí být odpovídající projev žáka vyššího ročníku.

 

hodnocení

2x

Asi má jiný vkus. Já taky několikrát dostala za 3, a přitom jsem dříve měla samé jedničky. Ptala jsem se proč a odpověď byla taková, že tohle prostě není její vkus a nudilo ji to (psala jsem spíše sci-fi, fantasy atd.). Chápu to, známka ze slohu o ničem mocnevypovídá. Záleží, na co se učitel zaměří (jazyk, gramatika, příběh) atd.

 

hodnocení

0x
avatar ildika

Ve slohu by neměly být stylistické chyby a hrubky. Ostatní je čistě individuální a známkou hodnotit nelze.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]