Nejste přihlášen/a.
Kdybyste byli učitelé u váš žák by měl v ŽK z vašeho předmětu pětadvacet jedniček, tři dvojky, ale zato by se mu moc nepovedla čtvrtlení práce a napsal by ji na dvojku (což ale byla nejlepší známka z celé třídy), měl by ale dobré znalosti a daný předmět by mu šel nejlépe ze všech žáků, co učíte, co byste mu dali na vysvědčení?
Toto je právě můj případ. Já si myslím, že by mi měla dát jedničku, ale ona se ještě rozmýšlí. Přeskouší mě a musím to dokonale umět. Myslím, že je to hodně přísné známkování, jiného učitele z naší školy by ani nenapadlo nad dvojkou zauvažovat. Problém je v tom, že si na mě tato učitelka trochu zasedla, i když určitě ne ve zlém, je to nejspíš kvůli tomu, že mi to jde a chce, abych to všechno uměla naprosto dokonale. Už mě to ale vadí, jak mi pořád říká, abych se učila. O to víc mě její přísná důslednost mrzí, protože je to moje nejoblíbenější učitelka.
Podle mě by se vůbec rozmýšlet neměla. Za to, z čeho ty známky máš zodpovídá ona, takže jestli bere pétiminutovky jako
Bezvýznamnou známku, ale nebyla schopná vám místo 10 pětiminutovek dát 5 "významnějších" testů, neměla bys to "odnést". Jestli jo, tak je to s prominutím husa. A pak jsou tu ještě dvě možnosti - buď máš nějakej osobitej styl, kterej jí vadí, nebo jí štve, že to umíš skoro líp jak ona. S oběma možnostma jsem se bohužel osobně setkala... ještě že už mám nějakou tu dobu po škole. A můžu ti říct, že stát se to mé dceři, tak by paní učitelka ode mne dostala takovej kouř, že by si to za rámeček nedala
Známka na vysvědčení není tvořena jen "souboem" známek v žákovské. Je v ní i aktivita v hodině aj.
Jednou učitelce poděkuješ, jak tě dobře připravila, protože jaká učitelka by ti byla milejší? Ta, které by bylo jedno, jestli umíš nebo neumíš? Myslím, že v tobě vidí velký potenciál, tak tě drtí.
Průměr známet je pouze orientační, do známky na pololetním či výročním vysvědčení se toho promítá více.
Známka z čtvrtletní písemné práce má samozřejmě větší váhu, než známky z běžného zkoušení. Znám i češtináře, kteří nedají výbornou nikomu, kdo v průběhu pololetí i jen jednou získal jinou známku než jedničku (tvrdí, že výborný žák musí být výborný stále a ve všem).
Za přísnost učitelky bys měla být ráda, taková učitelka většinou hodně naučí. O žádné "zasednutí" samozřejmě nejde, tím se většinou ohánějí žáci, kteří nedokáží dosáhnout lepšího výsledku.
doplněno 18.01.13 21:43:Oprava: známek
Já ti dám radu a to jsi ještě na ZŠ. Přestaň řešit 1-2 (průměry) to tě pak v životě neudělá úspěšným. Uvidíš, že červený diplom tě v reálu neudělá lepším než nějakého trojkaře co udělá školu taky, ale s odřenými uši. Tyhle jedničkáři se v reálném světě těžko uplatní totiž jedině jako další učitelé, výzkumný pracovníci, děti zazobaných rodičů v jejich firmách.
Já nechápu už to, že žák má v ŽK 25! známek, vlastně ještě víc než 25. Ty jedničky jsou za co? Za pětiminutovky-téměř bez hodnoty, za aspoň 20ti minutovou práci-ano to hodnota je, z tohoto vidíš, že spočítat průměr je nesmysl, učitel ví zač každá známka je a ví jak pracuješ v hodině. Ty pracuješ asi dobře ale mít na vysvědčení samé jedničky nemusí nutně znamenat, že budeš použitelná pro život. Přestań se honit za jedničkama a uč se sama pro sebe a uvidíš, že to i tak budou ty jedničky, no a když to bude dvojka tak se svět nezboří.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.