Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Problém ve škole - je syn hyperaktívní?

Od: bukina* odpovědí: 31 změna:

Dobrý den.Můj syn navštěvuje první třídu.p.učitelka tvrdí,že je hyperaktívní a nedává pozor při zadání úkolů

.Přitom z každé strany slyším,jak je šikovný,slušně vychovaný a velice chytrý.

Pozná už dva roky písmenka,chová se jako velký školák.mylím že splňuje všechná kritéria

k tomu,aby školu mohl navštěvovat.děkuji.

doplněno 24.10.12 13:11:

Včera syna vyhodil p.učitel hudební výchovy za dveře.syn to pry nechce řešit...šest a pul ročne ditě za dveřma?a poví že to nechce řešit?to asi není v pořádku.a paní třídni učitelka namísto toho,aby se jej zastala mně posíla do ppp.

 

 

31 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

7x
avatar jethro

Hyperaktivita může být objektivní problém, ale častěji je to jen výmluva bezradných učitelek, které si neumí zjednat ve třídě kázeň. Je možné, že právě proto, že je vaše dítě velice chytré, tak se ve škole nudí a nedává pozor. Težko radit od počítače, řešením by možná bylo přemluvit učitelku, ať mu raději zadá nějakou náročnější činnost (samozřejmě při výuce, ne za domácí úkol - problém je ve škole, ne doma)...

 

martinaa*
hodnocení

6x

Bohužel často bývá, že spolu souvisí chytrost a hyperaktivita. Že si něco myslíte Vy, to není směrodatné, v realitě to může být jinak. Zkuste se synem zajít do pedagogicko-psychologické poradny (měla by ji poradit i škola, kterou syn navštěvuje), kde Vám s jistotou řeknou, zda je syn zcela zralý na školní docházku.

Pokud by se nic neprokázalo, tak syn prostě jančí, protože třeba nemá Váš dozor, a zkouší, co učitelka vydrží.

 

eulalie*
hodnocení

3x

Víte, máte-li hyperaktivní dítě, pozná se to právě ve škole. Nepozornost, neposednost, zapomínání úkolů atd. Pokud takové dítě vlastníte, nic s tím nenaděláte. Hyperkativní dítě, nebo dítě s ADHD neznamená, že je hloupé, většinou se jedná o průměrně nebo i nadprůměrně nadan děti. Ale tím, že jsou nepozorné a neusedí, budí dojem, že jsou lempli a raubíři. Ale jestli je váš syn hyperaktivní, to opravdu může posoudit jen odborné vyšetření. Nebránila bych se tomu, být vámi. Aspoň byste věděla, na čem jste. Protože jestli je syn hyperaktivní, tak s ním projít základní školu bude velice náročné, bude vás to stát mnoho nervů a síly a hlavně bude váš synek potřebovat vaši pomoc i ve vyšších ročnících školy, dokonce např. i na střední škole, jestli budete chtít, aby z něho něco bylo. Píši vám to proto, že moje dítě je dítě s ADHD (nepozornost), proto mám s tím bohaté zkušenosti.

 

hodnocení

3x
avatar babkazov

Nedá mi to, musím napsat. Byl někdo z vás, už jako dospělý člověk ve třídě, kde je o trošku méně, než 30 dětí? Dovedete si to vůbec představit? Každé jiné, každé s jinými projevy, každé s jinými potřebami a každé s potřebou jiného přístupu. Měly byste na to 45 minut! 30 dětí! A tyto děti něčemu naučit tak, aby rozdíly ve znalostech byly co nejmenší.? Prostě, všechny děti naučit? *hej*Ano, učitelky mají vzdělání, mají metodiku, mají pomůcky, mají prostředky, znají způsoby. Ale! Mají téměř 30dětí! Není to speciálka s počtem dětí 10. Dovedete si to vůbec představit?! *sok* Kolik lidí se tady hroutilo, když se paní šéfová na něho jen křivě podívala, nedali si rady s jedinou vedoucí, s jediným problémem. A teď pěkně- Stěžovat, kantorku zničit! Protože ona za všecko může*bum*

doplněno 25.10.12 08:09:

Co já se vůbec rozčiluji. Omlouvám se, neměla jsem to napsat. Je to zbytečné! Marnost, marnost, všechno je marnost!

krkovicka*
Učitelka která dostane prvňáčky to určitě nemá lehké.Je s dětmi celý den na všechny vyučovací hodiny.Měla by si udělat po dvou měsících přehled o dětech a vytridit Je.napíšu co se nám stalo v první třídě.Byly tam dvojčata holky které neustále vykřikovali místo hlášení jak jedna tak druhá.Stačilo párkrát ze strany učitelky naznačit že pokud tohle budou dělat a nedají šanci ostatním tak je prostě nevyslechne,nevyvola.Párkrát to ještě zkusily.Pak pochopily že tudy cesta nevede.Ano,měly tam kluka který zlobil natolik,že vyrusoval ale naše učitelka mu uzpůsobila výuku tak,že mu po dokončení úkolů nakazala jít udělat deset drepu.Tak dřepoval:) doslova víc se těšil na drepovani než na výsledek psaní či počtů.Jsem ráda že máme tuhle učitelku.Vrátila se po mateřský a jako rodič malého dítěte a učitelka umí s dětmi pracovat.Taky si získala respekt u kluka kterého zamkla ve třídě,neboť se ji schoval do skříně místo toho aby šel s dětmi do tělocvičny.Strachy běhala po škole,po Wc hledala a hledala-po té slyšela breceni a odemkla a kluka pustila i s jednou vychovnou přes zadek.Hezky prekvapko a vůbec ani rodičům to nevadilo.Za ten strach kde kluk je si jí i zasloužil.
sargo*

Nerozčilujte se, JE to marnost nad marnost. Všimla jste si, jak se automaticky dává rovnítko mezi živý = chytrý? No nevím, zkrátka nevychovaných spratků je pořád dost. Většinou se srovnat nechají, ale spolupráce z domova je nezbytná... pokud během chvíle srovnáte do latě "hyperaktivní" dítě jenom tím, že trváte na svém, a rázem je z něj soustředěný beránek, tak by zasloužila za uši matka i psycholožka. Kdyby se tyhle diagnózy tak nerozdávaly, nebyly by skutečně hyperaktivní děti takoví chudáci. Takhle jich má každá učitelka několik a na jakýkoli speciální přístup se zvysoka kašle.

people90*

Naprosto souhlasím není lehké zaujmout 30. dětí a 45.minut je usměrňovat k danému tématu...

Všem bych zde doporučil zkuste své dítko zaměstnat na 45. minut a vezme te si i sousedů dítě a uč te je doma ty písmenka...

a pak suďtě vyučující... už pro kolektiv 10. lidí je to těžké, ale pohodlnější! Pří 30 studentech je to katastrofa!

 

 

cobrak*
hodnocení

2x

Dobrý den. Vezměte ho k psychologovi. Klidně stačí školní, kterého má každá škola. Ten Vám řekne, jestli je hyperaktivní a nebo ne. Může mít třeba jen lehkou mozkovou dysfunkci.

 

dejavu*
hodnocení

2x

Jak dlouho je syn schopný vás poslouchat, když mu čtete pohádku? Jak dlouho se seoustředí na domácí úkol? Doma s ním tyto problémy při dělání úkolu nemáte?

Hodně učitelek si teď stěžuje, že děti nejsou schopny udržet pozornost, že se prosazují jen křičením, nerespektují učitele, že děti nejsou vedeny k tomu, aby udržely pozornost a byly zticha, neustále vyrušují atd.. Určitě nejste sama, kdo má takové problémy. Co ale s tím?

Je moc dobře, že s ním půjdete do poradny. Diagnózu ADHD však stanoví psychiatr s psychologem, někdy i s neurologem, aby se vyloučily další možné příčiny. Pokud byste tam nenašla lidi, se kterými budete spokojena, nazavrhujte ji, ale zkuste jinou nebo dětského psychologa. Někdy člověk musí delší dobu hledat, než najde odborníka, který mu sedí. Důležité je především to, jak se bude postupovat dál. Někdy navrhnou např. odklad školní docházky. Po ten rok pak se synem můžete třeba i pod jejich vedením pracovat, aby se jeho koncentrace zlepšila.

Chápu, že vás jednání učitelky bolí, ale zkuste se s ní posadit a vyslechnout ji a zjistit, kde je problém, jak se syn projevuje a poptejte se jí, co na něj funguje a co si myslí, že byste měla dělat. Je dobré znát její názor a vědět, co od ní můžete čekat. Některá škola i umožňuje, abyste byla na výuce přítomna, abyste to viděla. Bude taky zajímavé, jestli si to syn dovolí před vámi, pokud se vám to umožní. Neberte učitelku jako svého nepřítele, je strašně důležité, abyste se spojily a synovi pomohly, včasná diagnostika ADHD může velice pomoci. Přečtěte si něco o ní, její léčbě a výchově dítěte s ADHD adehade.cz/...

doplněno 25.10.12 09:12:

Na tom odkazu též najdete pracoviště, kde se ADHD zabývají. Tam vám jistě pomohou a poradí.

 

sargo*
hodnocení

1x

Je docela běžné, že se dítě chová docela jinak doma a jinak ve škole, ať už z toho těžíte vy nebo učitelka :) Hyperaktivity by si všimli skoro určitě už ve školce, ta se vážně nepřehlédne. Pod tím slovem ale mají lidé sklony strkat kde co. To je ale vedlejší. Učitelka není váš nepřítel (i kdybyste měla potřebu si jí doma ve sklepě namalovat na terč od šipek) a vy ji musíte přesvědčit, že ji dokonale chápete, protože jenom když na vás bude pozitivně naladěná, bude na syna reagovat tak, aby se choval líp. Takže - spolupracujte! Vysvětlete jí, že doma je kluk v pohodě, takže nevíte přesně, jakým směrem na něj působit. Ale že když vám popíše problém, samozřejmě s ním promluvíte a pokusíte si s ním případně procvičit kritické situace. Zeptejte se jí, jestli by navrhovala návštěvu PPP (- pedagogicko psychologické poradny - moc si od toho neslibujte, ale třeba tam nemáte tak neskutečně pitomé brécy jako my tady a bude to i k něčemu... :-D) či přímo psychologa. Zkuste s ní probrat, jestli nedává pozor, protože má pocit, že je to všechno moc lehké, nebo jestli ho strhávají kamarádi, nebo jestli je rád za šaška... prostě, spolupracujte. Spolupracujte tak moc, až si bude učitelka přát, abyste se tak neangažovala :-D Ale samozřejmě nezapomínejte, že to není boj s ní, ale společná snaha asimilovat dítko do společnosti. :)

 

hodnocení

0x
avatar kapkanadeje

Dobrý den. Pokud se učitelka domnívá, že je Váš syn hyperaktivní a Vy máte jiný názor, opravdu jasno do toho může vnést až návštěva dětského psychologa a jeho vyjádření se. Pokud jste doposud nezpozorovala, že by syn měl nějaké problémy, pak může jít jen o roztěkanost apod...Mám hyperaktivní vnučku a mohu s čistým svědomím říci, že ty problémy se nedají přehlédnout již od mala. Pokud dítě má nějaký problém pouze ve škole a jinde ne, nemusí se jednat o hyperaktivitu. Zatím bych nedělala žádné závěry, vůbec se nebojte navštívit odborníka. Vyvrátí, či potvrdí, domněnku učitelky a pak to teprve začněte řešit, co a jak dál. Neznepokojujte se tím.

 

kolopolo*
hodnocení

0x

A takto to začíná,učitel si zasedne na žáka,protože je jiný než ostatní a učitelé to neumí řešit.Neumí vzbudit pozornost u žáka.Učitelé by chtěli ve třídě jen chytré,nadané děti.S takovými dětmi prostě ztrácejí čas protože zdržují ostatní kteří jsou bystřejší,pozornější.Být váma ta do poradny jdu pak budete mít alespoň na papíře doloženo že mají k žákovy přistupovat jinak než k ostatním a dítě nebu tak stresováno ve škole.A hlavně neodporujte učitelům vše jim odkývejte,protože když jim řeknete něco s čím nesouhlasí odnese to jen a jen vaše dítě ve škole.Nebo pokud máte možnost tak jít do jiné školy ale ja myslím že je to všude stejné.Učitelé jsou líný cokoliv řešit.

martinaa*

Nemáte pravdu. Mnoho rodičů si neuvědomuje, že učitel v hodině nemá čas jen na to JEJICH dítě. Že existuje 20, 30 dalších dětí. A že to nezaujme jednoho z třiceti, bohužel. Při dnešním stavu školství se nelze v hodině věnovat dětem jednotlivě. Existují samozřejmě odlišné úkoly, také jsme ve třídě měli kluka, co místo diktátů psal nějaké lehčí cvičení.

A bohužel takto to začíná, pomluvami a neochotou rodičů si přiznat, že realita je jiná, než si oni vysnili. Že i dítě se třeba chová jinak, než doma.

Teď jsem řešila ve školce podobný problém, kdy si maminka stěžovala, že si s jejím dítětem málo hraju a prý vůbec nemám vztah k dětem. Tak bylo mamince vysvětleno, že zatímco ona má doma na starosti jen svého miláčka, já jich mám hned 25, takže opravdu nemůžu hodinu stát za zadkem jednomu dítěti.

Myslíte, že maminka to pochopila? Tipněte si.

 

hodnocení

0x

Jen bych chtěla dodat, že se také může jednat o poruchu soustředění a pozornosti, což by měla "diagnostikovat" testy pedagogicko-psychologická poradna. Pokud tomu tak u Vašeho syna je, měli by vyhotovit písemnou zprávu s doporučeními jak k Vašemu synovi přistupovat pro školu, resp. pro třídní učitelku, a ta je povinna ji respektovat. Pokud byste měli i nadále problémy, a ve škole by nerespektovali doporučení PPP, pak by bylo vhodné uvažovat o změně školy.

 

hodnocení

0x
avatar babkazov

To, co vám odpovídá Martina, je naprosto správné. Velice často jde ruku v ruce nadměrná inteligence a hyperaktivita. Podle toho své dítě nemůžete posuzovat. *hej* Hyperaktivní dítě je velmi náročné na pozornost a čas učitelky. Jenže je problém v tom, že učitelka má ve třídě kolik dětí? 25, 30? Aby učitelce všechny děti rozuměly co vysvětluje, co učí, co po dětech vyžaduje, potřebuje mít ve třídě klid a soustředěné děti. Jestliže však má ve třídě jedno, dvě nesoustředěné, hlučné a pohyblivé děti, které ruší, hodina je o ničem. Ostatní děti se přestanou soustředit, berou to jako vítané zpestření a důvod ke smíchu. Je-li to jedna hodina, je to legrace, ale jestliže je to stále, je to tragedie. Pro učitelku, pro ostatní děti a také pro to dítě, které nezvládá samo sebe, nedokáže se požadovanou dobu soustředit. *hej*Najděte si nějakou literaturu, ať už papírovou nebo na netu a přečtěte si něco o tomto velikém problému. Budete to potřebovat velmi, velmi dlouho. Hyperaktivita neodejde tak, jako třeba chřipka. Lituji ze srdce vašeho chlapce, vás a ještě více paní učitelku a ostatní děti.

 

iz*
hodnocení

0x

Na dálku samozřejmě neposoudím, je-li Vaše dítě hyperaktivní nebo ne, ale domnívám se, že prvotní problém bude spíše v tom, že paní učitelka neumí zaujmout dítě, které již má nějaký náskok (zmiňujete, že písmenka zná už dva roky).

Takže já bych začala u paní učitelky: Navrhla bych jí, aby na dobu, kdy se ostatní děti učí to, co Váš syn již umí, synovi zadala jinou práci. Syn se bude mít čemu věnovat a nebude rušit.

Jak píše výše KapkaNaděje, hyperaktivitu by školka ani Vaše okolí nepřehlédlo. PPP sice Vašemu synovi neublíží, ale viděla bych ji až jako další v pořadí. Je totiž docela dobře možné, že se vše srovná změnou přístupu vyučujících. Pokud by paní učitelka odmítala spolupráci, obrátila bych se na vedení školy.

 

bukina*
hodnocení

Děkuji všem za názory.Půjdu s klukem do poradny a uvidíme.Jednání p.učitelky se mi nelíbi,ale s tím nic nenadělám.Přišlo mi drastické to,že když můj kluk skákal do řeči pánu učiteli,že kluka vyhodili na chodbu...co kdyby odešel.nebo si ublížil?je to ještě malý kluk.A místo toho,aby mi p.učitelka psala,že kluk nemá ořezané tužky( i kdž ještě ráno je mněl v pořádku),mohla mi sdělit,že kluk spival v hodine a byl nesousředěn.

iz*

To vážně vidím na problém u p. učitelky. Vyhazovat děti ze třídy učitelé už několik let nesmějí. S vedením školy už jste mluvila?

 

krkovicka*
hodnocení

0x
Dobrý den.Stejný problém měla moje známá.Rozhodně Váš syn za nic nemůže.Je to chyba učitelky.Od tě mojí známé,kluk byl velice chytrý,matematické olympiády za školu plnil bravurně.Problém s ním byl v hodinách.Všechny úkoly splnil mžitkem oka a pak se tzv.nudil.Pichal spolužáky kruzitkem,bouchal do lavice-samé poznámky,bohužel.Táhlo se to s ním od první třídy a ani učitelé si sním nevěděli rady po celou tu dobu.Pak prestoupil díky stěhování na jinou školu,kde ho v hodinách dokázali naplno zaměstnat a přestal být tzv.grazlem a stal se vzornym žákem.
Váš problém je učitelka,která si nedokáže poradit a rovnou sdělí že Váš syn je prostě nesoustredeny a vyrusuje.Rovnou bych na Vašem místě si stěžovala na kárné postupy učitelky,která nyní po dvou měsících docházky do školy teď toho kluka naprosto znechuti docházky.Posílat prvňáčka za dveře je hrozný trest.On tam jde s nadšením ukázat své schopnosti a učitelka dělá tohle,protože nedokáže přizpůsobit výuku ve třídě,tak aby i Váš syn mohl v učení spolupracovat...
Ten příběh mé známé je starý 22let,jak vidím nic se za tu dobu ve školství neposunulo dál.
martinaa*

Krkovičko, popravdě mne překvapuje, že tak rozumná žena, jako ty, napíše takový nesmysl. Jak je psáno pod tebou, byla jsi někdy ve třídě s 25 dětmi? Nelze se jednomu hyperaktivnímu dítěti věnovat individuálně, když máte ty ostatní něco naučit. A to si piš, že ten jeden zlobivec ti rozhodí celou třídu. Jistě, že může učitelka zkusit individuální úkoly apod., ale co, když to nezabere?

Jak bys to řešila? Poznámkou? Neustálým okřikováním? Zavalením úkoly? Ostatní děti si velmi rychle všimnout, že má druhé dítě něco speciálního, a začnou to vyžadovat také. A začnou žárlit, proč se paní učitelka vc věnuje jemu? Proč má jiné úkoly? Ono ukazovat s nadšením své schopnosti je jedna věc, a být hyperaktivní a pořád vyrušovat druhá. Učitelka nemá na starosti jen jedno dítě.

Ve třídě také mám hyperaktivní holčičku, neposedí, ke všemu poznámky, vyrušuje, nestále v pohybu, při spaní se převaluje, strhává i ostatní. Naštěstí ve školce se všichni neučí to samé, takže se jí mohu chvíli věnovat i individuálně. Ne však celou hodinu, že. Pokud neposlechne potřetí, i jako dítě ve školce dostane trest - sezení u stolečku, jiné místo na spaní apod. I učitelka s 20 lety praxe říká, že ve škole s ní budou velké problémy. Přitom je velmi šikovná, chytrá. Ale nezvladatelná.

doplněno 25.10.12 14:19:

Prostě, tak nějak ve zkratce, teď je prostě taková doba, že chyba je vždy v učitelce, která je blbá, neumí si poradit atd. Málokterý z rodičů je schopen si přiznat, že právě jeho dítě je problematické.

krkovicka*
Beru učitelky jako poslání ne jako jejich práci s měsíční mzdou.Když se nebude ve škole víc věnovat někomu kdo to potřebuje,tak ať radši neucí.My měli ve třídě opožděnýho Romana a víc než bylo zdrávo si ho učitelka nechávala o přestávkách aby opravoval pisemky.Tak byl chytrý a dychtivy po informacích.V hodině mu po splnění úkolů dávala opravovat diktáty z jiných tříd,jen aby ho zamestnala.Měla k němu jiný přístup a rozhodně nikdo nechtěl být jim.
Zajímavé je že na praktických školách přístup funguje a to je tam směska žáků a ne všichni jsou stejní.
doplněno 25.10.12 15:35: Další chyba je v tom že kluk tazatelky již šel do školy s naucenou abecedou a buhvico ještě umí.Proto se nudí,zná to a nepotřebuje se to preucovat.
doplněno 25.10.12 15:50: Kamarádce když u dítěte určili diagnózu ADHD,tak ji po marných pokusech vyhodily ze školy,udali socialce a 9ti léta holka skončila v nápravném zařízení a to i přes vánoce.Mimo jiné byly tam i drobné krádeže.Užívala nějaké zpomalovací prášky ale přesto všechno neuměla si uvědomit následky svého počínání.Chytrá byla dost.V pěti letech jsem zirala jakou kresbu vytvořila.Malovala portréty jak dospěláci.Ono to není nemoc.
Co udělá učitelka až se u tohoto dítěte tahle diagnóza potvrdí?Pošle ho zpátky do školky?Nebo jak to bude dál?
martinaa*

Ano, i my měli opožděného spolužáka, který měl jiné diktáty a jiné úkoly, než my. Pohoda. Já byla hyperaktivní, kamarád zase šoumen a zlobivec, a nikdo se nám nijak speciálně nevěnoval, protože na to už nebyl prostě čas. Když jsme zlobili, dostali jsme ve škole poznámku, doma pár faceka šlo se dál. A kupodivu to nezanechalo žádné následky:) Vyrostli jsme z toho.

Kolik žáků mají ve třídách praktické školy? 10,max. 15. K tomu s některými dětmi chodí jejich asistenti, leckdy vypomáhá kolega. Kamarád v takové škole dělá a říká, že i ve dvou těch 15 dětí zvládají horko těžko. Což mi jako "v pohodě"moc nepřijde.

doplněno 25.10.12 15:39:

Chápu, že již spoustu věcí umí a je šikovný. Pokud je ovšem tak šikovný, musí si uvědomit, že ve škole se chováme jinak, než doma, a že nesmí rušit ostatní děti. I děti ve školce to pochopí, ačkoli se jim to musí každou chvíli připomínat.:)

doplněno 25.10.12 16:02:

Nemoc to určitě není, ale je to porucha. Odchylka od normálu. Učitelka, pokud bude mít potvrzenou diagnózu, tak to holt bude muset řešit jinak, zvolit více specifický přístup. el ne každé zlobivé rušící dítě je ADHD, některé jsou prostě zlobivé:)

Vložit se do toho může i školní poradce či PPP a mohou navrhnout správný postup. Bohužel toto se na školách neučí, jak přistupovat k dětem s ADHD, to je věcí specky...

iz*

Martino, mýlíte se, chyba učitelky není dobou (alespoň já módě nepodléhám), ale jejím přístupem.

Chlapec pravděpodobně navštěvoval školku, ale maminka žádné problémy v MŠ nezmiňuje. Hyperaktivitu by nepřehlédly ani učitelky v MŠ a ani okolí.

Maminka dále zmiňuje, že má chlapec náskok. To vše podle nasvědčuje jinému problému.

Posílat děti na chodbu se opravdu už několik let nesmí, nemluvě o tom, že jde o neadekvátní trest pro prvňáčka.

___ Já vidím situaci opačně (a to mám zkušenosti z obou stran - z pozice rodiče i z pozice učitelky): Neumí-li si vyučující s dětmi poradit, svede to na hyperaktivitu nebo na něco jiného a pošle dítě do poradny. Návštěva poradny sice dítěti nijak neublíží, ale nevyřeší příčinu - naopak oddálí možné řešení.

Bývalo dobrým zvykem, že v prvních třídách učily nejzkušenější učitelky, které měly i dostatek trpělivosti. Škoda, že se na to pozapomíná.

martinaa*

To máte pravdu, posílá za dveře se mi také nelíbí. Ne každý učitel je však tak trpělivý, aby hodiny uklidňoval a zaměstnával jedno neposlušné dítě... nicméně trest je dosti neadekvátní.

Já byla hodně "otravné" dítě, spousta vyrušování, poznámek blablabla. Když to beru zpětně a zkusím si představit, že by se mi učitelka měla věnovat více, tak by celou hodinu nedělala nic jiného. Byla jsem také docela nezvladatelná, ale žádná porucha se nepotvrdila. Jen jsem prostě byla živá a drzá. Tak jsem dostávala poznámky, měla domácí tresty a od rodičů ještě dostala na zadek, že jsem na paní učitelku drzá... a ve snu by mne nenapadlo stěžovat si na učitelku, že si nevěděla rady.

Nevím... opravdu mi teď přijde chování rodičů jiné, než bývalo za nás.

iz*

Mně nepřijde, že by si tazatelka na jednání vyučujících stěžovala. Spíše je kritizuji já, a to se snažím na situaci dívat z obou úhlů pohledu (učila jsem přes 16 let a moje děti také navštěvovaly školy).

 

buss
hodnocení

0x

Prosím přesný předmět... Chyba bude zřejmě v tom, že je v vpředu před ostatními, tudíž už něco umí a není důvod, aby poslouchal, když to ví. Každá strana co ho chválí není škola.Velký školák v první ttřídě! Tam je to jiné, zvládat přes 20 děcek a v první třídě kdy nemají spoustu návyků. Učitel dostává zabrat. A ještě v dnešní uvolněné době. Učitelé by mohli povídat. Ale takoví jsou i na sš. Všeobecně se radí děcka neučit a nechat to na škole, asi ví proč. Když neberu psychiku, že prostě takové děcko neposedené je. Zajděte si do školy a podívejte se na něj ve výuce.

lio

Neřekla bych, že je problém jen díky tomu, že je v něčem napřed. To by bylo kontraproduktivní maminku utěšovat. Navíc se nejedná o jeden předmět a jednu učitelku. Pokud není schopen při výuce mlčet a nahlas i zpívá, asi tam bude nějaký problém. Dítě, i když se nudí, je schopno pochopit, že má být ticho a umět se většinu času ovládat ve výuce. Takových dětí je mraky, co už umí číst, když přijdou do školy, přesto tam nedělají potíže a respektují učitele, naučí se, že se při hodině nemluví a nezpívá a nechodí po třídě.

buss

No ale já to také netvrdím, že ano. Někteří to nepochopí a pokračuje to i na vyšších školách...

 

kolopolo*
hodnocení

0x

Martina tím che asi říci,že by měli udělat školy pro pozorné,chytré žaky,kteří nevyžadují pozornost a tudíž se jim učitel nemusí tolik věnovat.A pak by měli udělat jiné školy pro ty jiné děti,kteří prostě potřěbují více pozornosti od učitelů.Tím nemyslím,že učitel se mu musí věnovat,ale spíš to že učitel musí brát zřetel na to že to dítě je jiné.Proto radím běžte do poradny i když si myslím že stejně záleží na učiteli jaký zvolí přístup k dítěti.

martinaa*

Chci tím říci, že kdo neměl na starosti 25 -30 dětí, těžko si může představit, že se opravdu nelze věnovat dětem individuálně. A ano, pokud je dítě jiné, musíte se mu věnovat více, to je, myslím, logické. Bohužel, ti, kdož si to nikdy nezkusili, to vědí nejlépe.

Proto mi, prosím, nevkládejte do úst něco, co jsem vůbec neřekla. Děkuji.

Ne, Martina tím nechce říci to, že by školy měly být pro jiné děti. Moc bych si přála, aby vaše dítě přišlo ze školy s tím, že se nic nenaučilo, protože se paní učitelka věnovala dítěti, které je jiné. Věnovala mu péči, pozornost, pomůcky. Ale ono dítě to mělo velice rychle splněné, tak učitelka zase opustila ostatní děti a věnovala se tomu jinému dítěti. Skoro 30 dětí přišlo domů, že učitelka pracovala s tím jedním, dvěma dětmi. Líbilo by se vám to? *bzum* Problém je v tom, že třídy ve školách a školkách jsou nacpané k prasknutí. Plány a osnovy stále a pořád mluví o indivuduálním a citlivém přístupu. Ale ještě nikdo učitelům a učitelkám, kteří vás tak štvou, nevysvětlil, jak se dá nafouknout čas tak, aby vybyl na každé dítě. *modla* Když se školky začaly rušit, všichny kantorky jsme zajásaly, protože jsme si myslely, že z těch prázdných budov vzniknou speciálky. Oční, logopedické, pro děti s lehkou mozkovou disfunkci, pro děti hyperaktivní a problematické děti s opožděným nebo mentálním vývojem. Kde ve třídě bude 10 - 15 dětí, na které učitelka bude mít čas, případně pomocnici, a bude se jim věnovat každému zvlášť a pro takové děti to bude úžasným přínosem. Nenenene. Nic takového! Ve všech školkách a školách zvedli stavy dětí. Všichni chtějí individuální péči, ale nikdo si vůbec nedokáže představit, jak to vypadá v praxi, když je třída nacpaná k prasknutí. Navíc, v každé přeplněné třídě je jedno, až tři problematické děti. *hej* Až nebudete mít v hlavě jiné myšlenky, představte si sebe jako učitelku v takové přeplněné třídě. Pokuste se o to a pak říkejte to, co jste napsala.

doplněno 26.10.12 13:22:

kolopolo nebo také doporučíte kantorům, ať si koupí léky v lékárně a pijí kafe? Jako tomu klukovi co nestíhá? nejste vy nějaký skrytý génius?!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]