Vyhození ze škole, neoprávněné

Od: Datum: 13.09.12 11:16 odpovědí: 34 změna: 14.09.12 15:29

Dobrý den, mám takový problém.

Nejdřív bych popsal situaci. V pondělí, normální vyučovací hodina jsem měl na lavici položený, vypnutý telefon. Nic jsem s ním nedělal. Přišel učitel a vzal mi ho. Vstal jsem a řekl, aby mi ho vrátil. On, že se mám posadit. Tak jsem ho opakovaně požádal, aby mi vrátil telefon. Že nemá právo mi ho vzít. On se naštval a řekl, jestli to chci řešit, tak půjdeme za ředitelkou. Řekl jsem že jo.

Přišli jsme za paní ředitelkou a ta řekla (řvala) že jsem hrubně porušil školní řád, že se mi telefon zabaví a že si pro něj přijdou rodiče a že se to bude řešit u komise. Na to jsem jí řekl, že jsem plnoletý a že rodiče si pro něj uričě nepřijdou. Na to mi odpověděla: "tím líp, v tom případě se seberte, vraťe klíče od skříňky a vypadněte, skončil jste."

Tak jsem odevzdal klíče a šel jsem domů.

V tuhle chvíli, jsem doma. Žádný dopis o vyloučení mi nepřišel a do školy jít "prý" nemůžu.

Tak nevím co mám dělat. Vtipné je, že mě vyhodili po týdnu školy, za takovouto absrudní věc. Z doslechu (od spolužáků) jsem byl vyhozen za používání mobilního telefonu při hodině a arogantní chování.

Také bych chtěl podotknout, že jsem první den ve škole nebyl, tudíš jsem nebyl seznámen ani se školním řádem. Nic jsem nepodepsal.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 13.09.12 11:18
 

a důvod , proč jste měl telefon na stole? Nešlo říc ,omlouvám se nevěděl jsem to už se to nestane .

 
Od: lj
Datum: 13.09.12 11:22
 

Měl jsem tam i láhev s pitím, papír, propisku a kapesníky. Prostě jsem si odložil věcni na lavici. Klidně bych se omluvil ale představa že mi někdo zabaví telefon, pro mě byla nepřijatelná.

Od: axlik*
Datum: 13.09.12 11:25
 

Pravda, někdy je pasivita na místě, asi bych též řekl o vrácení, ale nebyl bych tak průbojný..Zajdi do školy, omluv se a třeba to bude v pořádku..

 
Datum: 13.09.12 11:24
 
avatar

Promiňte mladíku, ale chcete říct, co by se stalo nám, kdyby tohle někdo ve třídě udělal (a choval se podobně jako Vy) ještě před 25 lety? (to není tak dávná historie).

Domů by každý z nás šel kanálama...a doma dostal od rodičů přes...víte ano?

No, ale proč Vás trestat, když jste plnoletý...Šup do pracovního procesu k soustruhu...a za rok máte první Ferrari...a na školu si ani nevzpomenete...Anebo také ne...a budete prstíčkem hrabat.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: hahanaj*
Datum: 13.09.12 11:24
 

No jo, ve škole nemá mobil co dělat , na to jsi dost starý a jistě to víš - i když tvrdíš žes školní řád nečetl - myslím, že ho nečte nikdo .Ale telefon fakt do školy nepatří. No ten trest je dost ale tvrdý , jistě přijmou tvou omluvu - zajdi do školy do ředitelny a omluv se , vím, že to budeš těžko snášet - ale pokud chceš pokračovat dál asi ti nic jiného nezbyde. Zřejmě to bylo i varování pro druhé . Držím ti palce.A nečekej na písemné vyjádření.

 
Od: lj
Datum: 13.09.12 11:34
 

To je pravda, že to vím. Nicméně trest je to opravdu nepřiměřený, ba dokonce až absurdní a pro mojí hlavu nepochipitelný.

Pravdou je, že již jednu střední odbornou školu mám. Nikdy jsem se studiem problém neměl, natož kázeňský a nyní jsem se přihlásil na učební obor, abych se naučil to co mě baví.

Myslím si, že důvod byl trochu i to, že jsem v 19. letech nezapadal mezi ostatní, 15. leté spolužáky.

Spíš mě ale zajímá, zda za tento prohřešek, má právo ředitelka školy mě vyloučit/vyhodit.

Datum: 13.09.12 11:38
 
avatar

Ruku na srdce _ provinil jste se proti školnímu řádu? Provinil! Byl jste arogantní? Byl! Tak jaképak neoprávněné vyhození ze školy! Vy se cítíte být dotčen, namísto toho, abyste s pokorou zašel za ředitelkou a snažil se to vyžehlit. Snad ještě není pozdě na to, abyste s tím něco udělal a dostal ještě šanci k dalšímu studiu. Když budete doma trucovat, tu šanci Vám nikdo jen tak nedá. Hlava Vám jistě již vychladla, tak jděte s omluvou a prosíkem do školy, možná Vám trest zmírní. Ředitelka si svůj postoj obhájí, s tím počítejte.

doplněno 13.09.12 11:41:

Omluva a vyjádření lítosti Vám může být přičtena k dobru. Kyž neuděláte nic, přitíží Vám to. Nezůstávejte tedy pasivní k této záležitosti.

doplněno 13.09.12 11:47:

jj..Hrozí Vám neomluvené hodiny!

doplněno 13.09.12 11:51:

Dokud nemáte v ruce pravomocné rozhodnutí, jste stále studentem školy. A proti každému rozhodnutí se lze ještě odvolat...Takže zde ještě nějaká naděje pro Vás je.

 
Od: lj
Datum: 13.09.12 11:53
 

To je vtipné, když mi ředitelka školy řekne, abych šel domů a pak mi za to napočítá neomluvené hodiny.

Od: olaf71*
Datum: 13.09.12 11:39
 

tak si přečti řád školy, tam to snad bude napsaný, za co Tě může vyhodit. zřejmě se budete dohadovat, zda si telefon používal, ale ber to tak, že ředitelka bude mít navch

Ohodnoceno: 2x
 
Od: olaf71*
Datum: 13.09.12 11:29
 

pokud si porušil řád školy, tak musí přijít nějaká odezva. v tomto případě dost tvrdá. trochu si zamachroval a to Ti uškodilo. za mých školních časů bych dostal pohlavků a hlavně doma. jako výstraha pro ostatní si posloužil dobře.

 
Datum: 13.09.12 11:37
 
avatar

Vzala bych rodiče a šla bych to řešit s ředitelkou. Dnes mívají děcka na stole telefony běžně, při matice třeba k počítání, a pokud si s nimi nehrají a neposílají sms, nevidím důvod, proč by je měl učitel tímto způsobem zabavovat. Nicméně potom nevidím ani důvod, proč by měl telefon, vypnutý a neaktivní, ležet na lavici. Je to zbytečná provokace.

Nicméně - nezachoval ses právě slušně a dosti jsi zariskoval. Nevyšlo to. Příště více pokory a nebylo by od věci se pěkně kajícně ředitelce omluvit, že to bylo velmi přehnané a víckrát se to nestane. A snaž se opravdu mít telefon schovaný, holt někdo to přejde, někdo ho zabaví, záleží na věku a přístupu učitele a také, jakým tónem s učitelem jednáš. Nezlob se, ale když vidím některé maturanty, jak si dovolují kdeco, dělá se mi zle.

Tak trcohu skloň hlavu a přiznej, že jsi udělal chybu. Rozumný ředitel na toto přistoupí.

doplněno 13.09.12 11:37:

"trochu"

doplněno 13.09.12 19:16:

Ano, už jsem to mnohokrát viděla:)

A když si hrál na tvrďáka, bylo by dobré přiznat chybu i za asistence rodičů...

 
Od: olaf71*
Datum: 13.09.12 11:40
 

k počítání malé násobilky

doplněno 13.09.12 11:42:

přece si teď nebude brát rodiče s sebou, když už dal jednou najevo, že je sám za sebe zodpovědný.

Ohodnoceno: 3x
 
Od: lj
Datum: 13.09.12 11:41
 

Podle školskéh zákona:

§30, od. 2

Ředitel školy nebo školského zařízení může v případě závažného zaviněného porušení povinností stanovených tímto zákonem nebo školním nebo vnitřním řádem rozhodnout o podmíněném vyloučení nebo o vyloučení žáka nebo studenta ze školy nebo školského zařízení.

§30, od. 2
O svém rozhodnutí informuje ředitel pedagogickou radu. Žák nebo student přestává být žákem nebo studentem školy nebo školského zařízení dnem následujícím po dni nabytí právní moci rozhodnutí o vyloučení, nestanoví-li toto rozhodnutí den pozdější.
Takže pokud tomu dobře rozumím, v tuhle chvíli bych měl do školy stále chodit a v tomto případě mám i neomluvené hodiny, což může být hlavním důvodem mého vyloučení?
Od: lj
Datum: 13.09.12 11:48
 

Já tam zajdu, přímo za ředitelkou, řeknu jí že se omlouvám za svoje chování atp.

Z toho co jsem ale slyšela jaký jsem si udělal obrázek, řekl bych že reakce bude taková: "To si ze mě děláte srandu? Koukejte se sebrat a vypadnout."

Datum: 13.09.12 11:54
 
avatar

Mladý muži, myslím, že máte dvě možnosti.

Neomluvit se, nedoučit se zajímavý obor a rychle hledat zaměstnání.

Nebo spolknout trochu příkoří, přiznat velký kus vlastní viny, požádat ředitelku o omluvu a možná (věřím v to) pokračovat ve studiu.

Problém vidím v tom, že jste plnoletý a chcete se jako plnoletý chovat mezi patnáctiletými dětmi. Vaše spolužáky je potřeba stále ještě nejen vzdělávat, ale i vychovávat. A pokud mezi ně přijde někdo, kdo učební lavici nepovažuje za místo pro sešit a učebnici, ale vyloží si na ni věci, které mají zůstat v tašce, opravdu to není dobrý vzor. Pedagogové té školy jistě mají mnoho nedobrých zkušeností s uvolněným chováním a zřejmě zastávají názor, že je potřeba rychle a přísně vymezit mantinely.

Volte tu druhou možnost, omluva nic nestojí.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: lj
Datum: 13.09.12 12:09
 

Abych byl upřímný, zas tak zajímavý obor to není. Přihlásil jsem se tam jenom proto, abych nemusel platit daně, soc. a zdrav. pojištění z vedlejší činnosti. Každopádně jsem měl v plánu tam zůstal déle než jen 14 dní. To ale není předmětem původního dotazu.

Původně jsem chtěl vědět akorát názor na "incident" a zda je to oprávněné.

Ale děkuji za odpovědi, uvědomil jsem si že je to i tím mým egem.

A podstatě asi i pocitem toho, že mám tu bezcenou maturitu, k tomu přistupuji tak jak přistupuji.

Datum: 13.09.12 13:45
 
avatar

Vůbec nechápu za co Vás vyhodili...*nevi*?! Přece Vás nikdo nemůže vyhodit ze školy jen tak...připadá mi to docela drsné...Učitel neměl vůbec právo Vám brát mobil a vůbec se nedivím, že jste ho chtěl zpátky. Na postup paní ředitelky bych se zeptala na odboru školství ( možná podat nějakou stížnost...fakt nevím jak poradit...)

 
Od: krkovicka*
Datum: 13.09.12 14:13
 
Ano neměl právo.Má žáka nebo studenta požádat o schování-či odevzdání než skončí hodina.Tohle si nedovolí ani v zaměstnání např.při poradě...
 
Datum: 13.09.12 19:19
 
avatar

Když jsem byla třeba na základce, běžně nám učitelé do konce hodiny nebo dne zabavovali rlzné hry, blbosti apod. Nikdo ani nešpitl, protože by doma dostal pár facek. Možná je to škoda, že dnes má učitel leda "právo požádat" žáka o schování telefonu... nemyslím si, že je to dobře.

Pak se nelze divit, že se dnešní děti chovají, jak se chovají.

doplněno 13.09.12 19:36:

Tak popis té základky je příšerný... to je fakt děs. My měli normální, ale přesto nám učitel zabavil třeba skákací gumu, různé drobné hračky apod., když jsme si s nimi v hodině hráli. A přišlo mi to zcela normální.

Nám tedy na střední nevykali, ale mobily jsme taktéž na lavici mít nesměli. Ale pokud někdo začal být frajer a byl arogantní, už se to s ním vezlo... dnes Vám každý parchant odsekne "na to nemáte právo". Tak co vlastně učitel může? Potrestat? Kdeže. Poznámky a podobně jsou studentům k smíchu. Navíc se za studenta většinou postaví rodiče a dopadne to špatně - ale pro učitele.

Nedivím se tady učiteli, že se naštval, když po něm někdo takto pyskuje... chování ředitelky mi ale také přijde přehnané.

doplněno 13.09.12 19:48:

Takových znám víc... až má člověk chuť vykřiknout "když se ti tady nelíbí, tak táhni jinam":D

 
Od: krkovicka*
Datum: 13.09.12 19:32
 
Marti,k nám se na základní škole chovali učitelé jak k fakanum.V devitce učitelka drhla tabulovou houbou dívce makeup,triskala ukazovatkem tak do lavice-u toho strašně řvala,nadávala holkam do děvek když byli nabarvene či měly minisukni.Když jsem šla na střední-úplný obrat-vykali nám,ptali se nás když něco potřebovali,mobily vybrala začátkem hodiny do košíku a postavila na katedru.Kdo nedal,nešacovala ho nebo ho jinak nebrala.Dle mě se takto lidi k sobě chovat nemají.Když něco chci-zeptám se.Promiňte,tohle by nazvedlo ze židle i mě.Co to je potom?Vždyť už batolata na písku si hájí svoje lopaticky a nedej bože když mu někdo bábovičku veme.Buď jí schyta nebo jí dá na výměnu-když maminka zakročí.Sociální postavení se buduje právě už na tom pískovišti.Opravdu by mi bylo jedno jestli je to učitel nebo neučitel.Mimo školu je to obyčejný člověk.
doplněno 13.09.12 19:44: Ono je možná škoda že jsme u toho nebyli:-D protože to mohlo být úplně jinak.Kantor mohl být jeden z těch přísnějších...Nebo slaboch co nezvládl situaci a šel si postěžovat ředitelce... znala jsem jednoho co tohle poslání nenáviděl a dával to vřele najevo.
 
Od: petapeta*
Datum: 13.09.12 13:54
 

Na rozdíl od ostatních rádců nemíním zde hodnotit váš přestupek.

Neuvádíte kdo je zřizovatelem školy. V každém případě postup ředitelky není právně podložen a takovým způsobem není možno vás ze školy vyloučit.

Rozhodování ředitele školy zřizované státem, krajem, obcí nebo svazkem obcí o vyloučení žáka nebo studenta ze školy podle § 31 odst. 2 až 4 a § 165 odst. 2 písm. j) zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), je správním řízením, na které se v plném rozsahu vztahuje zákon č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád), ve znění pozdějších předpisů.

To v případě rozhodnutí o vyloučení žáka ze školy znamená, že dokud nenabude rozhodnutí právní moci, je tento žák stále žákem školy se všemi právy a povinnosti z toho vyplývajícími (docházka do školy, výhody spojené s postavením žáka střední školy pro účely sociálního, zdravotního či důchodového pojištění, popřípadě ukončení klasifikace apod.).

V případě rozhodnutí ředitele školy o vyloučení žáka nebo studenta ze školy se použije obecná lhůta pro podání odvolání stanovená v § 54 odst. 2 zákona č. 71/1967 Sb., správního řádu, ve znění pozdějších předpisů, tedy lhůta 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí.

Doporučil bych vám zajít okamžitě za ředitelkou a slušně a rozumně se s ní domluvit a nechat si vysvětlit její postup.

Jinak se můžete proti postupu ředitelky odvolat k příslušnému krajskému úřadu.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 13.09.12 14:04
 
avatar

Pravděpodobně půjdu v tomto případě "proti proudu", ale připadám si, že jsem momentálně na jiné planetě.

Samozřejmě, že jste nejspíš zbytečně provokoval s mobilem na stole a neodpustil jste si jistou dávku arogance, která asi nebyl a v dané situaci tím nejlepším, to sice není v pořádku, ale na druhou stranu to nezakládá důvod k vyloučení ze školy a tím spíš takovýmto způsobem.

Na druhou stranu je třeba vžít se do kantorské práce a mít k nim respekt a pokoru.

V první řadě bych si nastudoval školní řád (nevím jak teď, ale za nás rozhodně nebylo nutné podepicovat seznámení se školním řádem) a mít tak jasné argumenty.

Ředitelka školy zřejmě neměla svůj den a její mírně přehnaná reakce svědčí spíš o záměru demonstativního potrestání.

Neměl už jste nějaký předešlý konflikt?

Na takové jednání nemá právo a zřejmě čeká na to, až Vám naskáčou neomluvené hodiny a poletíte oprávněně.

Pokud stojíte o pokračování studia, pokuste se oboum zůčastněným omluvit a v klidu vysvětlit celou situaci a pravděpodobně Vám bude umožněno.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 13.09.12 14:14
 
avatar

Co se terlefonu týče, jaksi bych pochopil jeho zadržení dejme tomu do konce dhodiny, nebo možmá i výuky toho dně, i když nevím, zda to má oporu v zákoně. Ale odmítnutí vydat osobní majetek, když jste plnoletý (takže není důvod tahat do toho rodiče), to opravdu nejde. Dokonce mne napadá, jestli to není porušení zákona o ochraně osobních dat nebo něčeho takového. Myslím, že kdybyste se do toho pustil natvrdo, mohl byste učitelům docela i zatopit.

Na druhou steanu, nechcete vyhrát bitvu, ale válku, nebo ještě lépe předejít válce. Takže skutečně postupojte zdvořile. Je jedno staré úsloví: "V každé době zdvořilost ti/ke každému staví mosty". A Dick Francis má jednu hezkou větu, která se mi líbí: "Nic tak neuvolní napjatou situaci jako omluvaa za něco, co jste nezpůsobili" (to je volná parafráze, přesně si to nepamatuju).

doplněno 13.09.12 14:25:

Je mi jasné, že to nebude jednoduché, vám se to nebude zajídat, a učitel se třeba může obávat ztráty tváře, když vám "odpustí", ale nedělejme účty bez hospodského.

 
Datum: 13.09.12 14:22
 
avatar

Před mnoha a mnoha letry, kdy jsem byla mladá, plno starých škarohlídů tvrdilo: "To za našich mladých let nebylo". Dost mi to tehdy vadilo. Dneska už jsem na tom stejně a tvrdím Ti: TO ZA NAŠICH MLADÝCH LET NEBYLO.

Co nebylo? Třeba ty mobily. S rodiči jsme se domluvili, že budu třeba v 18 hodin doma. A bylo na mě, jak si to zařídím, abych to splnila. Ale dala jsem slovo a to platilo. Hotovo. Nebyly ani normální pevné telefony, pouze v obchodě a na MNV. Nepřišlo nám to nijak divné, aspoń jsme se učili plnit dané slovo. Pokud jsem ho nesplnila a přišla pozdě, příště jsem nesměla nikam. A bylo hotovo. Na co mobil?

Dneska s mobilem každý spí, chodí na záchod /ano, jedné známé tam spadl, spláchlo se to a ona jen čučela do díry.../ Dokonce na dovolené u moře jsem brejlila na slečnu, která stála do pasu v moři a volala a volala a volala a...

Druhá věc: za našich mladých let měli rodiče a učitel vždycky pravdu. Neexistovalo pomlouvat učitele, že je takový a makový, že si na mě zasedl a nemá mě rád. Učitel byl takový, jak se k němu žáci chovali. A mohu napsat, že jsme kantory beze slova respektovali. A pokud si člověk ne některého doma postěžoval, dostal pár facek navrch.

Myslím si, že nezačínáš vesele. Na to, že je teprve něco přes týden školní rok. Takto se při Tvém chování a nerespektování autorit může klidně stát, že za 3 roky začneš studovat třeba na 10 různých školách. Pak už budeš profláknutý a skončíš někde u koulení popelnic. Není to škoda?

Být Tebou, držela bych hubu a krok. Učitel má vždycky pravdu a i když ji třeba nemá, navrch nad Tebou bude mít vždycky. Tak proč dráždit kobru bosou nohou?

Zkusila bych se pokořit, zajít, omluvit, vysvětlit vše. Uvidíš, že se domluvit lze. Jen nesmíš být povýšený a namachrovaný. To učitelé nemají rádi. Raději trošku pokory, i když se Ti to bude zajídat. Uvidíš, že když nebudeš drzý, nebudeš házet ksichty a projevíš trochu lítosti, vše bude odpuštěno. Ale příště už si nezahrávej. Jaga.

 
Datum: 13.09.12 14:43
 
avatar

Pred mnoha a mnoha lety se psalo jeste perem a inkoustem.
Zijeme bohuzel v jine dobe, nevidim duvod proc by ucitel v tomto pripade byl nekdo, kdo ma vzdycky pravdu. To uz davno neplati.

Pochopitelne urcity respekt by z ucilele mel mit kazdy, ale naopak i ten ucitel si musi uvedomit ze studenti by meli byt respektovani stejne. A propo, jsou to preci jen jejich budouci zivitele, neboli platce dani, ze kterych ucitele maji vyplaty.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 13.09.12 19:23
 
avatar

Jenže má jít o respekt učitel - žák, ne dva kamarádi na stejné úrovni. Co řekne učitel, to by prostě mělo platit (pokud to není nehorázný nesmysl), bez nějakých arogantních poznámek, provokace apod. A učitelé dnes respektováni nejsou, to je bez debat.

A nezlobte se, ale argument, že to jsou jejich budoucí živitelé - to je už opravdu drsné. Ještě tímto mohou dnešní děti argumentovat a už vlastně ani do té otravné školy s debilními učiteli chodit nemusí.

 
Datum: 13.09.12 15:39
 

dostal jste to písemně? Já bych chodil dál ,ale nejdříve bych se zašel omluvit .Jak má učitel vědět , že byl vypnutej

 
Od: buss®
Datum: 13.09.12 16:13
 

Než jsi se rozepsal, tak jsi si měl ten ŠŘ řáádně přečíst, to je ovšem povinnost žáka již při nástupu do školy. Ten dotaz je k ničemu, záleží na tom, co je v řádu! Takže jde o jeho neznalost z tvé strany. Vyhodit ze školy nelze, musí být na to rozhodnutí, stěžuj si u zakladatele školy, obec? A to zase neznalost předpisů...zvláště jsi-li plnoletý. Takže sedni a studuj řádně řád školy!

 
Od: hm®
Datum: 13.09.12 17:00
 
avatar

No, pane jo! Přidám svůj názor:

Předpoklad: jsi ve škole, kam normálně chodí puberťáci. Tato škola má i vychovávat, ne jen tupě učit.

Zřejmě jsi porušil školní řád. Učitel ti proto sebral "zakázanou věc" a myslím, že by ti ten telefon zas po hodině vrátil. Ale ty ho *žádáš*, aby ti ho vrátil hned. Je rozumné, že s nikým o jasném porušení řádu nebude diskutovat (taky bych nediskutoval), proto ti řekl, ať se posadíš. Ty jsi začal, že "nemá právo" a blablabla. To se nediv, že ho naštvalo, mě by nějaký fracek, který po týdnu ve škole bude říkat, na co právo, jako učitel, mám a na co ne, taky naštval. Tak jste šli za ředitelkou, kde jsi evidentně v podobném stylu pokračoval. A když jsi se prsil, jak jsi dospělý (ale přitom jednáš, jak blb) a jak ti ona nebude poroučet, tak se zachovala tvrdě a vyhodila tě (pro tu chvíli). Je teď na tobě, abys ukázal, zda se jako dospělý umíš i chovat, nebo si jen myslíš, že teď už jsi nedotknutelný. Písemně ze školy nic nemáš. Tedy stále jsi žákem školy. Místo, abys situaci zodpovědně zkusil řešit, tak jsi doma a nic. Neomluvené hodiny zatím naskakují. Ředitelka možná čeká, že přijdeš. Ty - nic. Když nepřijdeš, tak tě vyhodí kvůli absenci.

Jako dospělý máš dvě možnosti: buď se pokusíš tuto nepříjemnou situaci vyřešit domluvou (a omluvou, protože oni mají opravdu navrch), nebo se s nimi dál rozčilovat nebudeš, školu zkrátka zrušíš a půjdeš třeba do práce, nebo na dovolenou, nebo ... zkrátka se zařídíš jinak. Jako dopělý máš možnost volby.

doplněno 13.09.12 17:03:

Jo a - nejsem a nikdy jsem nebyl učitel. Možná by to podle mé odpovědi mohlo někoho napadnout.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 13.09.12 19:53
 
avatar
školy jsou zastaralé jakékoliv moderní technologie u žáku zamítají :D jinak řečeno byla to tvoje pravda zajdi do školy a omluv se pokud je to nebude zajímat tak to tam všechno vylič co si o té jejich pitomé škole myslíš :D Ale myslím že pokud se slušně omluvíš tak by to mohli snad vzít. Moc nevystrkuj růžky někteří učitelé neradi slyší že máš na něco právo a pamatuj ředitel (učitel) má vždy pravdu a když ji nemá .. tak drž jazyk za zuby.
doplněno 13.09.12 19:58: jinak můj kamarád má syna a tomu synovi dal učitel facku za to že mu řekl něco podobného co vy (sebral mu telefon z lavice a on se ho zeptal proč to dělá) na což ho syn požádal zdali by si s ním nemohl učitel po hodině promluvit , když syn vylíčil učiteli zřejmou pravdu že se žáci pohlavkovat v hodinách nesmí (ten učitel to má řád) a taky by s tím mohl zajít do ředitelny tak se mu učitel omluvil a od té doby nikomu facku nedal z toho vyplývá když v tom umíte dobře chodit a víte co kdy máte říct dá se vše řešit diplomaticky je pravda že ten chlapec se v životě neztratí má ostrý lokty a problémy řeší bez zestrachu má ostré lokty a umí se životem probít ať mu dá sebevětší překážku a jiní co to neumí řeknou že je prostě "drzý" .
 

 

Od: gita65
Datum: 14.09.12 11:24
 

Zajděte hned do školy a promluvte si s ředitelkou a učitelem. Vše se dá ještě napravit. Dokud nebude důvod Vás vyloučit pro neomluvené hodiny.

Někdo zde píše, že školy jsou zastaralé a nerozumí moderní době. Ale moderní je nábytek, auto, mobil, internet a jiné věci. Tak já jsem ráda, že jsem vychovala své děti v době, kdy nebyl mobil, internet a zákony, kde rodič nesmí ani dítě plácnou pomalu přes zadek. Jinak děti hned volají linku bezpečí. Kde děti, když jim učitel vrazil facku, si hned doma nestěžovaly.Věděly, že by doma bylo ještě větší kázání a nějaké to zaracha, třeba jít ven. Netloukli jsme děti, ale více vysvětlovali. Dnes děti zesměšnují učitele, rodiče a nikdo nemá u nich reskpekt.Hned se ohánějí zákony a právy. Také jejich rodiče místo, aby dítěti vysvětlili, že se to, nebo ono nedělá, hned letí do školy a stěžují si na učitele. Dnes mi připadá, že děti vychovává stát a podle toho to vypadá. Rodiče jsou tady jen proto, aby dodržovali zákony ve výchově, jinak jsou hned obžalované z týrání. Je rozdíl mezi týráním a třeba pár na zadek, nebo nějaký zákaz. Některé dnešní děti nemají žádnou uctu k ničemu a k nikomu. Divná je dnešní doba. V dnešní době chybí komunikace, čas na děti, rodinu, ucta jeden k druhému a hlavně vojna. Jsem ráda, že mé deti zažily jinou výchovu a snaží se děti vychovávat tím směrem. Když bylo potřeba dali i na zadek. Ale hlavně komunikují a vysvětlují, upozornují a ukazují, že jim děti nejsou lhostejné. Udělají si na ně čas i při dnešním shonu. Neříkám, že se nemůže něco zvrtnout, stačí špatná parta, ale když mají rodiče o dětech větší přehled, dá se hodně zachránit a hlavně včas.

 
Datum: 14.09.12 13:16
 
avatar

Gito, škoda, že Vás nemohu ohodnotit! *palec*Nasázela bych Vám klidně i 10 bodů, kdyby to šlo. Jste z těch, kteří chápou postavení učitele i žáků.

Když tady napíšu, že za nás /jsem ročník 1955/ měl pan učitel či paní učitelka na 100 % pravdu, a co řekli, to platilo, řada lidí se mi směje. A říkají: jo, jo, a psalo se kamínkem na tabulku a knížky se nosily svázané provázkem, ne?

Jenže: dneska je učitel chudák, jedno z nejhůře placených povolání a každý pubescent si na něj klidně otevře hubu. A když se žáčkovi něco nelíbí, postěžuje si doma a rozzlobení rodiče vyhrnou rukávy a běží zkrotit toho hňupa, co si troufl napomenout jejich mazánka.

A pak to vypadá, jak to vypadá.

Asi před 14 dny jsem mluvila s pánem, který žil delší dobu v Norsku. Nejváženější a nejlépe placené povolání tam byl -UČITEL NA ZÁKLADCE. Proč? Jen opravdu kvalitní, vzdělaní a schopní lidé dokáží připravit všestranně a dokonale mladé lidi pro život. Proto se tam kantorem nestane každý, ale opravdu jen nejlepší lidé, ti jsou ale po zásluze odměňováni a všichni si jich považují.

U nás to bude opravdu ještě dlouho trvat, než se na tohle přijde. Zatím kantory dělá kde kdo /znala jsem i dva notorické alkoholiky a jednoho gamblera.../a na druhou stranu - nejsou ani řádně honorováni, ani považováni.

Čeká nás opravdu ještě dlouhá cesta, než se vrátíme ke kantorům jako v románu B. Němcové: Pan učitel. Jaga.

 
Od: gita65
Datum: 14.09.12 14:00
 

Děkuji, paní. Ale já už nevěřím, že by se něco k lepšímu posunulo. Doba je zlá, jak pro mladé, tak i pro nás staré. A zlo převládá a láska k bližnímu opadá. Dnes jsou důležitější peníze a majetek. Dnes nemůžete některým dětem říci " Nemám, nemůžu Ti to ted koupit. Vem si oblečení po sestře". To by byl ohen na střeše. Ale obnošené oblečení z hrabáku to nosí. Protože je to z ciziny. A vlastně pomalu ani naše značky neseženete. Náš oděvní průmysl šel do kytiček. Ale nerozčilujme se. My to už nezměníme. Jen je mi líto těch mladých. Dříve, děti také lumpačily, ale co se děje dnes? Škoda mluvit. My si dříve hráli uplně jinak. Lítat po venku byl ráj. Také byl boj mezi dětmi, ale jiný, než je ted. Ted to jde hned do krve.

Raději jdu upéci buchtu, přijede syn. Přeji Vám pěkný den.

 
Od: nokofein*
Datum: 14.09.12 15:29
 

Ahoj,

docela by mě zajímalo, jak tvá story dopadne, prosím tě udělej si čas a písni to sem..., dík:).

K dotazu:

už jsi pochopil, že učitelé a mistři odborného výcviku jsou zvyklí tvrdě jednat s ne příliš kvalitním materiále, kt. k nim dorazí ze Z(D) Š;). Omlouvám se všem, kterých se tato věta potencionálně dotkla, ale vzhledem k tomu, že přesně vím, kdo se nyní hlásí na učiliště, mohu si to dovolit:pouze snad 20% dětí je "normálních"..., ale to sem nepatří. Nicméně tys´na to dojel, máš maturitu, tudíž snad už i trochu v hlavě srovnané a přišel jsi někam, kde se převážně drezůruje, komanduje, vyhrožuje a trestá... Pokud tam chceš pokračovat, budeš muset příjmout regule této instituce, zahodit ego, svěsit hlavu, omluvit se, mluvit pouze, pokud budeš tázán a k věci, neočerňovat pedagoga, nehádat se, vinu příjmout za svou a jen svou a pokat se před pí. ředitelkou, slíbit poslušnost a bezpodmíčně příjmout roli "učně" bez vlastního názoru, protože i pokud si tě tam nechají, nepočítej s tím, že ti to tam zapomenou*frajer*. Hodně štěstí*slunce*!

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.