Graf souvětí

Od: Datum: 03.09.12 15:11 odpovědí: 7 změna: 30.05.14 19:39

Dobrý den,

mám problém s grafy. (Udělat graf to umím, ale neumím ho popsat). Myslím grafy, které se musí udělat z věty. Např: Kamenitá cesta vedla lesem, až k hájovně. Dneska jsem šel do 7 třídy. Už od 6 třídy jsem s tím měl problémy. Nevíte, jak se to mám naučit? Pod tímto textem je obrázek grafu. Mám ho správně?

Děkuji za odpověď



Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: vs*
Datum: 03.09.12 15:33

Prosím! Kdo to umí, tak mi jenom řekněte jestli je to správně. Děkuji

Od: einchstein
Datum: 30.05.14 19:39
Ohodnoceno: 0x
 
Od: vvj*
Datum: 03.09.12 16:53

Ano je to správně , hlavně nezapomen si všechno odůvodnit a určit si slovní druh (to taky pomůže) třeba přívlastek se nejčastěji váže na pod. jméno(nejčastěji podmět nebo předmět),na předmět se lze zeptat pouze pádovými otázkami kromě 1. ,příslovečné určení zozvíjí sloveso ,přidavné jmeno a někdy přislovce na ty se lze zeptat pádovými otázkami ale jenom pokud se na ně můžeš zeptat i příslovečnými (jak proč kdy atd),doplněk je horší ten ti zbyde většinou vylučovací metodou a možností zeptat se na něj u dvou jinných člennů (podmět nebo předmět a přísudek) ale tyhle členy jsou potřeba ještě tak do osmé třídy a potom se s nima skončí a začne se s vedlejšími větami (přísudková,přívlastková,podmětná atd.) kde platí stejná pravidla

Ohodnoceno: 2x
 
Od: karjala*
Datum: 03.09.12 17:04

no já bych asi navázala lesem na vedla (vedla kudy - lesem)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.09.12 01:11
avatar

Já bych to nenazývala grafem (ten znázorňuje nějakou funkci), ale větným rozborem. I já bych lesem navázala na přísudek.

doplněno 04.09.12 01:32:

S větným rozborem se začíná již na prvním stupni. Chcete-li se jej naučit, začala bych zopakováním učiva češtiny z 5. (možná i 4. ročníku), na to bych navázala učivem 6. ročníku.

Výbornými pomůckami jsou: - Čtení o českém jazyku od Jaroslava Jelínka a Vlastimila Styblíka - Český jazyk od Jiřího Melichara a Vlastimila Styblíka (přehled učiva základní školy) - Čeština s Tobíkem (sešity A4), první díl byl věnován mluvnici, druhý díl větné stavbě

Kdybyste je nesehnal v obchodě, zkuste se po dívat po antikvariátech nebo v intenetových burzách učebnic.

doplněno 04.09.12 05:49:

Upřesnění + oprava názvů jednotlivých dílů poslední doporučené pomůcky

Dr. Zdeněk Topil a Vladimíra Bičíková: Český jazyk s Tobiášem

1. díl: Skladba, Věta jednoduchá I 2. díl: Skladba, Věta jednoduchá II 3. díl: Skladba, Souvětí, Nepravidelnosti ve větné skladbě

Vydalo nakladetelství Tobiáš v r. 1993

doplněno 05.09.12 21:45:

Máte pravdu Kartáginče. Mně jenom nesedí graf ve spojení s jazykem, což je asi hloupost.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 04.09.12 13:08
avatar

Ta terminologie by mi nevadila. I v matematice má pojem graf dva významy. Jednak je to graf funkce, který zmiňujete v úvodní větě, ale také to může znamenat jakousi síť; jde o soubor vrcholů, tzv. uzlů, z nichž některé jsou spojeny hranou, tedy jakousi cestou z jednomho vrcholu do druhého. Příkladem může být silniční síť na mapě, na příklad. Tomuto je věnován celý rozsáhlý obor madematiky, zvaný eorie grafů, který v podstatě založil Leonard Euler, když vyřešil slavnou úlohu o sedmi mostech v Královci (tedy, přesněji, ukázal, že tato úloha nemá řešení). Teorie grafů se zabývá mnoha otázkami, taková populární úloha je, jak nějaký graf nakreslit jedním tahem (zobecnění úlohy o mostech), ale zabývá se třeba i využitím grafů pro ukládání (do uzlů) a zpracování (například vyhledávání, uspořádání,...) informací, a to je právě ten význam, ve kterém ho tazatelka používá.

Když už jsem tu Eulerovu úlohu naťukl, zde je:

Přes královeckou řeku Pergolu vedlo v Eulerových dobách sedm mostů, viz mapka z té doby. (Na mapce vidíme, že řeka vytváží dva ostrovy. Dnes už ovšem mapka není aktuální: některé mosty padly za války jako oběť bombardování, jině byly postaveny v souvislosti s novou dopravní tepnou...) Otázka zní, zda je možné všechny mosty přejít tak, aby ten, kdo se o to pokouší, vstoupil na každý most pouze jednou

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.09.12 13:47
avatar

Označení "graf" je naprostov pořádku (viz výše). Jen bych doporučoval použít přesnější formulaci "graf větného rozboru", abych předešel nedorozumění.

Samotné heslo "větný rozbor" je také možné použít (aspoň je hned jasné, že se ptám na mluvnici a ne na matematikuú, ale zase se vytrácí ten důležitý prvek, o který jde.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.