Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Potřebuju nějaký kurs když chci změnit obor?

Od: radsinikdo odpovědí: 3 změna:

Studuji na sš obor, který mě celkem baví, ale nemá moc využití, tak mě napadlo jít na vysokou s ekonomickým zaměřením. (Střední školu nebudu měnit) Jenže tyto 2 obory jsou každý o něčem jiným, tak mě napadlo, že si o tom sama něco zjistím, abych o tom měla aspon nějaké info, ale bude to stačit? neměla bych na to mít nějaké doučování? Obor bych měla změnit, protože dosavadní nemá moc využití, a abych měla *vyučení* aspon na 2 různé profese, a zadalší by ta ekonomika byla pro mě zajímavější..

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

cocinkamichalka*
hodnocení

2x

Na ekonomickou školu (vysokou) může jít kdokoli s maturitou, klidně i pekař, cukrář, lidi ze stavebky, gymplu...

My máme na škole většinu lidí z obchodních akademií, z gymplů, sem tam někdo z hotelovky a jiných škol. Je to pouze o tom udělat přijímací zkoušky (= naučit se na ně) a pak už jenom nějak bojovat. Myslím si, že s dostatkem píle a snahy jde všechno, i vystudovat ekonomickou vysokou školu bez předchozí ekonomické střední školy

pu®
hodnocení

0x

Potvrzuji. Na VŠE šla od nás, z jazykového gymplu, spousta lidí, jiní na jiné ekonomky, někteří prchli na techniky... Nejde o střední školu, ale spíš o zájem na škole vysoké. Absolventi z gymplu neměli ani šajna o účetnictví, které pro lidi z obchodek bylo spíš takovým veselým opakováním - ale co, doučili se, odstátnicovali... Máme jednu známou, jejíž manžel je archeolog. Ale po základce vůbec nevěděl, kam se sebou, tak si udělal střední truhlářskou (odborníci prominou, nevím, jak se jmenuje přesně). A pak se shlédl v archeologii, rok se učil na přijímačky, udělal, školu vystudoval, dnes pracuje na vykopávkách, je nesmírně spokojen, práce ho baví a ještě má praktické zkušenosti a doma leccos vyrobí :)