Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
mám možná trochu komplikovaný dotaz, nicméně přijde mi zbytečné to hledat, pokud to tady bude někdo vědět. Studuji prvním rokem magisterské studium na VŠE (jsem tedy již Bc.). Zároveň budu od září druhým rokem na FSV UK, kde mi byl vyměřen poplatek za druhé studium (1000Kč za rok). Otázka zní: kdybych nastoupil příští rok (září 2013) na PF UK (5-ti leté magisterské studium), kdy a kolik bych platil? Byl by to taktéž jen poplatek za další studium nebo rovnou školné? V momentě nástupu na PF UK budu pravděpodobně nastupovat do 5. (a zřejmě posledního) semestru na VŠE.
V těch poplatcích je hrozný zmatek.
Díky.
Tím myslím poplatek, který hradíte při překročení standartní doby studia navýšené o jeden rok.
Našla jsem toto:
Poplatky za studium - Na koho se platba vztahuje?
Existují dva druhy poplatků za studium.
První je tzv. poplatek za delší studium, který se vyměřuje těm, kteří studuji déle než je standardní doba studia prodloužená o jeden rok.
Příklad: jste v bakalářském studiu, standardní doba studia činí 3 roky. Stát hradí tuto standardní dobu a ještě hradí jeden další rok (celkem tedy 4 roky). Jakmile "vyčerpáte" tyto čtyři roky, vzniká povinnost hradit poplatek za delší studium. To platí i v případě, když máte v minulosti (tj. od 1.1.1999) neúspěšné studium na nějaké univerzitě v ČR. Příklad: V době od září 1999 do září 2003 jste studovali na Filosofické fakultě v pětiletém magisterském programu. Studium jste ukončili jinak než řádně (čili jste studium zanechali nebo Vám bylo studium ukončeno pro nesplnění studijních požadavků). Po nějakém čase opět zatoužíte studovat a úspěšně projdete přijímacím řízení na Fakultě humanitních studií. Jelikož jste v minulosti již studovali 4 roky bezplatně, vzniká Vám povinnosti hradit školné za delší studium.
Druhý typ poplatku je tzv.poplatek za další studium.