Nejste přihlášen/a.
Studuji 3letý obor elektrikář silno i slaboproud a budu letos končit. Chci už jít pracovat, ale zajímá mě, jestli potřebuji maturitu aby mě někde vzali, nestačí si postupem času udělat ty paragrafy z vyhlášky 50? A rád bych při práci zkusil udělat rekvalifikaci na autoelektrikáře, nevíte kde je v mém okolí dělají? Jsem z pardubického kraje. Zatim děkuji.
To je hned několik otázek najednou, takže dle mých zkušeností:
Potřebuji maturitu, aby mě někde vzali? - samozřejmě, že nepotřebuješ. Ale s ní máš větší šanci na přijetí, větší šanci na profesní postup (časem mistrovat apod.), větší šanci po zjískání praxe dostat i vyšší plat (spojeno s prof. postupem).
Jak už píšu, i ty paragrafy stačí, záleží na tom, do jakých výšin v budoucnu hodláš mířit. Nakonec i maturita se dá udělat při zaměstnání.
elektrika a autoelektrika sice zní podobně, taky princip toku v drátech je podobný (je to el.proud), ale jinak je to absolutně něco jiného. Ale pokud se o autoelektriku zajímáš, můžeš si udělat ještě jeden učňák - autoelektrikář. Možná rekvalifikační kurs najdeš, ale nejvíc ti ve finále dá stejně praxe. Nejlépe u někoho zkušeného.
Aby sis udelal paragrafy z vyhjlasky 50, musis mi nejakou praxi, to znamena musis byt nekde zamestnan. Urcite ve skole nabizeji aspon ten paragram 5, kdyz budes v oboru dobry, prace se najde. Casem si udelas dalsi vyhlasku, a podle toho jak moc budes dobry budes i v dobre praci. A nebudes potrebovat maturitu.
Tu si jinak samozrejmne muzes dodelat kdykoliv. Zkus na nastavbu maturitni a uvidis jak to pujde.
DULEZITE JE VEDET, ZE HLAVNE U ELEKTRIKARU ASI NEBUDE DULEZITA TA MATURITA ALE PRAXE! COZ JE V DNESNI DOBE PROBLEM. MUSIS DOBRE HLEDAT PRACI. ALE JAK RIKAM ZKUS TU NASTAVBU A UDELEJ SI MATURITU. REKVALIFIKACE NEBUDE PROBLEM, KDYZ TEDA MAS JAK SILNO, TAK SLABOPROUD.