Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fyzika a lidské tělo

Od: niki98 odpovědí: 3 změna:

potřebuju udělat projekt do fyzika na fyzika a lidské tělo

mohly byste my poradit nevimna na jakych strankach mam hledat

předem děkuji za odpověd

 

 

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

cobrak*
hodnocení

0x

Ahoj, rád Ti pomůžu, ale nějak jsem nepochopil, jak to je myšleno. Můžeš to popsat podrobněji?

 

hodnocení

0x
avatar viky

Myslíte něco takového? Podívejte se na celý odkaz, jsou tam příklady. kdf.mff.cuni.cz/...

Využití lidského těla ve výuce fyziky.

Každý učitel má jistě snahu, aby jeho práce měla dobré výsledky a aby výuka zanechala v žácích potřebné znalosti a dovednosti z příslušného oboru. Tato efektivita vyučování závisí mimo jiné i na aktivitě žáků, kterou můžeme stimulovat vhodnou motivací. Jedním z motivačních prvků mohou být i mezipředmětové vztahy. Zaměřila jsem se na propojení fyziky a tělesné výchovy. V posledních desetiletích se rozvíjí prožitková pedagogika, která se ve své čisté formě vztahuje právě k tělesné kultuře. Zákonitosti této pedagogiky jsem se však do určité míry pokusila přenést i do oblasti fyziky. Stavěla jsem tedy na tom, že co člověk prožije, co si sám vyzkouší, to v něm zanechá trvalejší stopy. V běžných laboratorních úlohách žák obvykle zapojuje pro vnímání pokusu zrak, mnohem méně sluch a téměř výjimečně jiný ze smyslů. Proto jsem vybrala experimenty, při nichž se zapojí také hmat, nebo i pohyb celého těla. Čím více smyslů bude žák pro vnímání používat, tím si v sobě zkušenost uchová hlouběji. Některé experimenty také podporují spolupráci a vzájemnou důvěru žáků. Aby přínos mé práce byl především praktický a pro učitele fyziky snadno realizovatelný, vytvořila jsem pracovní listy jak pro žáky, tak i příslušné metodické listy pro učitele. Pro ukázku přikládám pracovní i metodický list týkající se rozkladu sil. Pracovní list je zadán experimentem s využitím lidského těla. Za ním následují otázky, které žáky postupně vedou ke konečnému objasnění fyzikální podstaty provedeného experimentu. Součástí metodického listu je jak zadání, které mají žáci ve svých listech, tak i očekávané odpovědi žáků, případně podrobnější rozbor daného jevu. Je třeba zdůraznit, že některé experimenty, především ty, které provádíme v tělocvičně nebo ve vodě, vyžadují důsledné dodržování bezpečnostních předpisů.

 

hodnocení

0x
avatar viky

Našla jsem na Google: Maturitní zkouška - Fizika lidského těla ( fyzika smyslů) třeba vám to trochu pomůže k tomu, co hledáte. Je zde vysvětleno, třeba ( lidské oko z pohledu fyziky.)

jreichl.com/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]