Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Otázky psychologie - obsah lidské psychiky

Od: petiq* odpovědí: 3 změna:

Dobrý den potřebuji pomoct s pár otázkami které jsem nenašel nikde na internetu.

1.co je posláním člověka v oblasti lidské psichyky?

2.co je obsahem lidké psichyky?

3.co je nezbytné pro stanovení cíle?

4.co rozumíme pojmem hodnotová orientace?

Předem moc děkuji za odpověd´.

 

 

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar bruno2

Jestli jste zadal do vyhledávače heslo psichyka, tak se nedivte, že jste nic nenašel. Zkuste to s psychikou.

 

askmenow*
hodnocení

0x

Mohu se zeptat, k jakému účelu ty otázky potřebujete zodpovědět?

Připadají mi dost zvláštní, nadmíru obecné a myslím, že odpovědi se budou lišit, pokud se chystáte např. na psychologii personalisty, nebo to berete v rámci adiktologie... také nevím ani, jestli se jedná o středoškolský test z občanky, nebo zkoušku na VŠ.

 

lidus*
hodnocení

0x

Otázka č. 4 (VŠE JE CITACE)

Hodnota



  • v sociálněpsychologickém pojetí subjektivní ocenění nebo míra důležitosti, kterou jedinec přisuzuje určitým věcem, jevům, symbolům, jiným lidem aj.


  • hodnoty (hodnotové orientace) jsou osvojovány v procesech socializace a enkulturace


  • některé hodnoty jsou sdíleny celými skupinami nebo celou společností


  • určité hodnoty (např. morální) mají trvalou, "absolutní" platnost, jiné jsou proměnlivé a mají krátkodobé trvání


  • z pedagogického hlediska jsou důležité:




  1. hodnotové systémy mládeže


  2. vzdělání samo jako společenská hodnota, tj. významnost, kterou společnost přisuzuje roli vzdělání pro život jedince a pro rozvoj společnosti


  3. hodnoty a postoje jakou součást cílů a obsahů školní edukace vymezovaných ve vzdělávacích programech


Hodnotový systém (hodnotová orientace)



  • hierarchicky uspořádaný soubor hodnot, který odráží reálné pořadí (důležitost) hodnot sdílených určitou skupinou populace v určitém období


  • je zjišťován speciálními výzkumy, které objasňují např. rozdíly v hodnotových systémech (hodnotových orientacích) mladé generace a dospělých


  • hodnotový systém současné české mládeže není soustavně popsán, avšak z dosavadních výzkumů je dokládáno, že se vlivem nových politických a ekonomických podmínek české společnosti výrazně odlišuje od stavu před r.1989



Konverze hodnotových orientací


Autorita



  • legitimní moc


  • moc uplatňovaná v souladu s hodnotami těch, kdo jsou ovládáni, jim přijatelnou formou, která si získala jejich souhlas


  • rozlišuje se autorita tradiční (formální), založená na postavení nositele autority v hierarchii nebo na jeho příslušnosti k určité sociální skupině, bez ohledu na jeho osobní kvality


  • a autorita neformální (vyplývá ze svobodného uznání převahy v některé významné oblasti a pozitivního hodnocení jejího nositele) _ ta může být dále autoritou racionální, kterou jedinec získal, protože vzhledem ke svým znalostem nebo jiným odborným předpokladům je pro určitou funkci logicky nejlepším kandidátem, nebo autoritou charismatickou, danou zvláštními povahovými rysy jejího nositele


  • přijetí autority významným způsobem zefektivňuje práci skupiny


  • podle výsledků výzkumů (neformální) autoritu učitele u žáků vytváří zejména: způsob, jakým vyjadřuje svůj status; kompetentnost jeho vyučování; úroveň řízení činností ve třídě; účinnost jeho přístupů k nežádoucímu chování žáků


Etika



  • 1. teorie mravnosti, filozofická disciplína, zabývající se hodnotovým základem postojů, jednání a chování lidí


  • k základním kategoriím patří štěstí, svoboda, smysl lidského života


  • 2. systém mravních norem, tvořících základ společnosti, vymezujících postavení člověka ve společnosti a poskytujících kritéria jeho morálního jednání


  • 3. mravní chování člověka, soulad jeho rozhodování, jednání a chování s humánními etickými principy


  • 4. název vyučovacího předmětu, jehož obsahem je mravní výchova


  • v některých školských systémech je etika jako volitelný předmět alternativou náboženské výchovy


Morálka



  • soubor principů posuzovaných z hlediska dobra a zla a řídících chování a jednání lidí dané společnosti, mravní kodex


  • lze chápat jako a) vnitřní víru, přesvědčení nebo b) vnější principy vyžadované společností


  • viz morální vývoj, mravní výchova








doplněno 11.03.12 16:42:

Já si řekla, že nebudu zlá baba a s úkolem vypomůžu ale když jsem i další otázku zadala a okamžitě měla odpověď, myslím, že to nemusím kopírovat a že jste schopen to udělat sám.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]