Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jaký námět na vyprávění o dobrém člověku?

Od: some1 odpovědí: 10 změna:

Dobrý podvečer,

chtěl bych Vás poprosit o radu na námět vyprávění (tudíž to nemusí být nijak zvlášť reálné), které mám mít do zítřka. Název našeho vyprávění, který máme zadaný je - "Dobrý člověk stále žije" (nijak to nesouvisí s románem, který má dost podobný název), takže bych chtěl něco v tom smyslu. Pro mě není ani tak problém to napsat, ale jsem úplně bez fantazie a nic použitelného mě nenapadá *zed*. Jsem student prvního ročníku SŠ, takže chci jen upozornit, aby to nebylo příliš "pohádkové".

Pokud by tedy někdo byl tak ochotný a napsal by mi návrh na námět, opravdu bych to velice ocenil. Jen doplním, že to docela spěchá ;).

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

sargo*
hodnocení

2x

Možná najdeš inspiraci tady dobrezpravy.info/... :)

hodnocení

2x

Vrácená peněženka i s penězi, přijetí bezprizorního kotěte, pomoc mamince s rozbitým kočárkem, návštěvy, přečítání a rozhovory s lidmi v domovech důchodců...

some1
hodnocení

Všem velice děkuji.

Jen je pro mě trošku těžší držet se dané linie vyprávění (expozice, kolize, krize, peripetie, katastrofa) a pak také využít někde gradaci (což je vlastně využití textu tak, aby rostla intenzita dějového napětí/ citové části). Zejména s námětem "Vrácená peněženka s penězi" nebo ten s předčítáním v domovech důchodců si moc neumím představit, jak bych tam dokázal zvýšit napětí :) .

Studente, to v zadání nebylo :)

Přiznám se, že za mých studií jsme nesmuseli stavět text od expozice ke katastrofě, přesto se dařilo :). Ale vážně - nevážně - v případě opuštěného dehydrovaného kotěte, které vydává v noci strašidelné kvílivé zvuky a jeho život se blíží ke katastrofě, už by to snad splněno bylo :)

Ať to dobře dopadne!

hahanaj*
hodnocení

0x

Jistě se ti vybaví někdo z tvých blízkých , někdo kdo ti s něčím pomohl, poradil, je ti prostě blízký a ty ho máš za to rád , tak o něm můžeš vyprávění napsat.