Nejste přihlášen/a.
Mohl by mi prosím někdo poradit co vzniká :
a) reakcí fosforu s vodou ...
b) reakcí zinku s kyselinou solnou ...
c) reakcí chloru s vápenným mlékem...
Moc, moc děkuji za pomoc. Alice
a) nevím, asi nijak. nechce se mi hledat, je to vůbec správně zadané? (Pokud si matně pamatuju tak bílý fosfor dispropoccionuje v třeba v roztoku hydroxidu na fosfan či vodík a nějaké soli kyselin fosforu - fosfornany a fosforitany)
b) hodně profláklá reakce - vodík a chlorid zinečnatý
c) chlor v hydroxidu sodném disproporcionuje na chlorid-chlornan vápenatý a vzniká voda; lze to zapsat i samostatně dvojnásobně - na chlorid vápenatý a na chlornan vápenatý a vodu
Děkuji za ochotu pomoci, váš čas. V chemii hrozně přes snahu a aktivní hledání odpovědí a samozřejmě učení tápu. Děkuji za vaši snahu na rozdíl od hangar@ a jeho ostentativní trapné narážky. Studuji v poněkud pozdějším věku a není to pro mne jednoduché. Na doučování nemám čas choditg. To poslední, co bych chtěla, je někoho o něco prosit či otravovat. Rubriku jsem si našla na internetu a postupuji na rozdíl od hangar@ podle pravidel. V názvu má Poraďte, čili jsem se obrátila na ty, kdeří poradit chtějí a ne se mne ztrapňovat hulvátskými narážkami. Proč sem chodíte? Otázku jsem položila těm, kdo rádi poradí a to vy jistě nejste, tak příště ani neodpovídejte a zaměřte se na weby přiměřené vašemu věku! Alice
Alice,poradíme si s tím spolu:
Fosfor není jednoznačný materiál a rozeznáváme fosfor bílý,červený a černý.S vodou ani jeden nereaguje,naopak bílý P se pod vodou uchovává,aby nedošlo k samovolné oxidaci na vzduchu.
Zinek s HCl už ozřejmil Mrkva,i pro středoškoláka jednoduchá odpověď.
Vápenné mléko je hydroxid vápenatý ,chlor reaguje převážně za tvorby chlornanu.Pri vyšší teplotě může vznikat i chlorečnan.
JABRAKA