Nejste přihlášen/a.
Ahoj, měl bych otázku, mohl by mi někdo nějak jednoduše popsat, kdy se před A píše čárka?Nejsem nějak dobrý v češtině a vždy jsem si myslel, že před A se nikdy čárka nepíše.
Ahoj, před a je čárka, pokud jde o větu vloženou (Dřepl si, i když ho bolely klouby, a podal jí ten papír ze země), protože jde o vedlejší větu vloženou mezi dvěma hlavními a ta věta vedlejší se musí oddělit čárkami z obou stran.
A taky se píše před některými spojkami, například A PROTO.
prirucka.ujc.cas.cz/... Tady jsem to našla na netu detailněji.
Tlapko, moc hezky a docela srozumitelně jsi to vysvětlila...Myslím, že tohle student pochopí velice dobře.
Děkuji. Sama jsem student, tak vím, jak se mně samotné dobře učí.
A teď si sypu popel na hlavu, sama mám v té odpovědi chybu. Ostuda...
I když vlastně... možná to je i dobře. Záleží, jak to čtenář pochopí... No Snad to pomohlo tazateli, než jsem se v tom začala nimrat.
Víš, já mluvím o té větě, kterou jsi mu dala jako příklad. To je podle mne daleko lepší vysvětlení, než suchopárná pravidla, které mu asi do hlavy nelezou a potřebuje si to přímo přečíst na příkladě. Stačí pak zapřemýšlet a pak už ta pravidla lezou do hlavy snadněji...
A navíc, otázka zněla, že prosí o nějaké jednoduché vysvětlení, kterému by porozuměl. Pochybuji, že by si nedokázal otevřít jiné stránky ohledně interupce. Ale asi mu to není srozumitelné. Takže si myslím, že jsi to zvládla dobře.
doplněno 13.02.12 20:29:Interpunkce :D Směju se tady jako blázen...Chudák, co kdyby ty stránky začal hledat...
Před A se píše čárka všude, kromě slučovacího poměru (př.: Šel nakoupit a cestou se stavil v železářství). V Poměru stupňovacím se čárka píše (Př: Koupil si čokoládu , a dokonce i bonboniéru.)Jsou ještě jiné poměry mezi větami Hlavními , ale nejsem se vědoma toho že by se někde ještě psala čáka před A.
Pozor! V poměru slučovacím se nepíše čárka před ANI a NEBO.