Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Moje dilema: být učitelem?

Od: tomh* odpovědí: 9 změna:

Zdravím přátelé,

mám takový možná pro někoho hloupý dotaz. Už od mala jsem chtěl být učitelem. Asi to všichni znáte, doma jsme si s kamarády hráli na učitele, psali písemky, apod. Za tu dobu se toho hodně změnilo, ale je fakt, že ta touha ve mě zůstala. Dnes je mi 21 let a studuji druhým rokem bakalářské studium se zaměřením na Informatiku a Management. Dále chci zkusit některou ze vysokých škol v Brně, abych si dodělal magistrské studium. Když jsem se tuhle zamýšlel, co bych chtěl vlastně dělat, zjistil jsem, že programovat, abych se tím živil, neumím, dělat "ajiťáka" by mě nebavilo, a na jiné práce nemám kvalifikaci, nehledě na katastrofální nezaměstnanost ve městě, ve kterém žiji. Napadlo mě tedy školství, práce s mladými lidmi, dva měsíce prázdnin, stálý, byť nikterak vysoký plat a hlavně, v našem městě chybí stále kolem 30 pedagogů. Jistojistě vím, že chci učit min. na střední škole. Na základkách to nejsou děti, ale zvířata s prominutím. Známá tam učí a sám jsem to viděl, je to opravdu děs a nejhorší je to, že na ně nic neplatí. Na střední škole můžete alespoň pohrozit, že je vyhodíte od maturity, ale na základce mají učitelé svázané ruce. Chtěl bych se vás zeptat na názor. Třeba do toho někdo z vás vidí více než já a hlavně má objektivnější názory či dokonce zkušenosti. Dále by mě zajímalo, co všechno musím získat, abych se stal právoplatným učitelem, myslím si, že je na to prý snad nějaké pedagogické minimum, či co.